'AKP’nin yol hesabı da TÜİK hesabına döndü'
toplam uzunluğu 330 kilometre olan Ankara-Niğde otoyolunun 175 kilometrelik birinci ve üçüncü bölümleri Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla önceki gün açıldı, verilen rakamlar ise vatandaşın aklını karıştırdı
05.09.2020 18:16:00
Toplam uzunluğu 330 kilometre olan Ankara-Niğde otoyolunun 175 kilometrelik birinci ve üçüncü bölümleri Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katılımıyla önceki gün açıldı, verilen rakamlar ise vatandaşın aklını karıştırdı. CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, 175 kilometrelik birinci ve üçüncü kısmı açılan ve toplam uzunluğu 330 kilometre olan Ankara-Niğde Otoyolunun tamamlandığında zamandan ve akaryakıttan elde edileceği iddia edilen tasarruf hesaplamasının kafalarda soru işaretleri oluşturduğunu söyledi. Niğde-Ankara arasındaki mevcut yolun 317 kilometre, tamamı bittiğinde yeni açılacak otoyolun ise 330 kilometre olduğuna dikkat çeken Gürer, "Sayın Cumhurbaşkanı bu yol tamamlandığında Niğde-Ankara arasındaki 4 saat 14 dakikalık sürenin 2 saat 22 dakikaya düşeceğini, akaryakıttan da yıllık 743 milyon lira kazanç sağlanacağını söyledi. Mevcuda göre 13 kilometre daha uzayan yolun süresi nasıl yarı yarıya düşecek? Nasıl bu kadar akaryakıt tasarrufu sağlanacak?" dedi.
Gürer, "Niğde-Ankara arasında mevcut yoldan Niğde Merkeze kadar 13 kilometre daha fazla olan otoyol, akaryakıttan nasıl 743 milyon lira tasarruf sağlayacaktır? Hangi hesaplama tekniği kullanılarak bu sonuç elde edilmiştir? Otoyolda hız limiti devlet karayoluna göre biraz fazla olduğu için böyle bir hesaplama yapıldıysa hız yapan aracın daha çok yakıt harcayacağı göz önünde bulundurulmadı mı? Türkiye'de en çok satılan ve şu an en ucuz otomobiller arasında yer alan 1.4 benzinli otomobil 90 kilometre hızda 100 kilometrede 6 litre benzin tüketiyor. Bu araç 130 kilometre hızda ise 9 litre yakıt tüketiyor. Arada yüzde 50 yakıt sarfiyatı artışı var. Böyle olunca bu hesaplamaların neye göre yapıldığı mutlaka açıklanmalıdır" şeklinde konuştu.