Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'yı önceki gün TRT Haber'de izliyorum. Konuşurken kelimeler gırtlağında düğümlendi. Stüdyodan peçete verdiler.Şöyle konuşuyordu Avcı:Şu anda 17 bin 666 okulda 2 milyon 547 bin 902 öğrencimiz takviye kursları alıyor. Ve bu kurslarda 104 bin 799 öğretmenimiz görev yapıyor. Bu 104 bin 799 öğretmenimize gerçekten teşekkür ediyorum. Çünkü,bu öğretmenlerimiz çok düşük bir ücret karşılığında kurslara gidiyorlar, yani burada söylemeye bile zorlandığım bir ücret alıyorlar. Saati 10 lira değil, düşünün; yani öğretmenin evinden okula gelmek için dolmuşa vereceği parayı bile biz karşılamakta zorlanıyoruz.AKP hükümetinin müflis ekonomisi, Milli Eğitim, Milli Savunma, Sağlık vs. devletin temel hizmetlerdeki vahim vaziyeti Avcı'nın gırtlağını düğümleyen şu son cümlesinde saklı:Saati 10 lira değil, düşünün; yani öğretmenin evinden okula gelmek için dolmuşa vereceği parayı bile biz karşılamakta zorlanıyoruz.AKP'nin bittiği yerdir burası: Öğretmene 10 TL vermekten acizler!Adil ve insaflı kurumların araştırmasına göre 809 bin 14 öğretmen, ülkedeki "yoksulluk sınırının altında" bir ücretle yaşam mücadelesi veriyor. Kimse kimseyi aldatmasın; eğitim-öğretim hizmetleriniomuzlarında taşıyan 809 bin 14 beyaz önlüklü eğitim ordumuz da ne kendilerini, ne de yüce milletimizi lütfen avutmasın?Vakıa ve hakikat şu: Papaz Malthus'un ekonomi anlayışına akılları tutulmuş AKP hükümeti, Bakan Avcı'nın itiraf etmek durumunda kaldığı gibi ne hafta sonu tatilini bile feda eden öğretmene 10 TL verebilir, ne de köylüye, işçiye, çiftçiye?Milli Ekonomi Modeli'nin sahibi Prof. Dr. Haydar Baş, 8 tane uluslararası kongrede ve sonrasında binlerce kez şunu haykırdı, haykırıyor:Elin gâvuru, kağıdınıyeşile boyayıp "dolar banknotu" yapıyor, bizimkiler borçlanma veya sendikasyon kredisi olarak faiz maliyetiyle devletin kasasına koyuyor; bu kağıtlar karşılığında TL namlı tercüme para basılıyor? Böylece elin gâvurunun karşılıksız banknotu, devlet ve milletin yıllık emek, üretim ve alın teri toplamı olan GSMH'mız ile karşılık buluyor, otomatik olarak onlara transfer oluyor!Devlet ise faize-borca, millet de vergiye, zamma, kredi kartlarına, hacize batıyor. Bu süreçte küresel ve yerel faiz lobileri, kredi kartı namlı "plastik para" zokasıyla meteliğe kurşun atan milyonların sırtından yüz milyarlarca TL faiz yüklü kazanç temin ediyor? Öğretmen, öğrenci, işçi, çiftçi, köylü, dar gelirli, emekçi, emekli, yetim ise parasızlıktan avucunu yalıyor. Bakan Avcı'nın gırtlağını da 10 TL düğümlüyor!Sadece Bakan Avcı'nın değil, göreceksiniz, bundan sonra ya tüm AKP'lilerin gırtlağı düğümlenecek, zira pastırma yazı bitti? Yahut Rusya başta olmak üzere dünyanın 150 ülkesinin ayağına geldiği BTP Genel Başkanı Prof. Dr. Baş'ın ayağına gelecek hepsi.Haydar Hoca'dan başka da hiç kimse, ne öğretmenlerimize, ne de bir başkasına hak ettiği ücreti veremez.Para emek ve üretimin karşılığıdır, diyor Prof. Dr. Baş.Eğitim, öğretim ve bilgi ise bir emektir, üretimdir. Devletin