AVM sektörü doygunluğa ulaştı
Eski adı Vialand AVM olan İsfanbul AVM'nin Yönetim Direktörü Kemal Baştürk, Türkiye'de AVM sektörünün ciddi değişimden geçtiğine işaret ederek, "Sektörde doygunluk arttı. Bu noktada farklılaşmak önemli hale geldi" dedi
09.02.2020 18:00:00





İsfanbul AVM'nin Yönetim Direktörü Kemal Baştürk, İsfanbul AVM'nin 7 yıllık bir geçmişi olduğuna işaret ederek, "Önceki adı Vialand idi. AVM, Haliç'in çamurunun 15-20 yıl boyunca pompalandığı yerde inşa edildi. AVM'mize ve eğlence merkezimize çoğu harcama kapasitesi yüksek Orta Doğu ve Avrupa ülkelerinden yılda 1.5 milyon turist geliyor. 2023'te yabancı ziyaretçi hedefi 3 milyon" dedi. İstanbul'da basın toplantısı düzenleyen Baştürk, şunları söyledi: "AVM kompleksi içinde 200 yatak kapasiteli otelimiz bulunuyor ve kapasiteye 400 yatağa çıkarmayı düşünüyoruz. Kısaca AVM'yi küçültüp oteli büyütüyoruz. Yaklaşık 2 yıl önce isim değişikliği gündeme geldi ve İstanbul fanatikleri anlamına gelen İsfanbul'u seçtik."
Hayvanat bahçesi de var
AVM kompleksi içinde tramvayın olduğunu söyleyen Baştürk, şöyle konuştu: "Derinleşmiş farklılaşma sürecine girdik. Eğlence perakendesi ile farklılaştık. Küçük hayvanat bahçemiz var. Jungle İstanbul'da 400'e yakın hayvan var. Olumsuz hava koşullarında kapalı alanda eğlence imkânı oluşturduk. Perakende Performans Sistemi uygulamamızla AVM sahibi odaklılıktan ciro odaklı anlayışa dönüldü. Tüm mağazalarının cirolarını günlük takip ediyoruz. Mağazaya giren müşterileri ve kaç kişinin alışveriş yaptığını biliyoruz. Bu verileri aynı sektördeki diğer firmalarla kısmen de olsa paylaşıyoruz. Elbette kimin ne kadar ciro yaptığını söylemiyoruz."
Mayıs 2020'de Mecidiyeköy - Mahmutbey metro hattının İsfanbul'dan geçeceğini dile getiren Baştürk, "AVM'de doluluk oranı şu anda yüzde 87... AVM küçüldüğünden yüzde 100'e çıkacak. Günlük ciro 3 milyon TL. Bunun yüzde 20'si eğlenceden geliyor. Öte yandan Vialand da bizim adımız. AVM'nin daha önce yüzde 50'sine sahip olan Gürsoy Holding, yüzde 100'ünü satın aldı, eski ortakla anılan ismi değiştirdi."
Farklılaşan yoluna devam edecek
AVM sektörünün ciddi değişimden geçtiğini söyleyen Baştürk, "Doygunluk arttı. Farklılaşmak önemli. Nüfus yoğunluğunun yüksek olduğu bir bölgedeyiz" dedi. Çin kaynaklı koronavirüsün kendileri için iyi bir haber olmadığını dile getiren Baştürk, "Bu tür şoklar kolay atlatılmıyor. AVM'mizin ziyaretçileri arasında Uzakdoğuluların oranı çok düşük. Bundan böyle özellikle Doğu Avrupa'ya odaklanacağız" şeklinde konuştu. Öte yandan her yıl ortalama 18 milyon misafirin ziyaret ettiği İsfanbul AVM, alışveriş merkezi yönetiminde geleneksel yaklaşım algısını değiştirmek üzere geliştirdiği teknolojileriyle AVM sektörünün kalıplarını değiştiriyor. Eğlence Perakende Akademisi (EPA), Perakende Performans Yönetimi (PPY), dijital müşteri deneyimi MallTrack ve yeni nesil yönetim uygulaması GİK ile deneyime odaklanan İsfanbul AVM; bu yeni oluşumlarla perakende sektöründe yeni bir dönemin kapısını araladı.
RECEP BAHAR
Hayvanat bahçesi de var
AVM kompleksi içinde tramvayın olduğunu söyleyen Baştürk, şöyle konuştu: "Derinleşmiş farklılaşma sürecine girdik. Eğlence perakendesi ile farklılaştık. Küçük hayvanat bahçemiz var. Jungle İstanbul'da 400'e yakın hayvan var. Olumsuz hava koşullarında kapalı alanda eğlence imkânı oluşturduk. Perakende Performans Sistemi uygulamamızla AVM sahibi odaklılıktan ciro odaklı anlayışa dönüldü. Tüm mağazalarının cirolarını günlük takip ediyoruz. Mağazaya giren müşterileri ve kaç kişinin alışveriş yaptığını biliyoruz. Bu verileri aynı sektördeki diğer firmalarla kısmen de olsa paylaşıyoruz. Elbette kimin ne kadar ciro yaptığını söylemiyoruz."
Mayıs 2020'de Mecidiyeköy - Mahmutbey metro hattının İsfanbul'dan geçeceğini dile getiren Baştürk, "AVM'de doluluk oranı şu anda yüzde 87... AVM küçüldüğünden yüzde 100'e çıkacak. Günlük ciro 3 milyon TL. Bunun yüzde 20'si eğlenceden geliyor. Öte yandan Vialand da bizim adımız. AVM'nin daha önce yüzde 50'sine sahip olan Gürsoy Holding, yüzde 100'ünü satın aldı, eski ortakla anılan ismi değiştirdi."
Farklılaşan yoluna devam edecek
AVM sektörünün ciddi değişimden geçtiğini söyleyen Baştürk, "Doygunluk arttı. Farklılaşmak önemli. Nüfus yoğunluğunun yüksek olduğu bir bölgedeyiz" dedi. Çin kaynaklı koronavirüsün kendileri için iyi bir haber olmadığını dile getiren Baştürk, "Bu tür şoklar kolay atlatılmıyor. AVM'mizin ziyaretçileri arasında Uzakdoğuluların oranı çok düşük. Bundan böyle özellikle Doğu Avrupa'ya odaklanacağız" şeklinde konuştu. Öte yandan her yıl ortalama 18 milyon misafirin ziyaret ettiği İsfanbul AVM, alışveriş merkezi yönetiminde geleneksel yaklaşım algısını değiştirmek üzere geliştirdiği teknolojileriyle AVM sektörünün kalıplarını değiştiriyor. Eğlence Perakende Akademisi (EPA), Perakende Performans Yönetimi (PPY), dijital müşteri deneyimi MallTrack ve yeni nesil yönetim uygulaması GİK ile deneyime odaklanan İsfanbul AVM; bu yeni oluşumlarla perakende sektöründe yeni bir dönemin kapısını araladı.
RECEP BAHAR
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.