logo
22 MAYIS 2024

Avrupa'da koronadan 236 bin kişi daha ölebilir

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) Avrupa Masası Başkanı Hans Kluge, kıtada koronavirüs aşılama programlarının hız kaybetmesinin ve virüsün neden olduğu Covid-19 hastalığının yayılış hızının kaygı verici olduğunu söyledi
30.08.2021 17:12:00
Avrupa'da koronadan 236 bin kişi daha ölebilir
Avrupa'da koronadan 236 bin kişi daha ölebilir
Dünya Sağlık Örgütü (WHO) Avrupa Masası Başkanı Hans Kluge, kıtada koronavirüs aşılama programlarının hız kaybetmesinin ve virüsün neden olduğu Covid-19 hastalığının yayılış hızının kaygı verici olduğunu söyledi. Kluge, Avrupa'da 1 Aralık'a kadar hastalık sonucu 236 bin kişinin daha yaşamını yitirebileceği uyarısında bulundu. Hans Kluge, Kopenhag'da gazetecilere yaptığı açıklamada, "Geçen hafta Avrupa'da Covid ölümleri yüzde 11 arttı" dedi. Kluge mevcut koşullarda 1 Aralık'a kadar kıtada 236 bin kişinin daha hayatını kaybedebileceği tahminlerinin, güvenilir bir modellemeye göre dayandığını söyledi. WHO yetkilisinin verdiği bilgiye göre, Avrupa ülkelerinde salgının başlangıcından bu yana kayda geçen Covid ölümleri 1 milyon 300 bini aştı. 53 Avrupa ülkesinden 33'ünde geçen hafta Covid ölümlerindeki artışlar yüzde 10'u aştı. Hans Kluge, hastalığın yayılış hızının, özellikle de bazı ülkelerde korumasız gruplar arasında aşılanma oranının düşüklüğü de göz önüne alındığında derin kaygı yarattığını söyledi. 
Norveç tutuklama emrinin çıkmasını bekliyor
Uçakta neler yaşandı?
Dünya bu türbülansı konuşuyor
Koca uçak dolacak mı?
Mesafe kısa lakin fiyat özel
Üstelik 42 ayda
1.8 trilyondu, 7.5 trilyon oldu
'Enkaz, Akıncı'nın paylaştığı konumdan 10 km uzaktaydı'
Helikopter enkazını İran İHA'ları buldu
İmamoğlu'ndan Roma gezisi savunması
'Yadırganacak bir tarafı yok'
'Bu dört soruyu cevaplayın, benim dört soruya bakarız'
Bahçeli'nin 4 sorusuna 4 soruyla cevap
İsmail Kartal'ın oğlu dahil 3 kişi ifadeye çağrıldı
Cumhuriyet Başsavcılığı harekete geçti
BTP lideri Hüseyin Baş gündemi değerlendirdi
“Dünya savaşa hazırlanıyor”
Yasa teklifi Meclis'e sunuldu
Kripto Varlık Yasası neleri içeriyor?
'Bize her yer Trabzon... Artık Ofluyum'
Senegalli işçiler çay hasadında
İsrailli muhalif liderden 'yardım tırlarına saldırı' açıklaması
"Hükümet destekli milisler..."
'Türkiye'de de yaşanabileceğini düşünmek vehim değil'
Bahçeli'den çarpıcı Reisi çıkışı
Reisi için cenaze töreni düzenlendi
Törene on binlerce kişi katıldı
Galatasaray-Fenerbahçe maçı sonrası
İstanbul Valiliğinden açıklama
Norveç tutuklama emrinin çıkmasını bekliyor
Uçakta neler yaşandı?
Dünya bu türbülansı konuşuyor
Koca uçak dolacak mı?
Mesafe kısa lakin fiyat özel
Üstelik 42 ayda
1.8 trilyondu, 7.5 trilyon oldu
'Enkaz, Akıncı'nın paylaştığı konumdan 10 km uzaktaydı'
Helikopter enkazını İran İHA'ları buldu
İmamoğlu'ndan Roma gezisi savunması
'Yadırganacak bir tarafı yok'
'Bu dört soruyu cevaplayın, benim dört soruya bakarız'
Bahçeli'nin 4 sorusuna 4 soruyla cevap
İsmail Kartal'ın oğlu dahil 3 kişi ifadeye çağrıldı
Cumhuriyet Başsavcılığı harekete geçti
BTP lideri Hüseyin Baş gündemi değerlendirdi
“Dünya savaşa hazırlanıyor”
Yasa teklifi Meclis'e sunuldu
Kripto Varlık Yasası neleri içeriyor?
'Bize her yer Trabzon... Artık Ofluyum'
Senegalli işçiler çay hasadında
İsrailli muhalif liderden 'yardım tırlarına saldırı' açıklaması
"Hükümet destekli milisler..."
'Türkiye'de de yaşanabileceğini düşünmek vehim değil'
Bahçeli'den çarpıcı Reisi çıkışı
Reisi için cenaze töreni düzenlendi
Törene on binlerce kişi katıldı
Galatasaray-Fenerbahçe maçı sonrası
İstanbul Valiliğinden açıklama

