Bekarlar Günü rekoru
Çin'de 'Bekarlar Günü' olarak kutlanan 11 Kasım'da alışveriş çılgınları, 24 saatte yaptıkları 25.3 milyar dolarlık alışverişle yeni bir dünya rekoru kırdı.
12.11.2017 00:00:00
Çin'de e-ticaret devlerinin öncü firması Alibaba bünyesindeki Taobao ve Tmall adlı alışveriş platformlarında bir günde 168 milyar 3 milyon yüenlik (25.3 milyar dolar) satış yapıldı.
"Çifte 11 (11 Kasım) çılgın alışveriş günü"nde, elektronikten mobilyaya, beyaz eşyadan giyime birçok üründe yerli ve yabancı markalardan verilen sipariş adedi 800 milyonu aştı.
Alibaba, dünkü alışveriş çılgınlığında ilk 13 saatte geçen seneki rekoru olan yaklaşık 18.1 milyar doları geride bıraktı. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde ülkedeki e-ticaret firmaları promosyon ve özel indirim oranlarıyla müşteri çekmeye çalışırken, online alışverişte büyük yoğunluk yaşanıyor.
Çin'de online platformlarda alışverişin zirve yaptığı Bekarlar Günü, ABD'de en çok alışverişin yapıldığı gün olan Şükran Günü'nden sonraki ilk pazartesi günü ile rekabet halinde. Amerikalılar geçen yıl Şükran Günü'nde ve Kara Cuma gününde online alışverişe 5 milyar dolar harcamıştı.
Siber Pazartesi olarak adlandırılan online alışveriş gününde ise 3.39 milyar dolar harcamıştı.
AA
"Çifte 11 (11 Kasım) çılgın alışveriş günü"nde, elektronikten mobilyaya, beyaz eşyadan giyime birçok üründe yerli ve yabancı markalardan verilen sipariş adedi 800 milyonu aştı.
Alibaba, dünkü alışveriş çılgınlığında ilk 13 saatte geçen seneki rekoru olan yaklaşık 18.1 milyar doları geride bıraktı. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde ülkedeki e-ticaret firmaları promosyon ve özel indirim oranlarıyla müşteri çekmeye çalışırken, online alışverişte büyük yoğunluk yaşanıyor.
Çin'de online platformlarda alışverişin zirve yaptığı Bekarlar Günü, ABD'de en çok alışverişin yapıldığı gün olan Şükran Günü'nden sonraki ilk pazartesi günü ile rekabet halinde. Amerikalılar geçen yıl Şükran Günü'nde ve Kara Cuma gününde online alışverişe 5 milyar dolar harcamıştı.
Siber Pazartesi olarak adlandırılan online alışveriş gününde ise 3.39 milyar dolar harcamıştı.
AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.