Ayakkabıda hedef dünya markası çıkarmak
Derimod Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Zaim, stratejik hedeflerinin Türk ayakkabısını dünya markası yapmak olduğunu belirtti. Almanya’da kendi şirketini kurduklarını kaydeden Zaim, "Avrupa’da ilk aşamada pazar yerleri üzerinden satış yapacağız. İkinci aşamada department store'lar (çok markalı mağazalar) var çünkü Avrupa’da AVM'lerden daha güçlüler. Mağazalaşma üçüncü aşamada yer alıyor" dedi.
12.05.2022 16:51:00





RECEP BAHAR / DETAY HABER
Derimod Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Zaim, basınla gerçekleştirdiği sohbet toplantısında, Türk deri sektörünün güncel durumuna ilişkin son verileri ve gelecek perspektifini paylaştı. Türk deri ve ayakkabı sektörünün önde gelen pazarı Rusya'ya ilişkin görüşlerini aktaran Zaim, "Rusya mağazacılıkta kolay bir pazar değil. Mağaza sözleşmeleri güvenli değil, bir çırpıda mağazadan çıkarılabilirsiniz! İnsan kaynakları ciddi sorun… Kışlar soğuk ve uzun olduğundan bizden farklı giyiniyorlar. Onlara özel koleksiyon geliştirmek gerekiyor" dedi.
İç pazar iyi gidiyor
Yılbaşında 2022 hedeflerini 1.3 milyar lira olarak belirlediklerini dile getiren Zaim, "Bunu 1.5 milyar liraya çıkardık. İlk kez yıllık bazda 100 milyon dolar ciroyu geçeceğiz" şeklinde konuştu. Babası Ümit Zaim'in 45 yıl önce Türk derisini dünya markası yapmak için yola çıktığını belirten Zaim, "Biz de ikinci nesil olarak ana hedefimizi saptadık. Derimod'un artık yeni stratejik hedefi Türk ayakkabısını dünya markası yapmak. Kalite ve seçenek olarak İtalya'dan eksiğimiz yok, fiyat olarak da daha rekabetçiyiz" şeklinde konuştu. Zaim, şunları söyledi: "Biz bu yılı yüzde 15 adet büyümesi ile 2.3 milyon adet ayakkabı satışı ile kapatmayı öngörüyoruz ve 2023'te 2.5 milyon adet ayakkabı satışını geçmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda ürün çeşitliliğimizi artıracağız. Bizde olmayan ama bizim koleksiyonlarımız ile eşleşebilecek dünya markalarını da, yerli tasarımcıların ürünlerini de satacağız. Geox, Skechers gibi önemli dünya markalarını mağazalarımızda satmaya başladık. İkinci olarak da Derimod markası altında farklı ürün gruplarına gireceğiz. Seyahat ürünlerini de geliştirmek istiyoruz."
Maliyetler hızlı artıyor
Türkiye'de son zamanlarda maliyetten kaynaklı ciddi bir fiyat artışı ile karşı karşıya olduklarını dile getiren Zaim, "Yabancı markalara baktığımızda geçen kış ile kıyaslandığında fiyat farkı iki kata ulaştı. Türk markalarında bu kadar artış yok. Kıştan yaza baktığımızda ise ürün özelliklerine göre yüzde 50 civarında zam oldu. Ancak bu yıl kıştan kışa ayakkabıda yüzde 100 fiyat artışı olacak" şeklinde konuştu. Kendi şirketlerinde e-ticaretin payının yüzde 20'lerde olduğunu dile getiren Zaim, "Sektör ortalaması da yüzde 15-20… Mağazalarla e-ticaret birlikte gidecek. Öte yandan ayakkabı sektöründe konkordato süreci geride kaldı. Şu an üretim de, satışlar da iyi gidiyor. Toptan tarafında vadeler kısaldı. Vadeyi tedarikçinin deri, taban gibi hammadde alımı belirliyor. Orada alımlar dövize bağlı olduğundan vadeler düştü" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.