Diyarbakır'da gergin gece

Diyarbakır'da, Dicle Üniversitesi (DÜ) Eğitim Fakültesi'nin kantinine kimliği belirsiz kişi veya kişilerce silahla ateş edilirken, olayda ölen ya da yaralanan olmadı
22.05.2024 01:47:00
İhlas Haber Ajansı
Diyarbakır'da gergin gece
Diyarbakır'da gergin gece
Diyarbakır'da, Dicle Üniversitesi (DÜ) Eğitim Fakültesi'nin kantinine kimliği belirsiz kişi veya kişilerce silahla ateş edilirken, olayda ölen ya da yaralanan olmadı.

Edinilen bilgilere göre, akşam saatlerinde kimliği belirsiz kişi veya kişiler tarafından fakülte kantininin camlarına silahla ateş edildi. İhbar üzerine olay yerine polis ekibi sevk edildi. Olayda ölen ya da yaralanan olmazken, kantinde maddi hasar meydana geldi.

Polis, olayla ilgili inceleme başlattı.

Kemeri takmayanlar hastanelik oldu

 
 
Singapur Havayolları'nın Londra-Singapur seferini yapan Boeing 777 tipi uçağı Myanmar hava sahasında tropikal fırtınaya yakalandı. Şiddetli türbülansa giren uçakta 73 yaşındaki bir İngiliz yolcu öldü, 6'sı ağır 71 kişi yaralandı. Yaralananların ortak özelliği ise emniyet kemeri takmaması... Uzmanlara göre, iklim değişikliği türbülansların artmasına ve şiddetlenmesine yol açıyor. 
22.05.2024 00:09:00 / Güncelleme: 22.05.2024 06:14:55
AHMET TURAN YİĞİT
 Kemeri takmayanlar hastanelik oldu
 Kemeri takmayanlar hastanelik oldu
 

 
Dünyanın en iyi havayolu şirketlerinden biri olan Singapur Havayolları'nın Londra-Singapur seferini yapan Boeing 777-300R tipi uçak yağışlı mevsimin hüküm sürdüğü Myanmar hava sahasında şiddetli türbülansa girdi. Uçak beş dakika içinde 11 bin 300 metreden 9 bin metreye indi. Olayda 73 yaşındaki İngiliz öldü, 8 Avustralyalı yolcu ise hastaneye kaldırıldı. Bunlardan 6'sının durumu ağır. Sigapur Havayolları, tümü geniş gövdeli, yeni uçaklardan oluşan br filoya sahip. 
Daha önce THY ile benzer bir deneyim yaşamış bir gazeteci olarak bunun ne kadar kötü ve ürkütücü olduğunu anlıyorum.
Şiddetli türbülans uçağın sallanması değil... Uçağın aniden irtifa kaybetmesi, sürüklenmesi demek! Uçakta depreme yakalanmak gibi bir şey... Pilotlar bu durumda sadece hızı kesebiliyor ancak sürüklenmeyi engelleyemiyor. Uçak saatte yaklaşık 800-900 kilometre hızla gittiği için sürüklenmenin etkisiyle türbülanstan çıkıyor ancak olanlar da o 5-10 dakikada oluyor! Normalde pilotun önündeki 250 kilometrelik mesafede anlık hava değişimlerini takip etmesi gerekiyor. Türbülansın meydana geldiği rota, THY uçaklarının da kullandığı trafiğin yoğun olduğu bir rota. Sadece Sigapur Havayolları uçağının türbülansa girmesi akıllara soru işaretleri getiriyor. Şirket resmi web sitesinde olaya ilişkin açıklama yapmadı!
 
