45 yaş üzerinin dijital alışkanlıkları değişti
Genç nüfusun e-ticarette ana hedef kitle olduğu bilinse de, yatırımcılar şimdiden geleceğe yönelik planlar yapmaya başlamış durumda
09.08.2021 17:11:00





Genç nüfusun e-ticarette ana hedef kitle olduğu bilinse de, yatırımcılar şimdiden geleceğe yönelik planlar yapmaya başlamış durumda. Bugünün genç ve orta yaşlı hedef kitlesinin bir süre sonra yaşlı tüketiciye dönüşeceğini hesaba katan e-ticaret platformları, yatırımlarını bu yönde yapmaya ve web sitelerini yaşlı insanların kullanımına uygun bir yapıya dönüştürmeye çabalıyor. 45 yaş ve üzeri kitlenin teknoloji ve e-ticaret kullanımı oranında artış olduğunu söyleyen e-ticaret platformu İncehesap.com Kurucu Ortağı Nurettin Erzen, 2021 yılının ilk 6 ayını şöyle değerlendirdi: "45 yaş ve üzeri kullanıcı kitlemizin, toplam kullanıcı kitlemiz içindeki oranı yüzde 8'den fazlaydı. Bu oran, 2020 yılının ilk 6 ayında yüzde 4 seviyesindeydi. 45 yaş ve üzeri kitlenin yüzde 30'u kadın kullanıcıydı. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında 45 yaş ve üzeri kadın kullanıcıların sayısı, 3.1 kat arttı. Aynı dönemde, 45 yaş ve üzeri kullanıcı kitlemizin yüzde 64'ü, mobil cihazlarını kullanarak internet sitemizi ziyaret etti. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında, 45 yaş ve üzeri kullanıcı kitlemizin mobil cihazlardan internet sitemizi ziyaret etme oranı 3.3 kat arttı."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.