Pekin'den başlayarak 36 gün sonra Paris'te sona erecek olan cesaret ve dayanıklılık yarışı Pekin - Paris Rallisi'nde ilk kez bir Türk otomobili yarışıyor. Pasifik'ten Atlantik'e yol alan 1967 model Anadol, yarışta 2. sırada yer alıyor
YENİ MESAJ - İSTANBUL
10 Eylül'de Pekin'den başlayan ve 16 Ekim'de Paris'te son bulacak, ilki 1907 yılında gerçekleştirilen, dünyanın en eski klasik otomobil rallisinde heyecan artıyor. 14 bin 360 kilometrelik toplam yarışın, yaklaşık 12 bin kilometrelik bölümü geride kalırken, "Pekin to Paris 2010"a katılan ilk Türk takımı yarışı ikinci sırada sürdürüyor. Ralliye katılan tüm araçlar, geçtiğimiz pazar günü Türkiye'den çıkmadan önceki son duraklarında Silivri Klassis Resort Otel'de Klasik Otomobil Kulübü'nün ev sahipliğinde gerçekleşen davette buluştu. Dün İtalya'da Ancona - Viareggio parkurunu kateden araçlar, bugün İtalya'dan Fransa'ya geçecekler. Araçlar bir günde en az mesafeyi 177 kilometre ile Moğolistan'da, en fazlasını ise 734 kilometre ile Kazakistan'da katetti.
Yarışın gözdesi Anadol
Katıldıkları yarışı bir sosyal sorumluluğa dönüştüren Gantek Teknoloji Bilişim Çözümleri Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Şefik Öngün ile Martı Konteyner Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Erdal Tokcan'dan oluşan Türk takımı, geçtikleri tüm ülkelerden ve diğer yarışçılardan büyük destek görüyor. Türk otomotiv sanayinin öncüsü olan ve OTOSAN'ın 1967'de ürettiği 371 şasi numaralı Anadol A1 ile yarışan Öngün ve Tokcan, yarış süresince devam edecek SMS kampanyasıyla 250 gence burs imkanı sağlamayı hedefliyor. 17 - 25 yaş arası 250 üniversite öğrencisi gence burs geliri elde etmenin hedeflendiği 'Eğitime Yol Ver' Kampanyası' ile 1 milyon TL gelir hedefleniyor. Bu yarış aynı zamanda Türklerin bir Türk otomobiliyle katıldığı en uzun yarış olma özelliğine de sahip olduğunu belirten Erdal Tokcan, rallinin en zorlayıcı bölümünün olan Moğolistan ve Gobi Çölü olduğunu belirterek, genel klasmanda ikinci sırada yer aldıklarını söyledi. Tokcan, dayanıklılık gerektiren zorlu etapları geride bıraktıklarını belirtti. Pekin'den başlayıp Moğolistan, Gobi Çölü, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan ve İran'ı geçen pilotlar 11 Ekim'de Edirne'den Yunanistan'a geçti. Yunanistan'dan gemiyle İtalya'ya geçen araçlar, cumartesi günü yarışa son noktayı Paris'te koyacaklar. Yarışta İngiltere, Amerika, Avustralya, Fransa, Hollanda, İsviçre, Danimarka, Yeni Zelanda, Belçika, Lüksemburg gibi pek çok değişik ülkeden 106 klasik otomobil katılıyor. Bu araçlardan sadece 85'i yola devam ediyor.