Seyrek yaşanan bir olay
 
Şiddetli türbülans çok sık yaşanan bir olay değil... Nadir bir gelişme... Araştırmalarıma göre ölüme yol açan türbülans ilk kez yaşandı, diyebiliriz. Sık yaşansa kimse uçmaz zaten!
THY'nin İstanbul-New York seferini yapan bir Boeing 777-300R uçağı da 10 Mart 2019'da inişine 1 saat kala türbülansa girmişti. Ani irtifa kaybeden uçakta 30 kişi yaralanmıştı.  Yaralılardan ikisinin uçuş görevlisiydi... Bir başka şiddetli türbülans olayı ise 5 Mayıs 2016'da Abu Dabi merkezli Etihad'ın uçağı Endonezya'nın başkenti Cakarta'ya inerken yaşanmıştı.
Olayda 30 kişi yaralanmıştı. Uçak Airbus A330 idi. Yani büyük uçak... 
 
Yapılması gereken tek şey
 
Peki uçak yolculuğunda türbülansta yaralanmamak için ne yamak lazım? Yapılması gereken uçuş boyunca emniyet kemerini takmak! Ancak uzun uçuşlarda bu pek mümkün değil... Ara sıra kalkıp yürümeniz gerekiyor. Yoksa ayaklar şişiyor. Yine de o kısa yürüyüşlerden sonra emniyet kemerini takmakta yarar var. Hele otururken şart! Nitekim Singapur Havayolları uçağında bulunan Malezyalı öğrenci Zafran Azmir, türbülans sırasında Boeing 777-300R'nin yukarıya doğru yükselip sallanmaya başladığı hissine kapılmış. 28 yaşındaki genç hemen emniyet kemerinin takılı olup olmadığını kontrol etmış. Ancak Azmir, diğer yolcuların çoğunun bunu yapmadığını belirterek, şunları söylüyor: "Birdenbire çok dramatik bir düşüş oldu, bu yüzden oturan ve emniyet kemeri takmayan herkes anında tavana fırladı. Bazı insanlar kafalarını baş üstü dolaplarına ya da yolcu servis birimlerine (okuma lambalarının ve ışıkların olduğu yere) çarptı. Bu arada oksijen maskeleri de yerinden fırladı" dedi. Zafran, yaralı yolculardan bazıları acil çıkış kapılarından tahliye edildiğini aktardı. Uçağın son hali böyle... Sanki savaştan çıkmış...
 
Peki en türbülanslı rotalar hangileri?
 
Aslında türbülans her yerde olabilir. Okyanus üzerindeki türbülanslar daha şidddetli oluyor. Bir de yüksek dağlık bölgeler... Sıralayalım...
1. Santiago (Şili) - Santa Cruz (Bolivya)
2. Almatı (Kazakistan) - Bişkek (Kırgızistan)
Otobüsle gidin derim ya da dolmuşla!
3. Lanzhou (Çin) - Çengdu (Çin)
4. Osaka (Japonya) - Sendai (Japonya)
5. Milano (İtalya) - Cenevre (İsviçre)
6. Milano (İtalya) - Zürih (İsviçre) Alpler nedeniyle...
 

THY'den Afganistan'a orantısız tarife!

