HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 03 TEMMUZ 2022, PAZAR

Boeing'in uçan tabutu!

Yeni Mesaj’ın 31 Ekim’de duyurduğu gibi Lion Havayolları’na ait uçağın 29 Ekim’de ‘hatalı üretim’ sonucu düştüğü netleşti. Açıkçası 8’i mürettebat, 181’i yolcu olmak üzere 189 kişi Boeing’in ‘uçan tabutu’nun kurbanı oldu
07.11.2018 00:00:00
Boeing'in uçan tabutu!
Boeing'in uçan tabutu!
RECEP BAHAR/DETAY HABER

Lion Havayollarına ait JT 610 sefer sayılı Boeing 737 Max 8 tipi uçağın 29 Ekim'de Endonezya'nın başkenti Cakarta'dan Sumatra Adası'ndaki Pangkal Pinang şehrine gitmek üzere havalandıktan 13 dakika sonra düşmesinin 'imalat hatası' sonucu olduğu netleşti.

Yeni Mesaj, 31 Ekim'deki haberinde uçağın 'imalat hatası' sonucu düştüğünü dünyada ilk duyuran haber mecrası olmuştu. Ancak uçağı üreten Boeing firması, her zaman yaptığı gibi 'üretim hatası'nı kabullenmekten kaçınıyor. Buna karşılık Boeing, 737 Max kullanan tüm havayolu şirketlerine 'hatalı kokpit okumaları'yla nasıl baş edeceklerine dair bülten göndermeyi planlıyor.

Amerikan gazetesi The Wall Street Journal da ABD havacılık otoritelerinin 737 Max uçaklarındaki 'hatalı olduğundan kuşkulanılan uçuş-kontrol yazılımı'na dair güvenlik uyarıları yayınlamaya hazırlandığını kaydetti.

Haberde Federal Havacılık Otoritesi'nin tavsiyesinin Boeing 737 Max 8 versiyonunu kullanan Amerikalı tüm havayolu şirketlerini bağladığına işaret edildi. Uzmanlar Boeing'in açıklamasının 'hücum açısı' hakkında olabileceğini kaydediyor.

Hücum açısı havacılıkta 'gelen hava akımına göre kanadın açısı' olarak tanımlanıyor. Bu açı raydan çıktığında uçak yatay uçuştaki seyrini kaybederek 'stall-baş aşağı' pozisyona giriyor ve bunun neticesinde düşmeye başlıyor.

Hız göstergesi sorunlu

Endonezya Ulusal Ulaştırma Güvenlik Komitesi Başkanı Soerjanto Tjahjono da 5 Ekim'de düzenlediği basın toplantısında, Lion Havayollarına ait JT 610 sefer sayılı Boeing 737 MAX 8 tipi yolcu uçağına ait karakutu incelemesinde kaza dahil uçağın son 4 seferinde de hava hızı göstergesi ile ilgili benzer teknik arıza yaşandığının belirlendiğini duyurmuştu. Uçakta, 181 yolcu ve 8 mürettebat olmak üzere toplam 189 kişi bulunuyordu.

Kimler kullanıyor?

Boeing 737 Max 8 tipi uçağı Boeing'in en çok satılan modeli. Söz konusu modelden filosunda en fazla uçak bulunduran şirket ise Amerikan Southwest Havayolları...

Singapur Havayolları'nın alt kuruluşu SilkAir, Endonezya'nın bayrak taşıyıcı havayolu Garuda Indonesia ve Kanada'nın WestJet Havayolu şirketi de bu uçakları yoğun olarak kullanıyor. Söz konusu şirketler Boeing'den henüz bülten almadıklarını kaydetti.

Türkiye'de ise THY'nin elinde 3, Corendon Havayolları'nın ise bir Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağı bulunuyor.



Yeni Mesaj arşivinde 'tarihte bugün'

Yeni Mesaj Gazetesi arşivi 2001 yılına kadar eksiksiz içerikle erişime açık olup ayrıca tüm arşivde anahtar kelimelerle arama yapmak da mümkündür.

07.11.2017, 07.11.2016, 07.11.2015, 07.11.2014, 07.11.2013, 07.11.2012, 07.11.2011, 07.11.2010, 07.11.2009, 07.11.2008, 07.11.2007, 07.11.2006, 07.11.2005, 07.11.2004, 07.11.2003, 07.11.2002, 07.11.2001, 07.11.2000, 07.11.1999


logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected] [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2022

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.