Ağrı kesiciler böbrekleri bitiriyor
Koronavirüs tedavisinde kullanılan kuvvetli ağrı kesiciler, böbrek sağlığı üzerinde olumsuz etkiye sahip.





Şiddetli kas ağrıları görülüyor
Türk Böbrek Vakfı Ahmet Ermiş Diyaliz Merkezi Başhekimi Nefroloji Uzmanı Dr. Bilal Görçin, "Covid 19'un en önemli belirtisi miyalji dediğimiz kas ve eklem ağrısıdır. Hastalığı geçirenlerin ifadelerine göre, ağrı kesicilere rağmen 'saçının kökünden ayak tırnağına kadar' şiddetli ve geçmeyen ağrılar tanımlanmıştır. Evdeki hastalara güçlendirilmiş parasetamol ve kuvvetli romatizmal ağrı kesiciler veriyoruz. Yatan hastalarda ise bu ilaçlar damardan veriliyor, morfine kadar uzanan ağrı kesiciler yapılıyor. Özellikle romatizmal ağrı kesiciler böbreklerde akut hasara neden olabiliyor. Covid 19'un kendisinin neden olduğu akut böbrek hasarı ve tedavide kullanılan antibiyotik, antiviral (Favipiravir) ve yüksek doz vitaminler ile ağrı kesicilere bağlı olarak tedavinin seyrinde akut böbrek hasarları görülmektedir. Böbreklerde oluşan bu hasar geçicidir. Covid 19'un doğrudan böbreği bozduğu veya kalıcı hasara yol açarak diyaliz gerektirdiği henüz araştırmalarla bildirilmemiş olsa dahi, yoğun bakımda takip edilen hastaların yüzde 80'inde çeşitli derecelerde akut böbrek hasarı görülür" dedi.
Böbrek sağlığı önemli
Türk Böbrek Vakfı Başkanı Timur Erk de "Geçtiğimiz yıllarda vakıf olarak Bilinçsiz Ağrı Kesici Kullanmayı Kesin, Böbreklerinizi Tüketmeyin çağrısı ile bu konuya dikkat çekmiştik. Bugün geldiğimiz nokta gösteriyor ki, koronavirüs tedavisinde maalesef ağrı kesicilerin önemi büyük. Tedaviden veya kullanılan ilaçlardan kaçınmak elbette mümkün değil fakat hem kendi sağlığımız hem aile bireylerimizin sağlığı ve tüm sosyo-ekonomik hayatın etkilendiği düşünüldüğünde, toplum sağlığı için bir kez daha koronavirüse karşı tüm önlemleri aldığımızdan emin olmalıyız" dedi. EYÜP KABİL















































