 
 
THY, yaklaşık 3 yıl aradan sonra Afganistan seferlerine başladı, hem de geniş gövdeli Airbus A330 ile. Ancak 4-4.5 saatlik yolculuğun bilet fiyatları gidiş-dönüş 35 bin liradan başlıyor. Oysa THY'nin 12 saat süren Los Angeles biletlerini 28 bin 358 liraya alabilmek mümkün! 
21.05.2024 21:34:00 / Güncelleme: 21.05.2024 21:40:38
AHMET TURAN YİĞİT
THY'den Afganistan'a orantısız tarife!
THY'den Afganistan'a orantısız tarife!

THY, Ağustos 2021'de Afganistan'da yaşanan yönetim değişimiyle ara verdiği Afganistan uçuşlarına yeniden başladı. Yaklaşık 3 yıl aranın ardından ilk THY uçağı, Kabil Uluslararası Havalimanı'na iniş yaptı. Uçağa su fışkırtma merasimi uygulanmadı. Uçağı, Türkiye'nin Kabil Büyükelçiliği yetkilileri, Türkiye'nin Afganistan'da bulunan kurumlarının temsilcileri ve Afganistan geçici hükümetinden yetkililer karşıladı. THY'nin İstanbul-Kabil uçuşlarında Salı, Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri olmak üzere karşılıklı olarak haftada 4 sefer yapılacak. Türkiye'nin Kabil Büyükelçiliği Maslahatgüzarı ve Misyon Şefi Ünal, konuşmasında, yaklaşık 3 yıl aranın ardından Kabil Uluslararası Havalimanı'nda THY'nin ilk yolcu uçağını karşılamanın heyecanını ve gururunu yaşadıklarını dile getirdi. Törende konuşan Afgan yetkililer de THY'nin Afganistan uçuşlarını başlatmasından memnuniyet duyduklarını belirterek THY'ye ve Türkiye'ye teşekkür etti. Afganistan'da yönetim değişimi sürecinde yaşanan olaylar nedeniyle birçok hava yolu gibi THY de bu ülkeye uçuşlarını 15 Ağustos 2021'de durdurmuştu.

Bilet fiyatları bir acayip

Öte yandan THY'nin Afganistan biletleri oldukça tuzlu... Önümüzdeki hafta için gidiş-dönüş uçak biletleri 35 bin liradan başlıyor. Oysa yolculuk 4.5 saat sürüyor. Aynı dönemde 12 saat süren Los Angeles biletleri ise 28 bin lira civarında! Afganistan biletlerinin aşırı pahalı olmasının nedeni sigorta maliyetleri... Afganistan dünyanın en riskli ülkesi olduğu için, Kabil'e uçan uçakların sigorta maliyeti de ciddi oranda yükseliyor. Ancak Afganistan dünyanın en yoksul ülkesi. Şu sıralar ticari olarak da çok cazip değil... Yurtdışında yaşayan milyonlarca Afganın Taliban yönetimi altındaki ülkeyi ziyarete ne kadar ilgi göstereceği de başka bir konu! THY uçuşları Taliban'ın zenginleri için fırsat... Bu sayede dünyaya açılacaklar. Kabil uçuşlarını geniş gövdeli Airbus A-330 ile gerçekleştiren THY, ilk uçuğun doluluk oranına ilişkin bir açıklama yapmadı. İstanbul'dan 00.40'da kalkan uçak yerel saatle 6.45'te Kabil'e iniyor. Kabil saati Türkiye saatinden 1.5 saat önde.

