Ürünlerin yüzde 70'i hal dışında satılıyor
Türk Hal Yönetim Kurulu Üyesi Halil Öztürk, son yıllarda sebze meyve fiyatlarında meydana gelen olağan üstü artışların sorumlusu olarak hal esnafının gösterilmesine tepki göstererek; 'Biz aracı değiliz, devletin kanunlarına göre belirli bir kar oranına göre çalışan ve üreticinin ürününü değerlendirerek borsa görevi gören bir kuruluşuz' dedi





"Hallerin fiyatı yükseltmesi söz konusu olamaz"
Toplumda ve kamuoyunda yanlış ya da hatalı bilgiler olduğuna değinen Öztürk, hallerin fiyatları yükseltme yada düşürme gibi bir görevleri olmadığını belirterek, 'Hallerin fiyatları manipüle etme etmesi fiyatları yükseltmesi gibi bir durum söz konusu olamaz. Böyle bir durum yok. Fakat haklı olarak vatandaşımızda şöyle bir durum oluşuyor. Üreticide 50 kuruş ya da 1 TL. Biz neden 5 ya da 10 liraya alıyoruz. Birincisi şurada hata ediyoruz. Her ürün farklı farklı. Domates örneğine bakacak olursak bu gün 1 liraya da domates var, 5 liraya da domates var. Şimdi vatandaşımız 5 lirayı baz alarak 1 liralık domatesi kıyaslamaya çalışıyor. Dolayısıyla burada bir yanılgıya düşüyoruz. Ama daha net anlatılması gerekirse üreticiden alınan 1 TL'lik ürün Denizli haline 50 kuruş maliyet ile geliyor. 50 kuruş maliyet ile gelen ürünün maliyeti 1.5 TL. Kimse bu maliyeti baz almıyor. O 1.5 TL'lik ürün Denizli Halinde 1.70 TL'den işlem görürse bu işin ticaretini yapan esnaf memnun olur' ifadelerini kullandı.İHA















































































