ABD'li senatör, Trump duymak istemese de gerçeği haykırdı
ABD'li Demokrat Senatör Chris Murphy, ülkesinin Orta Doğu'da İran'a karşı sürdürdüğü saldırılara tepki göstererek, "Biz bu savaşı kaybediyoruz" ifadesini kullandı.
Haber Merkezi/AA





ABD'li Demokrat Senatör Chris Murphy, ülkesinin Orta Doğu'da İran'a karşı sürdürdüğü saldırılara tepki göstererek, "Biz bu savaşı kaybediyoruz" ifadesini kullandı.
ABD'nin İran'ın tüm füze, insansız hava araçları ve nükleer programlarını yok edemeyeceğini dile getiren Murphy, "İran, özellikle Hürmüz Boğazı'nı kalıcı olarak kontrol altına alırsa, bölgede savaştan öncekinden daha fazla güç sergiler. Sahip olmadığımız milyarlarca doları harcıyoruz ve dünyayı istikrarsızlaştıran ve bizi beceriksiz gösteren bir savaşta Amerikan hayatlarını kaybediyoruz" ifadelerini kullandı.
Murphy, Marttaki bir açıklamasında da ABD'nin İran ile savaşa neden girdiği konusunda 'ikna edici argümanlar' görmediklerini belirterek, "İsrail bize İran'a ne zaman savaş açacağımızı söylememeli. Bu nasıl bir ortaklık?" demişti.
Hangi savaşı kazandınız ki?
ABD'nin İkinci Dünya Savaşı'ndan bu yana kazandığı bir savaş yok... Vietnam'ı işgal ettiler, 4 milyon insanı katlettiler, 40 bin ölü verdiler, çekilip gitmek zorunda kaldılar. Irak'ı işgal ettiler, yüzbinlerce Müzlümanı öldürdüler, defolup gittiler. Keza Afganistan'da aynı sonuç... ABD çok daha güçlü olan İran'ı mı yenecek? Elbette hayır... İnsanlığını kaybetmiş bu haydutlar topluluğu ancak katliam yapar, zafer kazanamaz. Zafer onların İkinci Dünya Savaşı'ndan bu yana tattığı bir duygu da değil... O zaferi de atom bombası kullanarak elde ettiler yani katliamla...

















































































