logo
23 HAZİRAN 2026

Arınç ve Babacandan 13 yılın itirafı

16.05.2015 00:00:00
AKP hükümeti ve AKP'den Saraya giden Erdoğan her fırsatta ülkemizde ekonomik alanda, adalet anlamında, demokrasi olarak, halkın huzur ve refahı olarak büyük atılımlar yaptıklarını iddia ettiler ve ediyorlar da! Hatta hukuku, askeri, iç ve dış politikayı "milli irade" diye yontukları bir kavramın içine tıkıp, "milli iradenin üstünde bir güç yoktur" diye de bir slogan üretip, kendilerini de "milli irade" olarak patentleyip sokaklarda geziyorlar. Birkaç gün önce Sayın Davutoğlu, meydanlarda "milli iradeyi kimseye yetirtmeyiz" diye haykırıyor. Sayın Davutoğlu! Endişe etmenize gerek yok. Bu ülkenin yiyicileri belli!Ama "milli radenin", "hukukun, adaletin", "kul hakkının", "yetim malının", "kalkınmanın" ekonomik yükselişin" vs. bir slogan, birer yalan olduğunu bizler yıllardır yazıyor, çiziyor, belgelendiriyoruz. Ama bu sefer itiraflar iktidarın iki ağır topundan geldi. Bülent Arınç ve Ali Babacan, AKP ve Erdoğan'ın birer serap olduğunu, milletimize serap gösterdiklerini açıkladılar. Nasıl mı? Değişik ortamlarda Arınç ne demişti? "Arkadaşlar israfta ileri gittiler? İsraf konusunda karnemiz kırıktır? Allah israf edenleri, sevmez? Bu kadar israf olmasaydı belki sizden vergi bile almazdık"AKP iktidar olduğu dönemlerde bizlerden (milletimizden) eski parayla 2 kentrilyon 615 katrilyon bilmem ne kadar trilyon, milyar, milyon TL vergi topladı. Buna rağmen 2002'ye kıyasla devletin borcu 5 katına çıktı. Cari açık her ay rekor kırıyor. Vatandaş, bankaların tekeli altında... 21 milyon haciz dosyası işlemde. Arınç, ne diyordu? "İsrafta karnemiz kırık. Allah, israf edenleri sevmez" Kim israfçı? AKP. Eeee?Başka! Adaleti yere göğe sığdıramaz AKP monşerleri. Hatta bir dönem "savcılığa"1 bile soyunmuştular. Son günlerde Başbakan, birilerinin yarıga darbe yapmak istediğini ifade etmiş ve elinde kasetlerin olduğunu da iddia etmişti. 3 haftayı geçti. Başbakan kasetleri hala yargı makamlarına vermedi. Bu nasıl hukuk, adalet anlayışı!Bülent Arınç bunu da itiraf etti. Toplumun % 50'si bize nefretle bakıyor, diyen Arınç, milletimizin yargıya güven oranını da % 20 olarak açıkladı. Bu sözlerin artı ortaya konulan uygulamaların tefsire ihtiyacı var mı? İlla tefsir isteyenler, Deniz Fenerinin Türkiye ayağına ve kararına baksınlar?Ekonomide ise sanki parayı Lidyalılar değil de Erdoğan ve AKP bulmuş gibi meydanlarda konuşurlar. Sokaklarda ise yol yaptık, hastane, okul, marmaray vs. yaptılar, denilir. Demokrasi ve hukukun yanında ekonominin de battığını bizzat Ali Babacan itiraf etti. Ali Babacan, geleneksel Bab-ı Ali Toplantılarında yaptığı konuşmada, "Demokrasi hemen yanı başında sağlam bir hukuk ile ancak ayakta durabilir. Yargı alanında ne kadar başarılı olursak demokrasimiz o kadar güçlenecek. Yargı alanında ne kadar başarılı olursak demokrasimiz, ekonomimiz o kadar başarılı olacak. EĞER BU ZAYIF TABLO DEVAM EDERSE DE hem demokraside hem de ekonomide görmüş olduğumuz bu tabloyu bile mumla arar duruma geliriz?Biz ekonomi alanında ne yaparsak yapalım, Türkiye için güzel şeyler yaptığımızı iddia edersek edelim, eğer Türkiye Cumhuriyeti'nin bir hukuk devleti olmasıyla ilgili ciddi soru işaretleri oluştuysa, bu başlı başına bir problem?" Yorum yazmaya gerek var mı?
 
Akın Aydın / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.