TBMM'de bütçe görüşmeleri devam ediyor. Tek parti iktidarı son hazırladığı bütçeye adeta toz kondurmuyor. İlginç kıstaslar, olağan dışı abartmalar yapılıyor.
Örneğin Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, 'Bütçemiz, yapısal dönüşümü hızlandıracak, yüksek gelir hedefini destekleyecek bir anlayışla hazırlanmıştır' dedi ve ekledi:
'2026 yılı bütçesi AK Parti hükümetlerimizin 24'üncü, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nin 8'inci, Türkiye Yüzyılı'nın ise 3'üncü bütçesidir. Bu kadar uzun süre ve kesintisiz bir şekilde bütçe hazırlama imkanı siyasi istikrarın en temel göstergesidir.'
23 bütçe hazırlamak siyasi istikrarın göstergesi midir, bilmem ama 23 bütçeden birini dahi tutturamamak ekonomik istikrarsızlığın ifadesidir.
'Verin yetkiyi görün etkiyi' dedikleri Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nde (2019-2025) 6 trilyon liradan fazla. Övündükleri 2026 bütçesi için hesapladıkları açık 2 trilyon 7000 milyar lira.
Allah aşkına! Bir kere bile hesap tutturamayan bir anlayış, yine tutturamadığı hesap ile övünüyor, savunuyor. Daha ilginci ise çözüm olarak sunuyor.
Ortada bir çözüm var ama vatandaş için değil, zenginler için. Aşağıda detaylarını vereceğim. Onun için bundan önceki gibi bu bütçede 'halktan alıp zengine verme' bütçesidir, diyorum.
Şimşek gibi
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek hazırladıkları bütçe için: 'Mali disiplin sağlandığını, iyileşmenin öngörülenden iyi gittiğini, belirtti.
Başka?
Yeni bütçenin 'mali disiplin ve vatandaş lehine bir çerçeve çizdiğini' vurgulayarak: 'Çalışanlarımızın ve emeklilerimizin her zaman yanında olduk. Aylık ve ücretlerinde enflasyonun üzerinde artışlar yaparak alım güçlerini destekledik' dedi üstüne de;
'Dolar bazında memur maaşının 5 kat, asgari ücretin 4,6 kat, emekli maaşının 10 kat arttığını, söyledi.
AK Parti Genel Başkan Vekili Efkan Ala ise TBMM Genel Kurulunda: 'Türkiye ekonomisinin 23 yılda 5,4 kat büyüdüğünü belirterek "Bu, AK Parti'nin başarısıdır' dedi.
Bu nasıl başarı?
Türkiye, TÜİK'in açıkladığı %31,07 enflasyon ile dünyanın en kötü 6. Ülkesi. Avrupa'nın birincisi. Türkiye'nin enflasyonu, 185 ülkenin enflasyonundan daha yüksek.
Türkiye 2025 itibarıyla gıda enflasyonunda 38 OECD ülkeleri arasında açık ara zirvede. Dünyada 190 ülke arasında ise 4. sırada.
Türkiye, 2025 itibarıyla gelir adaletsizliğinde Avrupa'nın zirvesinde, OECD'nin ise en kötü 4. ülkesi. Vergi adaletsizliğinde ise Avrupa birincisiyiz.
Faiz
2025 itibarıyla dünyada en yüksek politika faizine sahip ülkeler arasında Arjantin'den sonra Türkiye var.
Hazine'nin borç faizi ödemeleri 2000 yılından bu yana ilk kez anapara ödemelerini aştı.
2025 bütçesinden 1 trilyon 563 milyar TL faiz ödemesi yapıldı-yapılacak.
2026 bütçesinden ise 2 trilyon 700 milyar TL faize ayrıldı.
AKP iktidarının 22 yılda ödediği faiz miktarı 6000 milyar doları aştı.
Toplam Borç Stoku: 10,7 trilyon TL
İç Borç: Yaklaşık 4,9 trilyon TL
Dış Borç: Yaklaşık 5,8 trilyon TL
2026 bütçesi
AKP'nin ekonomistleri 2026 için 18,9 trilyon TL harcama hesaplarken 15 trilyon 630 milyar lira gelir hesapladı.
İyi bir ekonomist ne yapar? Açık vermemek için devlete gelir kalemleri hazırlar.
AKP ne yaptı? 2 trilyon 700 milyar TL'yi faize aktardı. Yani faizci olmasalar bütçe tutacak!
Gelir kalemi mi?
İktidarın gelir kalemi vatandaş. 2026'da hedeflenen 15 trilyon 630 milyar lira verginin %62'si dolaylı yani vatandaşın alış-verişindeki vergilerden alınacak.
Ne yapılacak?
2026'da 3 trilyon 597 milyar liralık vergi istisnası ve teşvik var. Kime? Zenginlere. Yani vatandaştan alınan vergilerin 4'te biri zenginlere aktarılacak.
7'di de biri /2,74 trilyon TL) yani Milli Eğitim'den bile fazlası faiz baronlarına aktarılacak.
Yoksul ve sosyal yardıma muhtaçlara 917 milyar TL, çiftçiye 168 milyar TL destek verilecek.
Yap-İşlet-Devret modeli yani beş yandaşa ise 238 milyar TL ödenecek.
Netice itibarı ile Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz'ın dediği gibi 'bütçe, Erdoğan'ın vizyon ve talimatları doğrultusunda hazırlandı'.
Partisinin TBMM Grup Toplantısı'nda konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2026 yılı bütçesinin 29 milyar lira fazla vermesini beklediklerini söyledi.
