logo
16 TEMMUZ 2025

Cadillac CT4: Lüks sedanın modern yolculuğu

Cadillac, Amerikan lüks otomotiv sektörünün öncüsü olarak 1902’den beri prestij ve yenilik sunuyor

09.07.2025 00:21:00
Abdülkadir Gündoğdu
Cadillac CT4: Lüks sedanın modern yolculuğu
Cadillac CT4: Lüks sedanın modern yolculuğu
Cadillac, Amerikan lüks otomotiv sektörünün öncüsü olarak 1902'den beri prestij ve yenilik sunuyor.

Kompakt lüks sedan segmentindeki temsilcisi Cadillac CT4, 2019'da tanıtılarak markanın dinamik ve genç bir kitleye hitap etme çabasını yansıttı.

ATS modelinin yerini alan CT4, Cadillac'ın performans, teknoloji ve tasarımı birleştirme mirasını sürdürüyor. İşte CT4'ün tarihi serüveni ve öne çıkan özellikleri:

ATS'den CT4'e Evrim

Cadillac, 2012'de ATS ile kompakt lüks sedan pazarına iddialı bir giriş yaptı. Ancak artan rekabet ve değişen tüketici beklentileri, markayı 2019'da ATS'yi yenileyerek CT4'ü geliştirmeye yöneltti.

Alpha 2 platformu üzerine inşa edilen CT4, ATS'nin sürüş dinamiklerini korurken daha modern bir tasarım ve teknoloji sunuyor. 30 Mayıs 2019'da yüksek performanslı CT4-V tanıtıldı, standart model ise Eylül 2019'da ortaya çıktı.

2020'de ABD'de 33.990 dolar başlangıç fiyatıyla satışa sunulan CT4, erişilebilir lüksü hedefledi.

Tasarım ve Teknoloji



CT4, Cadillac'ın "Art and Science" tasarım felsefesini keskin hatlar ve agresif duruşla yansıtıyor. Geniş krom ızgara, LED farlar ve dikey gündüz farları, aracı modern ve güçlü kılıyor.

Sportif silueti, eğimli tavan çizgisi ve kısa bagaj kapağıyla tamamlanıyor. İç mekânda 8 inçlik dokunmatik ekran, kablosuz Apple CarPlay, Android Auto ve opsiyonel 12 inçlik dijital gösterge paneli sunuluyor.

Premium donanımlarda 14 hoparlörlü Bose ses sistemi ve Super Cruise eller serbest sürüş teknolojisi, CT4'ü rakiplerinden ayırıyor.

Performans ve Motor Seçenekleri

CT4, farklı sürüş tarzlarına hitap eden motor seçenekleriyle dikkat çekiyor:Baz model: 2.0 litrelik turboşarjlı dört silindirli motor, 237 beygir gücü ve 350 Nm tork üretiyor. 8 ileri otomatik şanzımanla ekonomik ve çevik bir sürüş sunuyor.

Premium Luxury: Opsiyonel 2.7 litrelik turbo motor, 310 beygir gücü ve 475 Nm tork sağlıyor.

CT4-V: 2.7 litrelik motorun 325 beygir gücüne sahip versiyonu, sportif süspansiyon ve gelişmiş frenlerle donatılmış.

CT4-V Blackwing: 2021'de tanıtılan bu model, 3.6 litrelik çift turbo V6 motoruyla 472 beygir gücü sunarak performans tutkunlarını hedefliyor. 6 ileri manuel veya 10 ileri otomatik şanzıman seçenekleriyle öne çıkıyor.

Pazar Konumu ve Gelecek

CT4, BMW 3 Serisi, Audi A4 ve Mercedes-Benz C-Serisi gibi rakiplerle yarışıyor. Dinamik sürüşü, lüks detayları ve rekabetçi fiyatıyla genç profesyonellerin ilgisini çekiyor.

