Arazi azaldı, konut fiyatları arttı
Mar Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Münir Özkök, İstanbul'da konut fiyatlarının artmasının en önemli nedeninin inşaat yapılacak arazilerin azalması olduğunu ifade etti
25.12.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBULEkonominin lokomotif sektörlerden inşaat sektörü 2013 yılını büyümeyle kapatmaya hazırlanıyor. Türkiye ekonomisi yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 4.4 civarında büyürken, inşaat sektörü 8.7 büyüme oranıyla üçünü sırada yer aldı. Gayrimenkul sektöründe yaşanan büyümenin 2014'te de devam edeceğini öngördüklerini belirten Mar Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Münir Özkök, "İnşaat domino etkisi oluşturan sektörlerden biri, 200'den fazla alt sektörü besleyen, istihdam yaratan bir sektör olarak ekonomik büyümeye katkısı büyük. Arz-talep dengesine bağlı olarak sektörün 2015'e kadar rahat ilerleyeceğini düşünüyoruz. Konut stoku açısından dikkat edilmeli ancak konut satışlarında bir balon söz konusu değil" dedi. İstanbul'da azalan araziler nedeniyle fiyatların artış gösterdiğini kaydeden Özkök, "Arazi geliştirici firmaların önemi artıyor, sektörde finansmanı kuvvetli, tüketici beklentilerine cevap verebilen, nitelikli konut üreten şirketler kalıcı olabilecek" diye konuştu. Konutta fiyatlamayı talebin belirlediğini söyleyen Özkök, dolardaki artışın satışlara yansıtılmadığını, esas maliyet kalemlerinin işçilik ve servis olmasından ötürü dolardaki yükselişin maliyet rakamlarını çok fazla etkilemediğini aktardı. Özkök, mütekabiliyetle ilgili de şu açıklamalarda bulundu: "2013 yılında yabancı yatırımcıya 3 milyara yakın bir satış gerçekleşti ancak bu rakam sektör içerisinde yüzde 4-5 oranına tekabül ediyor."2013'ün ikinci yarısında durgunluk yaşandıÖte yandan EVA Gayrimenkul Değerleme AŞ Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, konut sektörünün yeni düzenlemeler neticesinde 2014'te yeni bir dengeye oturacağını dile getirerek, 2013 yılının ikinci 6 ayında kredi faiz oranlarının artması sonucunda sektörde durgunluk yaşandığını belirtti. Yazıcı, dövizdeki artışın kredi kullanan son kullanıcıların yeniden düşünmelerine yol açtığını kaydetti. 2013'te yıl sonu kampanyalarının önemli bir etki yarattığını ve satışlara biraz hareket kazandırdığını belirten Yazıcı, her projenin satılmadığını ancak doğru yer büyüklüğü, konsept ve fiyatlandırma yapılmışsa kriz döneminde bile her projenin satıldığına dikkat çekti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.