Örneğin Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, 'Bütçemiz, yapısal dönüşümü hızlandıracak, yüksek gelir hedefini destekleyecek bir anlayışla hazırlanmıştır' dedi ve ekledi:
'2026 yılı bütçesi AK Parti hükümetlerimizin 24'üncü, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nin 8'inci, Türkiye Yüzyılı'nın ise 3'üncü bütçesidir. Bu kadar uzun süre ve kesintisiz bir şekilde bütçe hazırlama imkanı siyasi istikrarın en temel göstergesidir.'
23 bütçe hazırlamak siyasi istikrarın göstergesi midir, bilmem ama 23 bütçeden birini dahi tutturamamak ekonomik istikrarsızlığın ifadesidir.
'Verin yetkiyi görün etkiyi' dedikleri Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nde (2019-2025) 6 trilyon liradan fazla. Övündükleri 2026 bütçesi için hesapladıkları açık 2 trilyon 7000 milyar lira.
Allah aşkına! Bir kere bile hesap tutturamayan bir anlayış, yine tutturamadığı hesap ile övünüyor, savunuyor. Daha ilginci ise çözüm olarak sunuyor.
Ortada bir çözüm var ama vatandaş için değil, zenginler için. Aşağıda detaylarını vereceğim. Onun için bundan önceki gibi bu bütçede 'halktan alıp zengine verme' bütçesidir, diyorum.
Şimşek gibi
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek hazırladıkları bütçe için: 'Mali disiplin sağlandığını, iyileşmenin öngörülenden iyi gittiğini, belirtti.
Başka?
Yeni bütçenin 'mali disiplin ve vatandaş lehine bir çerçeve çizdiğini' vurgulayarak: 'Çalışanlarımızın ve emeklilerimizin her zaman yanında olduk. Aylık ve ücretlerinde enflasyonun üzerinde artışlar yaparak alım güçlerini destekledik' dedi üstüne de;
'Dolar bazında memur maaşının 5 kat, asgari ücretin 4,6 kat, emekli maaşının 10 kat arttığını, söyledi.
AK Parti Genel Başkan Vekili Efkan Ala ise TBMM Genel Kurulunda: 'Türkiye ekonomisinin 23 yılda 5,4 kat büyüdüğünü belirterek "Bu, AK Parti'nin başarısıdır' dedi.
Bu nasıl başarı?
Türkiye, TÜİK'in açıkladığı %31,07 enflasyon ile dünyanın en kötü 6. Ülkesi. Avrupa'nın birincisi. Türkiye'nin enflasyonu, 185 ülkenin enflasyonundan daha yüksek.
Türkiye 2025 itibarıyla gıda enflasyonunda 38 OECD ülkeleri arasında açık ara zirvede. Dünyada 190 ülke arasında ise 4. sırada.
Türkiye, 2025 itibarıyla gelir adaletsizliğinde Avrupa'nın zirvesinde, OECD'nin ise en kötü 4. ülkesi. Vergi adaletsizliğinde ise Avrupa birincisiyiz.
Faiz
2025 itibarıyla dünyada en yüksek politika faizine sahip ülkeler arasında Arjantin'den sonra Türkiye var.
Hazine'nin borç faizi ödemeleri 2000 yılından bu yana ilk kez anapara ödemelerini aştı.
2025 bütçesinden 1 trilyon 563 milyar TL faiz ödemesi yapıldı-yapılacak.
2026 bütçesinden ise 2 trilyon 700 milyar TL faize ayrıldı.
AKP iktidarının 22 yılda ödediği faiz miktarı 6000 milyar doları aştı.
Toplam Borç Stoku: 10,7 trilyon TL
İç Borç: Yaklaşık 4,9 trilyon TL
Dış Borç: Yaklaşık 5,8 trilyon TL
2026 bütçesi
AKP'nin ekonomistleri 2026 için 18,9 trilyon TL harcama hesaplarken 15 trilyon 630 milyar lira gelir hesapladı.
İyi bir ekonomist ne yapar? Açık vermemek için devlete gelir kalemleri hazırlar.
AKP ne yaptı? 2 trilyon 700 milyar TL'yi faize aktardı. Yani faizci olmasalar bütçe tutacak!
Gelir kalemi mi?
İktidarın gelir kalemi vatandaş. 2026'da hedeflenen 15 trilyon 630 milyar lira verginin %62'si dolaylı yani vatandaşın alış-verişindeki vergilerden alınacak.
Ne yapılacak?
2026'da 3 trilyon 597 milyar liralık vergi istisnası ve teşvik var. Kime? Zenginlere. Yani vatandaştan alınan vergilerin 4'te biri zenginlere aktarılacak.
7'di de biri /2,74 trilyon TL) yani Milli Eğitim'den bile fazlası faiz baronlarına aktarılacak.
Yoksul ve sosyal yardıma muhtaçlara 917 milyar TL, çiftçiye 168 milyar TL destek verilecek.
Yap-İşlet-Devret modeli yani beş yandaşa ise 238 milyar TL ödenecek.
Netice itibarı ile Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz'ın dediği gibi 'bütçe, Erdoğan'ın vizyon ve talimatları doğrultusunda hazırlandı'.
Partisinin TBMM Grup Toplantısı'nda konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2026 yılı bütçesinin 29 milyar lira fazla vermesini beklediklerini söyledi.
Akın Aydın / diğer yazıları
- İmam Bakır’dan ‘Aşura Ziyaretnamesi’ / 25.06.2026
- Selam olsun Kerbela şehitlerine ve şahitlerine / 24.06.2026
- G7 zirvesi ve Mandacılar / 22.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026
- Selam olsun Kerbela şehitlerine ve şahitlerine / 24.06.2026
- G7 zirvesi ve Mandacılar / 22.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026




























