vazifesi de, öğretmen ve eğitimcilerin ortaya koyduğu bu emek ve bilgi karşılığında TL'yi basıp sahibine vermektir.Doktorun, hastayı muayenesi ve reçete yazması ne ise, öğretmenin yaptığı da odur. Bu bakımdan öğretmenlere hak ettiği ücret, asgari ücret 4 bin TL olmak üzere verilecektir.Modeliyle bu ücreti, nasıl vereceğinin hesabını-kitabını, matematiğini ortaya koydu Prof. Dr. Baş? Bakan Avcı başta olmak üzere cümle okumuşlar, biraz kafalarını şöyle işletsinler: Bir bilgisayar yazılımcısı, (x, y, z, =, q, /, : ) gibi bir yığın sembolleri dizip 50-60 satırlık bir yazılım oluşturuyor. Bakanın bile anlamsız harfler yığını diye algıladığı bu yazılımı veya bir çipe yüklediği bu kodları, 5 bin, 6 bin dolara satıyor, satılıyor. Bir yazılımcının bilgi parçacığı emek oluyor, üretim oluyor, para ediyor da; bunca bilgi, kültür ve adamlığı öğrencilerimize ve o yazılımcıya nakış nakış işleyen öğretmenlerimizin emek ve bilgisi neden para etmiyor?Bunların anlayışında öğretmeninki etmiyor? Ama Haydar Hoca'nın ekonomisinde, öğretmenin emeği ve bilgisi para ediyor; ona hak ettiği ücreti ben vereceğim diyor. Akılları Papaz Malthus'a tutulmuş AKP'nin kapitalist ekonomisinde ise para etmez, etmiyor. Bu sebeple öğretmene bile 10 TL veremiyorlar. Fakat aynı kafa, elin gâvurunun o karışık (x, y, q,/) gibi sembollerden oluşan bir yazılıma 250 bin dolar veriyor.Bakan Avcı ağlamasın, Haydar Hoca'ya gitsin?Kabinenin entelektüel adamı diye bilinen eğitimden sorumlu Bakan Avcı, milyonda birlik bir sorumluluk göstererek dünyanınbaştacı ettiği ilim, gönül ve siyaset adamı Prof. Dr. Baş'a 15 dakikalık bir ziyaret yapsa, gırtlağı düğümlenmezdi. Bakanlar Kurulundaki bakanları da, "bakmayın, görün" uyarısıyla ayıktırır, o bakanları da görür hale getirirdi belki.Böyle bir idare ve ilim kıratı sergileyemeyen bakanın gırtlağı daha çok düğümlenecek?bunların entelektüelinin hali buysa, gerisinin halini varın siz hesap edin!
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Misafir Kalem (K) / diğer yazıları
- Kongrelerden milli devlete bir iman mücadelesi / 25.07.2019
- İnsan bu kadar da ucuz değil! / 23.07.2019
- Amerika da Haydar Hoca'ya mahkûm / 22.07.2019
- İşsizliğin çok daha ağır faturaları var / 20.07.2019
- Sosyal patlamalara gebe kronik işsizlik / 17.07.2019
- Türkiye “hard currency”ye muhtaç değil / 13.07.2019
- İşçinin emeği ve sendikaların vebali / 11.07.2019
- Para, faiz ve MB Başkanı / 10.07.2019
- Çin’de-Maçin’de değil, kurtuluş içimizde / 08.07.2019
- Türkiye yeni çağa ayak uydurmalı / 07.07.2019
- İnsan bu kadar da ucuz değil! / 23.07.2019
- Amerika da Haydar Hoca'ya mahkûm / 22.07.2019
- İşsizliğin çok daha ağır faturaları var / 20.07.2019
- Sosyal patlamalara gebe kronik işsizlik / 17.07.2019
- Türkiye “hard currency”ye muhtaç değil / 13.07.2019
- İşçinin emeği ve sendikaların vebali / 11.07.2019
- Para, faiz ve MB Başkanı / 10.07.2019
- Çin’de-Maçin’de değil, kurtuluş içimizde / 08.07.2019
- Türkiye yeni çağa ayak uydurmalı / 07.07.2019