Üretici maliyet artışını sineye çekiyor
Türkiye'nin önde gelen kombi üreticisi DemirDöküm'ün CEO'sı Alper Avdel, faiz ve döviz kurlarındaki artışların maliyetlerde yükselişe yol açtığına işaret ederek, "Maliyet artışını fiyatlara dengeli şekilde yansıtıyoruz. Sektörümüzde rekabet yoğun olduğu için fiyatlar fazla artmıyor" dedi
25.10.2018 00:00:00
RECEP BAHAR/İSTANBUL
Türkiye'de ısıtma ve soğutma sektörünün öne çıkan markalarından DemirDöküm, 2018'in ilk 9 ayında hedeflerini ikiye katladı. 2018'i 'dönüşüm yılı' ilan eden şirket, toplam ciroda yüzde 46 büyüdü. Dünya genelinde çoğu Avrupa'da olmak üzere 50'yi aşkın ülkeye ihracat yapan şirket, dış satışlarda geçen yılın aynı dönemine kıyasla dolar bazında yüzde 49 büyüme yakaladı.
DemirDöküm CEO'su Alper Avdel, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, paranın maliyetinin ve döviz kurlarının arttığını dile getirerek, "DemirDöküm, 65 yıldır sektöründe lider marka... Kombi sektöründe rekabet yoğun ve çok marka olduğu için oluşan maliyet artışlarını dengeli şekilde fiyatlara yansıtıyoruz. Bu nedenle fiyatlar çok artmadı. İlaveten yerlilik oranımız yüksek ve bu avantajımızı da tüketicilere yansıtıyoruz" dedi.
DemirDöküm CEO'su Alper Avdel, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, paranın maliyetinin ve döviz kurlarının arttığını dile getirerek, "DemirDöküm, 65 yıldır sektöründe lider marka... Kombi sektöründe rekabet yoğun ve çok marka olduğu için oluşan maliyet artışlarını dengeli şekilde fiyatlara yansıtıyoruz. Bu nedenle fiyatlar çok artmadı. İlaveten yerlilik oranımız yüksek ve bu avantajımızı da tüketicilere yansıtıyoruz" dedi.
Hedef kıta Latin Amerika
DemirDöküm Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Ertuna ise 2018 yılını 100 milyon dolar ihracatla kapatacaklarını ifade ederek, "Yoğuşmalı kombi satışlarımız yüzde 90 arttı" dedi. Ertuna, şunları söyledi: "Hedefimiz, Şili ve diğer ülkelerde olduğu gibi pazar liderliğimizi Güney Amerika ülkelerine taşımak. Bu doğrultuda Arjantin ve Brezilya pazarlarına odaklandık." Erdem, 2018'in ilk 9 ayında en çok ihracat gerçekleştirdikleri ülkeleri İtalya, İspanya, Çin, Rusya ve Azerbaycan olarak sıralayarak, "Çin pazarında ise kombi ve panel radyatör öncülüğünde büyüme yakaladık. İhracatımızın yüzde 35'i DemirDöküm markası altında, kalanı ise çatı şirketimiz Vaillant'ın 7 markası altında yapılıyor" dedi.
Türkiye'de büyük şehirlerde uzun zamandır doğalgaz kullanıldığını kaydeden Ertuna, "Bu nedenle kombiler değiştiriliyor. Pazarın yüzde 35'i değişimden kaynaklanıyor. Bir de ilçelere de artık doğalgaz gelmeye başladı.
Geçen yıl 80, bu yıl ise 100 ilçeye doğalgaz ulaşmış olacak. Bu durum da kombiye ilgiyi artırıyor" şeklinde konuştu. Alper Avdel ise Nisan 2018'den itibaren kombide ilginin yoğuşmalı ürünlere kaydığına işaret ederek, "Bu kombiler yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlıyor" dedi.
Türkiye'de büyük şehirlerde uzun zamandır doğalgaz kullanıldığını kaydeden Ertuna, "Bu nedenle kombiler değiştiriliyor. Pazarın yüzde 35'i değişimden kaynaklanıyor. Bir de ilçelere de artık doğalgaz gelmeye başladı.
Geçen yıl 80, bu yıl ise 100 ilçeye doğalgaz ulaşmış olacak. Bu durum da kombiye ilgiyi artırıyor" şeklinde konuştu. Alper Avdel ise Nisan 2018'den itibaren kombide ilginin yoğuşmalı ürünlere kaydığına işaret ederek, "Bu kombiler yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlıyor" dedi.
Çalışan kombiyi değiştirmeyin
DemirDöküm Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Ertuna, kombilerin ömrünün 10-15 yıl olduğuna işaret ederek, "Cihaz sorunsuz çalışıyorsa ve izolasyonu doğruysa değiştirmeye gerek yok. Ancak yoğuşmalı kombiye geçildiğinde yılda 550 TL tasarruf yapılıyor" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.