YKS, imam hatiplileri mağdur edecek
Adnan Menderes Üniversitesi Öğretim Görevlisi Hasan Can Oktaylar, yeni üniversiteye giriş sisteminin meslek lisesi ve imam hatip öğrencilerini mağdur edeceğine işaret ederek, "Yeni sistemde birinci oturumda sosyal bilimler testi olmadığı için bu okulların öğrencileri sıralamada geriye düşeceklerdir" dedi
23.10.2017 00:00:00
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi Hasan Can Oktaylar, Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda (YKS) yerleştirme puanının hesaplanmasına ilişkin, "Sosyal bilimler, meslek ve imam hatip öğrencilerinin büyük mağduriyeti doğacak. Bu liselerden mezun olan öğrenciler, birinci oturumda en iyi oldukları sosyal bilimler testinden 40 sorunun tamamını yaparak avantaj sağlıyorlardı. Yeni sistemde, birinci oturumda sosyal bilimler testi olmadığı için bu durumda olan öğrenciler, sıralamada yaklaşık 80 bin-100 bin geriye düşeceklerdir" dedi.
Yeni sistem pedagojik değil
Oktaylar, yaptığı açıklamada, performans belirleyen ve ayırt edici bir ölçmenin farklı zamanlarda ve çoklu ölçme araçlarıyla mümkün olacağını, doğru kararın ancak bu şekilde verilebileceğini ifade etti.
Yeni üniversite sisteminin, eğitim bilimleri ile pedagoji ilkelerinden uzak, ölçme-değerlendirme teorilerine uyumsuz ve öğrenci psikolojisine uymadığını ifade eden Oktaylar, "Yeni sistemle 4 yıllık lise eğitimi ve müfredatındaki dersler önemsizleştirilmiştir. Soru sayısının her ders için 40 olması nedeniyle, sorular lise derslerindeki konuları kapsayamayacak, ayırt edici olmayacak ve zor bir sınav yapılmasına yol açacaktır. Örneğin lise biyoloji müfredatındaki yaklaşık 44 konu ve 62 kazanım, sadece 13 soru ile temsil edilecektir. Sınavın felsefesi, öğrencinin entelektüel gelişimine, çok yönlü düşünmesine ve sosyal ilişkilerine zarar verici niteliktedir" değerlendirmesinde bulundu.
YÖK, sosyal bilimleri sildi
Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Talas ise sınavın baraj niteliğindeki birinci oturumunda sosyal bilimler ile ilgili soru yöneltilmemesini eleştirerek, "Bu durum öğrencilerde 'sosyal bilimlere gerek yok' algısını ortaya çıkarır" dedi. Yeni sınav sisteminde özellikle sosyal bilimler, imam hatip ile meslek lisesi öğrencilerinin mağdur duruma düşeceğini ifade eden Talas, her lise grubunun sistemine özgü sorular sorulması önerisini getirdi.
Eğitim-Bir-Sen Genel Başkan Yardımcısı Latif Selvi de Temel Yeterlilik Testi'nden (TYT) birkaç saat sonra ikinci bir sınavın yapılmasını eleştirerek, "Bu ciddi bir stres getirir. Çünkü arada bir dinlenme zamanı yok. Hele ki öğrenci, sınavının iyi geçmediğini düşünüyorsa bunun doğrudan ikinci sınava da tesis edecek bir uygulama söz konusu" dedi.
Yeni sistem pedagojik değil
Oktaylar, yaptığı açıklamada, performans belirleyen ve ayırt edici bir ölçmenin farklı zamanlarda ve çoklu ölçme araçlarıyla mümkün olacağını, doğru kararın ancak bu şekilde verilebileceğini ifade etti.
Yeni üniversite sisteminin, eğitim bilimleri ile pedagoji ilkelerinden uzak, ölçme-değerlendirme teorilerine uyumsuz ve öğrenci psikolojisine uymadığını ifade eden Oktaylar, "Yeni sistemle 4 yıllık lise eğitimi ve müfredatındaki dersler önemsizleştirilmiştir. Soru sayısının her ders için 40 olması nedeniyle, sorular lise derslerindeki konuları kapsayamayacak, ayırt edici olmayacak ve zor bir sınav yapılmasına yol açacaktır. Örneğin lise biyoloji müfredatındaki yaklaşık 44 konu ve 62 kazanım, sadece 13 soru ile temsil edilecektir. Sınavın felsefesi, öğrencinin entelektüel gelişimine, çok yönlü düşünmesine ve sosyal ilişkilerine zarar verici niteliktedir" değerlendirmesinde bulundu.
YÖK, sosyal bilimleri sildi
Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Talas ise sınavın baraj niteliğindeki birinci oturumunda sosyal bilimler ile ilgili soru yöneltilmemesini eleştirerek, "Bu durum öğrencilerde 'sosyal bilimlere gerek yok' algısını ortaya çıkarır" dedi. Yeni sınav sisteminde özellikle sosyal bilimler, imam hatip ile meslek lisesi öğrencilerinin mağdur duruma düşeceğini ifade eden Talas, her lise grubunun sistemine özgü sorular sorulması önerisini getirdi.
Eğitim-Bir-Sen Genel Başkan Yardımcısı Latif Selvi de Temel Yeterlilik Testi'nden (TYT) birkaç saat sonra ikinci bir sınavın yapılmasını eleştirerek, "Bu ciddi bir stres getirir. Çünkü arada bir dinlenme zamanı yok. Hele ki öğrenci, sınavının iyi geçmediğini düşünüyorsa bunun doğrudan ikinci sınava da tesis edecek bir uygulama söz konusu" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.