112 Türkiye geneline yayılıyor
İçişleri Bakanlığından yapılan açıklamaya göre hali hazırda 23 ilde faaliyet gösteren 112 Acil Çağrı Merkezi'ne, yıl sonuna kadar 48 il daha eklenecek.
31.03.2018 00:00:00
İçişleri Bakanlığından yapılan açıklamada, 112 Acil Çağrı Merkezleri'nde il sayısının artırılacağı, yıl sonuna kadar Türkiye genelinde hizmet verilmeye başlanacağı belirtildi. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, acil çağrı numaralarını tek çatı altında birleştirerek vatandaşlara kolaylık sağlayan 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi kapsamında, bugüne kadar Afyonkarahisar, Aksaray, Ankara, Antalya, Balıkesir, Burdur, Denizli, Düzce, Hatay, Isparta, Kahramanmaraş, Karaman, Kırıkkale, Kırşehir, Kocaeli, Konya, Kütahya, Manisa, Mersin, Muğla, Niğde, Sivas, Yalova ve Yozgat olmak üzere toplam 24 ilde 112 Acil Çağrı Merkezi faaliyete geçirildi.
Yıl sonuna kadar 48 ilde daha faaliyete başlayacak merkezlerle birlikte toplam 72 ilde vatandaşlar, tek bir numaradan yardım çağrısında bulunabilecek. Böylelikle 112 Acil Çağrı Merkezleri, 2018 sonuna kadar Türkiye'nin yüzde 90'ında hizmet vermeye başlayacak.
Yazılımı tamamen yerli imkanlarla, İçişleri Bakanlığı mühendislerince geliştirilen 112 Acil Çağrı Merkezi, İngilizce, Almanca, Arapça, Rusça ve diğer dillerde de hizmet veriyor. Yazılımın yedekleme özelliği, yaşanabilecek herhangi bir felaket durumunda, acil çağrıları tek merkezden kontrol etme, bir şehre en yakın başka bir şehirden destek gönderilmesi veya yönetilmesi imkanını sağlıyor.
Başlatılan bu çağrıyı, yeni nesil 112 yazılımı karşılayıp, araç içerisindeki modeme ulaşarak, araç kabini ile sesli iletişime geçilecek. Aynı zamanda 112 yazılımıyla, araç içerisindeki modeme bağlantı kurulup, araçtan bazı bilgilerin alınabilmesi de sağlanacak.
AA
Yıl sonuna kadar 48 ilde daha faaliyete başlayacak merkezlerle birlikte toplam 72 ilde vatandaşlar, tek bir numaradan yardım çağrısında bulunabilecek. Böylelikle 112 Acil Çağrı Merkezleri, 2018 sonuna kadar Türkiye'nin yüzde 90'ında hizmet vermeye başlayacak.
Yazılımı tamamen yerli imkanlarla, İçişleri Bakanlığı mühendislerince geliştirilen 112 Acil Çağrı Merkezi, İngilizce, Almanca, Arapça, Rusça ve diğer dillerde de hizmet veriyor. Yazılımın yedekleme özelliği, yaşanabilecek herhangi bir felaket durumunda, acil çağrıları tek merkezden kontrol etme, bir şehre en yakın başka bir şehirden destek gönderilmesi veya yönetilmesi imkanını sağlıyor.
Başlatılan bu çağrıyı, yeni nesil 112 yazılımı karşılayıp, araç içerisindeki modeme ulaşarak, araç kabini ile sesli iletişime geçilecek. Aynı zamanda 112 yazılımıyla, araç içerisindeki modeme bağlantı kurulup, araçtan bazı bilgilerin alınabilmesi de sağlanacak.
AA