Çağrı merkezleri çalışanlarının çoğu kadın
Çağrı Merkezi Derneği (ÇMD) tarafından yayımlanan araştırma raporuna göre, Türkiye çağrı merkezi sektörü 2015 yılında istihdam açısından yüzde 4 oranında büyüdü ve istihdam ettiği kişi sayısı 83 bine yükseldi.
14.08.2016 00:00:00
Sektörün pazar büyüklüğü ise yüzde 6 büyüme ile 3.6 milyar TL'ye ulaştı. 2016 yılında istihdam oranın ise 85 bin seviyesine ulaşacağı öngörülüyor. Raporda, çağrı merkezi sektöründeki çalışanların yüzde 67'sinin kadın, yüzde 33'ünün ise erkek olduğu ve yaş aralıklarının 21-29 arasında değiştiği ifade ediliyor. 2015 yılında Türkiye'deki çağrı merkezi sayısı toplamda 1.200'ü aştı. İstihdamın yüzde 42'si İstanbul'da, yüzde 9'u Ankara'da, yüzde 3'ü İzmir'de, yüzde 46'sı ise diğer illere yayılmış bulunuyor. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.