Beyşehir Gölünde su seviyesi azalıyor
Konya'nın Hüyük ilçesi Ziraat Odası Başkanı Hürriyet Şahin, bilinçsiz tarımsal sulamanın bırakılmasını belirterek, "Anadolu'nun en büyük tatlı su kaynağı olan Beyşehir Gölü, biz bu kafayla gidersek bitmek üzere" dedi





Beyşehir ve Hüyük ilçelerinin yanı başındaki bu önemli tatlı su havzasından yeterince yararlanamadığını, gölden alt kottaki kilometrelerce ötedeki bölgelerin yararlandığına dikkat çeken Şahin, "Hüyük ve Beyşehir, Beyşehir Gölümüzün başında. 1071'den beri 9 asırdır biz bu gölün etrafında yaşayan insanlarız. Fakat, gölümüzden yeterince faydalanamıyoruz. Bölgemizde belki 40 bin hektarlık bir alan vardır sudan faydalanması gereken. Toplam 13 bin hektar sudan, gölden faydalanan bir alan var" diye konuştu.
Hüyük Ziraat Odası Başkanı Hürriyet Şahin, Beyşehir Gölü'ndeki su seviyesinin aşırı düşmesinin yaz döneminde buharlaşma kayıplarının daha da artmasına yol açtığını, bu nedenle göldeki doluluğun korunmasının akılcı ve tasarruflu tarımsal sulamadan geçtiğini, bu sebeple günümüzde uygulanan vahşi sulama yöntemlerinden bir an önce kurtulmak gerektiğini sözlerine ekledi. İHA














































































