11 başkandan ortak açıklama
CHP'li 11 büyükşehir belediye başkanı, hükümete ortak bir çağrıda bulunarak, "Vatandaşlarımızı korumak adına, ilettiğimiz bazı önerilerimizi ve uyarılarımızı yineleme ihtiyacı hissediyoruz. Çünkü belediyelerimiz üzerindeki yük, taşınabilir olmaktan çıkmıştır" açıklaması yaptı





Başkanlar taleplerini sıraladı
Üç madde halinde hükümetten taleplerini sıralayan 11 Büyükşehir Belediye Başkanı, fiyat artışlarından dert yandı. Açıklamada, vatandaşların gündelik yaşamlarında yoğun olarak kullandığı hizmet kalemlerindeki ciddi artışlar, yerel yönetimleri hizmet üretmede zorlar hale geldiğine dikkat çekildi. Ulaşım hizmetlerinde, özellikle metro-tramvay kullanımında elektrik fiyatlarına gelen artışlar, lastik taşıtlı ulaşımda motorine sık sık gelen yoğun zamlarla, toplu taşımadaki fiyat artışlarının şimdiden yetersiz hale geldiğine vurgu yapılan ortak açıklamada, vatandaşlarımızı korumak adına, merkezi yönetim tarafından bazı kararların alınmasının elzem olarak görüldüğü belirtildi. Ortak açıklamada, şu ifadelere yer verildi: "Türkiye toplam nüfusunun yarısı kadar nüfusa, çeşitli hizmetler ulaştıran 11 Büyükşehir Başkanı olarak, bir önceki deklarasyonumuzda dile getirdiğimiz talepleri, bir kez daha tekrarlamak gereği hissediyoruz: Özellikle toplu taşımanın sağlıklı bir şekilde devam etmesi için, belediyelerin kullandığı akaryakıta KDV ve ÖTV muafiyeti getirilmesi talebimizdir. Yine toplu taşımada yoğun tüketilen elektrik maliyetlerinde belediyeler için yeni ve avantajlı bir tarifeye geçilmesini gerektirmektedir. Su işletmelerimizin en önemli maliyet kalemi, elektrik tüketimidir. İdarelerimizin vatandaşa su ulaştırmakta kullandığı elektrik fiyatlarında indirimli tarifeler düzenlenmelidir. Aynı şekilde 2019 yılından bugüne yüzde 113 oranında fiyat artışı yaşanan doğalgazda da belediyelere yönelik farklı bir tarife uygulamasını talep etmekteyiz. Keza, büyükşehir belediyelerimiz tüm imkanlarını zorlayarak, olağanüstü artan üretim maliyetlerine rağmen, Halk Ekmek'i bu zamana kadar en uygun fiyatla vatandaşlarımızın hizmetine sunmuştur. Gelinen noktada, belediyelere TMO tarafından yeteri kadar unun uygun fiyatlama ile verilmemesi durumunda, bu üretim maliyetleri de katlanabilir olmaktan çıkacaktır."















































