Ancak elektrikli araç trendine yanıt olarak Cadillac, CT4'ün hibrit veya elektrikli versiyonlarını henüz duyurmadı. Markanın 2030'a kadar tamamen elektrikli bir portföye geçiş hedefi, CT4'ün geleceğini belirsiz kılıyor.

Sonuç

Cadillac CT4, markanın lüks ve performansı kompakt segmente taşıma çabasının başarılı bir örneği. Modern tasarımı, ileri teknolojisi ve güçlü motor seçenekleriyle dikkat çeken CT4, Cadillac'ın genç kitleye ulaşma stratejisini güçlendiriyor.

Ancak elektrikli araç çağında modelin nasıl evrileceği merak konusu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Faiz indirimi yalanlaması
Bakanlıktan 'Şimşek' açıklaması
Esad katletmedi...
Suriye'deki çatışmalarda ölü sayısı 203'e yükseldi
İsrail, Harem-i İbrahim Camisi'ni gasp etti
Filistinli belediyenin yetkilerine el koydu
Tekirdağ'da çıkan orman yangını geniş alana yayıldı
Yerleşim yerine ilerliyor
Hüseyin Baş'tan 15 Temmuz mesajı
'Egemenlik milletindir'
Erdoğan, TBMM'de konuştu
'Millet şanlı bir destan yazdı'
İsrail'in de dahil olduğu çatışmalar duracak mı?
Suriye yönetimi: Süveyda’da ateşkes ilan edildi
Özellikle gençler göç ediyor
2023'te göç veren İstanbul, geçen yıl göç aldı
"Seyirlik tehditlerini umursamadık"
Rusya'dan Trump'a şok cevap
15 Temmuz'un kara kutuları firarda
Türkiye onları neden getiremiyor?
İşte menfur eylemin ürkütücü boyutu
Darbe girişiminden bu yana kaç kişi tutuklandı?
Bu zafer millete ait
Üzerinden 9 yıl geçti
Kocaeli'de dehşete düşüren kaza
5 kişi hayatını kaybetti 1 kişi yaralandı
Grand Kartal Otel yangını davasında tanıklar dinlenildi
Detaylar iç acıtıcı!
İsrail'de koalisyon ortakları hükümetten ayrılıyor
Netanyahu mecliste çoğunluğu kaybedecek
Faiz indirimi yalanlaması
Bakanlıktan 'Şimşek' açıklaması
Esad katletmedi...
Suriye'deki çatışmalarda ölü sayısı 203'e yükseldi
İsrail, Harem-i İbrahim Camisi'ni gasp etti
Filistinli belediyenin yetkilerine el koydu
Tekirdağ'da çıkan orman yangını geniş alana yayıldı
Yerleşim yerine ilerliyor
Hüseyin Baş'tan 15 Temmuz mesajı
'Egemenlik milletindir'
Erdoğan, TBMM'de konuştu
'Millet şanlı bir destan yazdı'
İsrail'in de dahil olduğu çatışmalar duracak mı?
Suriye yönetimi: Süveyda’da ateşkes ilan edildi
Özellikle gençler göç ediyor
2023'te göç veren İstanbul, geçen yıl göç aldı
"Seyirlik tehditlerini umursamadık"
Rusya'dan Trump'a şok cevap
15 Temmuz'un kara kutuları firarda
Türkiye onları neden getiremiyor?
İşte menfur eylemin ürkütücü boyutu
Darbe girişiminden bu yana kaç kişi tutuklandı?
Bu zafer millete ait
Üzerinden 9 yıl geçti
Kocaeli'de dehşete düşüren kaza
5 kişi hayatını kaybetti 1 kişi yaralandı
Grand Kartal Otel yangını davasında tanıklar dinlenildi
Detaylar iç acıtıcı!
İsrail'de koalisyon ortakları hükümetten ayrılıyor
Netanyahu mecliste çoğunluğu kaybedecek
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.