Bankalar milleti soyuyor
TÜDEF Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, tüketicinin kredi kartı, konut ve tüketici kredilerinde; kredi kartı yıllık üyelik ücreti, dosya masrafı, hayat sigortası ve ipotek fek ücreti gibi haksız ödemelerle karşı karşıya bırakıldığını savundu
08.01.2012 00:00:00
Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz yaptığı yazılı açıklamada, hiçbir hizmet karşılığı olmaksızın ve yasal dayanağı bulunmadan tüketiciden alınan kredi kartı yıllık üyelik ücreti, dosya masrafı, hayat sigortası ve ipotek fek ücreti gibi ücretlerin, keyfi olarak tahsil edildiğini belirtti. Bankaların bu ücret ve masrafları almalarının kabul edilemez olduğunu vurgulayan Yılmaz, hayat sigortasının yasal bir zorunluluğu olmamasına rağmen, uygulamada zorunluymuş gibi yaptırıldığını dile getirdi. Bu konuda Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) büyük sorumluluk düştüğünü bildiren Yılmaz, şunları ifade etti: “BDDK'nın bu konuda etkin bir denetim yaptığı söylenemez. Bu nedenle tüketici ciddi mağduriyetler yaşamakta, bankalar da bu uygulama ile haksız kazanç elde etmektedirler. BDDK bu haksız uygulamaları görmezlikten gelmektedir. Yıllık kart ücretiyle ilgili olarak banka ile tüketici arasında doğan anlaşmazlık nedeniyle Yargıtay 13.Hukuk Dairesi zaman aşımı süresinin 10 yıl olduğuna hükmetmiştir. Bu zaman aşımı süresi dosya masrafı ve ipotek fekki için de geçerlidir. Tüketicinin bu konuda geriye dönük 10 yıl içinde yapılan kesintiler için bankalara bir ihtarname göndererek iadesini talep etmelidir. Taleplerine olumlu yanıt alamamaları durumunda parasal sınırlarına göre Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne veya Tüketici Mahkemesi'ne başvurmalıdırlar. TÜDEF, tüketicinin hem bankalarla hem de diğer sorunlarının çözümünde dernekleri vasıtasıyla hukuki destek vermektedir.” ANKA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.