Arı olmazsa, 4 yılda insanlık biter
Türkiye Arı Yetiştiriciliği Merkez Birliği Başkanı Bekir Yılmaz, arıcılığın biyolojik çeşitliliği koruma anlamında çok önemli olduğunu kaydetti. Yılmaz, "Arı yoksa insanlık 4 yılda biter. Bunun nedeni de tamamen çiçeklerin döllenmesiyle ilgilidir" dedi
"Dünyanın hiçbir yerinde kuzey yarım kürede Kasım ayında arılar mum örmez işte Türkiye'de çam ormanlarında arılar Kasım ayında mum da örüyor balı da yapıyor" diyen Yılmaz, "Türkiye'de arıcılığın en büyük düşmanı tarım ilaçlarıdır. Kontrolsüz atılan tarım ilaçları bu anlamda zarar veriyor bütün arıcı arkadaşlarımı bu konuda uyanık olmaya davet ediyorum. Bal veren çam ağaçlarını koruma kapsamına inşallah aldıracağız. Kızılçamların işletme ömrü 80 yıldır. Her çam ağacı yılda 14 kilo bal veriyor. Bu ömür 140-150 yıla çıkarıldı. Karadeniz'in dağlarındaki ladin ve köknar ormanları da bal veriyor. Bunlarla ilgili çalışmaların sözünü aldık. Bu çalışmalarda yapılacak. Üniversitelerde katıldı. Dünyanın hiçbir yerinde kuzey yarım kürede Kasım ayında arılar mum örmez. İşte Türkiye'de çam ormanlarında arılar Kasım ayında mum da örüyor balı da yapıyor. Bizim arılarımız da dünyanın arı varlığını yüzde 22'si Anadolu'da. Anadolu'daki arılarda çevreleriyle uyumlu. Arı sağlığı konusunda üniversiteler ile birlikte çalışıyoruz. Pazarlama konusunda il birliklerimizin 32 tanesinin markası var. Paketleme tesisleri de var. Bazen Rize niye tesis kuruyor Artvin'in varken, Trabzon niye tesis kuruyor Rize'nin varken diyorlar. Şimdi hiçbir Rizeli arıcı balını Artvin'e getirip paketlemez. Bizim bu sosyal yapımız her ile büyük ya da küçük bir paketleme tesisi gerektiriyor. Çünkü o ilde insanlar bal yiyor" şeklinde konuştu.















































