Selçuk Bayraktar İran'da helikopter enkazının bulunması çalışmalarını anlattı

Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar, İran Cumhurbaşkanı Reisi'nin öldüğü helikopter kazası enkazının bulunma çalışmalarını anlattı. Akıncı TİHA'nın zorlu şartlarda görevini yaptığını söyleyen Bayraktar, "TSK tüm dünyaya damgasını vuracak bir kurtarma operasyonu gerçekleştirdi. Bizim milletimizin hem inancının hem de gücünün ne olduğunu tüm dünya görmüş oldu" dedi.
21.05.2024 16:22:00
İhlas Haber Ajansı
Selçuk Bayraktar İran'da helikopter enkazının bulunması çalışmalarını anlattı
Selçuk Bayraktar İran'da helikopter enkazının bulunması çalışmalarını anlattı
İstanbul Üniversitesi'nde katıldığı bir etkinlik sonrası gazetecilerin sorularını yanıtlayan Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar, İran Cumhurbaşkanı İbrahim Reisi'nin hayatını kaybettiği helikopter kazası enkazının bulunması çalışmalarını anlattı.

Operasyon sırasında Türk Silahlı Kuvvetleri'ne teknik destek sağladıklarını söyleyen Bayraktar, "O gün özellikle meteoroloji açısından çok zorlu şartlar olduğundan, sınır dışında bir operasyon gerçekleşeceğinden ve böylesine önemli bir görev olduğundan gece silahlı kuvvetlerden teknik anlamda destek istendi. Gece 23.00 gibiydi. Hem Çorlu'da, hem Batman'da, hem Baykar'da, hem Van, hem Azerbaycan'daki ekip arkadaşlarımızla koordine olarak bütün görev boyunca çalıştık. TSK tüm dünyaya damgasını vuracak bir kurtarma operasyonu gerçekleştirdi. O şartlarda 30 bin fitte 160 kilometreye yakın rüzgar vardı. Yere indiğinizde rüzgar çok azalıyor ve pus çöküyor. Kar tipi boran her türlü hava muhalefeti vardı. Bunu sınır dışında çok hızlı şekilde yapmanız gerekiyor. En hızlı şeklide çok kısa sürede hedef bölgesine ulaşıldı. Yoğun hava muhalefeti şartlarında zorlu bir coğrafyada vadilerin içine girerek görevi gerçekleştirmek durumunda kaldı Akıncı. O şartlarda insanlı hava aracının görev yapması mümkün değil, insansız hava aracı da dünyada bir tek Akıncı var gibi. Bu yetenekte hava aracı olsa dahi bunu bu şekilde hızlı kullanabilecek bir kuvvet de dünyada yok. Hali hazırda görevde olan silahlı bir Akıncı yönlendirildi. İran tarafı istemeyince hemen diğeri hazır edilip oraya sevk edildi. Bu operasyonel kabiliyet tüm dünyaya damgasını vurdu. Böylesine elim bir olayın yaşanması istenmez ama bizim milletimizin de hem inancının hem de gücünün ne olduğunu tüm dünya görmüş oldu. Bu anlamda bu ülkenin bir mühendis evladı olarak hem TSK ile hem mühendis kardeşlerimize iftihar ettiğimi söyleyebilirim. Sabaha kadar bütün o faaliyet boyunca bizim de ekiplerimiz TSK ekipleri de çok büyük bir özveri ile çalıştı. Tekrardan İran halkına başsağlığı dileklerimi iletiyorum" ifadelerini kullandı.

Görev sırasındaki zorlu şartlara dikkat çeken Bayraktar, "Orada arazinin en yüksek zirvesi 9 bin 700 fit. Derin vadiler var. Siz o vadinin içine ancak girdiğinizde görüntü alabiliyorsunuz. 9 bin 700 fit altına da inerek o vadilerin arasında adeta manevra yaparak uçmak durumunda kaldı. Normalde insansız hava araçları bunu yapmaz. İnebilmek için de sizin uydu haberleşmesine ihtiyacınız var böylesine bir operasyonda. Türksat uyduları kullanıldı. Orada da en ufak bir aksaklık olmadan bu görev tamamlandı. Türkiye adına hem SİHA teknolojisi, hem bunu kullanma açısından dünyaya örnek olduğunu düşünüyorum. Teknolojik gelişmişlik ve bunu harekata dönüştürmek anlamında önemli bir operasyon olduğunu düşünüyorum" şeklinde konuştu.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.