Yeni Akit, Suudi Arabistan'da maça çıkmayan Galatasaray ve Fenerbahçe'yi suçladı
Riyad'da oynanacak Süper Kupa maçında Suudi Arabistan yönetiminin Mustafa Kemal Atatürk tişöetlerine ve "Yurtta Sulh Cihanda Sulh" pankartı ile sahaya çıkılmasına izin vermemesi üzerine iki takım maça çıkmayarak Türkiye'ye döndü. Binlerce kişinin havalimanında karşıladığı iki camia, Suud yönetimine ders verirken Yeni Akit gazetesi ise maça çıkmayan Türk takımlarını ve yöneticilerini hedef gösterdi.
30.12.2023 11:40:00 / Güncelleme: 30.12.2023 11:50:01
Atakan Akbal
Atakan Akbal





Kamuoyunun büyük bölümünün itirazlarına rağmen Türkiye Futbol Federsyonu'nun kararı ile Suudi Arabistan'ın başkaneti Riyad'da oynanması kararlaştırılan Süper Kupa maçı, Riyad yönetiminin küstah tutumu nedeniyle büyük bir rezalete dönüştü ve takımlar maç yapmadan geri döndü.
Tribüne giren taraftarların üzerindeki Mustafa Kemal Atatürk baskılı formaları toplayarak gerilimi tırmandıran Suudi Arabistn yönetimi, takımların sahaya Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. Yılı dolayısıyla ısınmak için sahaya ülkenin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk tişörtleri ile çıkmalarına izin vermedi.
Takımların maça çıkarken başta Gazze olmak üzere dünyada yaşanan savaşlara dikkat çekmek için Atatürk'ün "Yurtta Sulj Cihanda Sulh" sözünün yazılı olduğu panlartla çıkma kararı da yine Suud yönetimi tarafından kabul edildi.
Bunun üzerine Fenerbahçe ve Galatasaray maça çıkmama kararı aldı.
Spor Bakanı Osman Aşkın Bak ve Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Mehmet Büyükekşi, Fenerbahçe Başkanı Ali Koç ve Galatasaray Başkanı Dursun Özbek ile bir toplantı yaparak takımlarını sahaya çıkarmak için ikna etmeye çalıştılar.
Ancak her iki kulüp de "Atatürk kırmızı çizgimizdir" diyerek maça çıkmayı kabul etmedi.
Kararın ardından Riyad'dan ayrılarak Türkiye'ye dönen takımları, havalimanlarından her renkten takımın taraftarları ellerinde bayraklar ve Atatürk psoterleri ile büyük bir coşkuyla karşıladılar.
Yeni Akit, Ali Koç'u hedef gösterdi
Bugünkü gazetelerin neredeyse tamamının manşetinde bu olay yer alırken, bazı gazeteler Suudi Arabistn yönetiminin küstah tavrına dikkat çekti, bazıları ise TFF'nin beceriksizliğine vurgu yaptı.
Ancak tek bir gazete maça çıkmayan Fenerbahçe ve Galatasaray takımlarını ve yöneticilerini suçlayarak hedef gösterdi.

Gazete, manşet üstünden "Riyad'da alçak provokasyon" başlığı ile verdiği haberde Fenerbahçe Başkanı Ali Koç ile Galatasaray Genel Sekreteri Eray Yazgan'ı hedef aldı.
"Üper Kupa finalinin Suudi Arabistan'da oynanması kararı alındığı günden beri malıum çevrelerin yürüttüğü provokasyon çabası dün meyvesini verdi, iki takım sahaya çıkmadı" diyen Yeni Akit, Ali Koç ve Eray Yazgan'ın 'dindar insanlara karşıtlıklarını' Suudi Arabistan'da da yansıttıklarını öne sürdü.
Gazete, iki takımında Suudi Arabistan'la yapılan protokolde yer alamayan uygulamaları son anda seramoniye eklenmesine izin verilmemesini 'bahane ederek' maça çıkmadıklarını yazdı.
Tribüne giren taraftarların üzerindeki Mustafa Kemal Atatürk baskılı formaları toplayarak gerilimi tırmandıran Suudi Arabistn yönetimi, takımların sahaya Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. Yılı dolayısıyla ısınmak için sahaya ülkenin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk tişörtleri ile çıkmalarına izin vermedi.
Takımların maça çıkarken başta Gazze olmak üzere dünyada yaşanan savaşlara dikkat çekmek için Atatürk'ün "Yurtta Sulj Cihanda Sulh" sözünün yazılı olduğu panlartla çıkma kararı da yine Suud yönetimi tarafından kabul edildi.
Bunun üzerine Fenerbahçe ve Galatasaray maça çıkmama kararı aldı.
Spor Bakanı Osman Aşkın Bak ve Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Mehmet Büyükekşi, Fenerbahçe Başkanı Ali Koç ve Galatasaray Başkanı Dursun Özbek ile bir toplantı yaparak takımlarını sahaya çıkarmak için ikna etmeye çalıştılar.
Ancak her iki kulüp de "Atatürk kırmızı çizgimizdir" diyerek maça çıkmayı kabul etmedi.
Kararın ardından Riyad'dan ayrılarak Türkiye'ye dönen takımları, havalimanlarından her renkten takımın taraftarları ellerinde bayraklar ve Atatürk psoterleri ile büyük bir coşkuyla karşıladılar.
Yeni Akit, Ali Koç'u hedef gösterdi
Bugünkü gazetelerin neredeyse tamamının manşetinde bu olay yer alırken, bazı gazeteler Suudi Arabistn yönetiminin küstah tavrına dikkat çekti, bazıları ise TFF'nin beceriksizliğine vurgu yaptı.
Ancak tek bir gazete maça çıkmayan Fenerbahçe ve Galatasaray takımlarını ve yöneticilerini suçlayarak hedef gösterdi.

Gazete, manşet üstünden "Riyad'da alçak provokasyon" başlığı ile verdiği haberde Fenerbahçe Başkanı Ali Koç ile Galatasaray Genel Sekreteri Eray Yazgan'ı hedef aldı.
"Üper Kupa finalinin Suudi Arabistan'da oynanması kararı alındığı günden beri malıum çevrelerin yürüttüğü provokasyon çabası dün meyvesini verdi, iki takım sahaya çıkmadı" diyen Yeni Akit, Ali Koç ve Eray Yazgan'ın 'dindar insanlara karşıtlıklarını' Suudi Arabistan'da da yansıttıklarını öne sürdü.
Gazete, iki takımında Suudi Arabistan'la yapılan protokolde yer alamayan uygulamaları son anda seramoniye eklenmesine izin verilmemesini 'bahane ederek' maça çıkmadıklarını yazdı.





















































































