Zannımca, dinler arası diyalogun sosyal (!) kanadı cemaat ile siyasi kanadı AKP arasında artık saklanmayan kavga, bu seneki Ermeni ve Rum ayinlerinde de kendini gösterdi. Bu seneki ayinler sessiz kaldı. Erdoğan'ın talimatıyla 2005'te restorasyonuna başlanan ve 4 trilyonluk bir harcama ile (devlet kasasından) 2006'da tamamlanan, 2007'de "Anıt Müze" statüsü tanınan ve de 2010 yılında Kültür bakanlığı tarafından (DİKKAT EDİN) 1 ayin yapılmasına izin verilen tecavüz adasındaki kilisede, bu yıl 4. Ayin yapıldı ve yine ilk kez Van Gölü suyu ile vaftiz yapıldı.Tabi ayinde Ermenilerin yanında ABD elçileri ve AKP yetkilileri de her zamanki gibi yerlerini aldılar. Aynı tablo Trabzon Sümela'da da tekrarlandı. Trabzon'un fetih yıldönümünde bir kereliğine ayin izni verilen Rumlar, 4. Ayinlerini yaptılar. Ayinde yine AKP yetkilileri ve kamu görevlileri hazır bulundu.Patrik Bartholomeos, hükümete teşekkürlerini iletti. Dikkatimi çeken ise toplumsal alanlarda içki yasağı getiren hükümet, bu ayine katılanlara şarap verilmesine ses çıkarmadı!!!Bir ayinde Diyarbakır'daydı. Bu ayinde ABD yetkilileri yanında, BDP belediye başkanları da yerlerini almıştı. Hatta Osman Baydemir'in konuşması ve verdiği mesajlar, Ermeni piskopos ve papazlarının konuşmasına gerek bile bırakmamıştı. Baydemir, Diyarbakır'da çan sesiyle, ezan sesinin birbirine karışmasından duyduğu gurur ve mutluluğu dile getirdi. Sadi Nursi'nin 1904 yılında yapmış olduğu değerlendirmelere de ayrıca dikkat çekti? Bu ayinlerde patrik, papaz, piskopos, ABD'li konsolos görevlilerinin ve AKP, BDP belediye başkan ve yetkililerinin verdikleri ortak mesaj "barış, kardeşlik" üzereydi.Yeri gelmişken ifade edeyim; Ben, Müslüman'ım diyen bir kişi asla başka bir dine mensup bir şahısla kardeşlik iddia edemez. Çünkü ancak Müslüman'lar kardeştir. (Hucurat 10. Ayet bkz.) İddia ederse ne olur? Kardeşiyle beraber olur?Gökçeada'da, Aya Todori İlk Mektebi adıyla Rum okulu, iki öğrenciyle eğitim ve öğretime açıldı. Yunanistan'daki, Rumlar adaya dönmeye başlamış. Tabi Rumlar Erdoğan'a müteşekkir. Hatta patrik sözcüsü demişti ya! "Erdoğan, bize tanrının bir lütfüdür." İşte o mealde? Haliyle bu meal bitmiyor, devam ediyor. Yine bizzat Erdoğan'ın talimatıyla Heybeliada Ruhban Okulu'nun açılması için aranan formül arayışlarına hız verildi. Büyük ihtimalle YÖK bünyesinde, vakıf üniversitesi olarak papaz okulu da açılacak.Bu süreçte dikkatimi çeken şey ise gerek AKP'ye yandaşlık yapan siyasi partiler, medya ve sivil toplum örgütleriyle, yine AKP'ye sözde muhalefet eden bu isimlerdeki yapılanmalar, konu diyalog, Hıristiyan ve Yahudilerin arzu ve istekleri olunca tek bilek, tek yürek oluyorlar. Sizde dikkat ettiniz mi? Milletimizin, anaokuluna ve 1. Sınıfa giden çocukları için ders zili çaldı. Tüm öğrenciler için zil, pazartesi çalacak. Ama asıl zil ana-babaların cebine, oradan da yüreğine çalacak!Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre hane halkımız, gelirinin yüzde 25,8'ni konut ve kira giderlerine harcıyor. yüzde 19,6'sı gıdaya harcarken yüzde 1,8'ni sağlık için kullanıyor. Eğitime ise yüzde 2,3 oranında pay ayırıyor.Diğer taraftan İstanbul için servis ücretleri açıklandı. En kısa mesafe 140 TL. Varoşlardaki bir ilkokulun, okul kıyafetleri 150 TL tutuyor. Diğer faturalar henüz gelmedi. Milletimiz, aylık gelirinin % 2,3'ü ile nasıl aydınlık nesiller yetiştirecek? Ama kişi başı milli gelir 10,500 dolar düşüyor, diyorlar. Onu diyenlere, deyin ki; 10.500 kişi kafana düşsün emi? Geçen gün büyük marketlerden birine gittim. Yaz boyu 4 tanesini 8 TL'ye aldığımız, bilinen marka bir süt, fiyatını 9,6 TL'ye çıkarmış. Eğitime katkı herhalde!
Akın Aydın / diğer yazıları
- G7 zirvesi ve Mandacılar / 22.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026
- Devlet Bahçeli ile Bay Kemal’in üst aklı aynı / 11.06.2026
- Hükümet, kendini de inkar ediyor / 10.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026
- Devlet Bahçeli ile Bay Kemal’in üst aklı aynı / 11.06.2026
- Hükümet, kendini de inkar ediyor / 10.06.2026

























































