Bütün ekonomi anlayışını faiz sistemi üzerine bina eden, (faizle) 'borçlanarak büyüyoruz' itirafının sahibi, bütün yatırımlarını faizli krediler ile yapan, bankaları yabancı sermaye tekeline bırakan, devlet ve milleti borç batağına batıran AKP gün geldi dedi ki, 'ben faize karşıyım, faiz bütün kötülüklerin anasıdır, faiz hakkında nas var nas, benden başka bir şey beklemeyin'.
Ama ortada bir düzen vardı ve bu düzenin düzenleri de belliydi, düzülenleri de. Haliyle yeni bir isim ile düzenin ismini değiştirip, düzülenleri ise fetvacılarla ikna etmek gerekiyordu.
Düzenin ismini, 'Kur Korumalı TL Vadeli Mevduatı Sistemi' olarak değiştirdiler. Maslahatçılarda (fetvacılar) hazırdı.
Ama bir lider çıktı ve o tekere çomak soktu. BTP Lideri Hüseyin Baş, hükümetin açıkladığı ve 'faiz midir, değil midir' tartışması yapılan bu yeni düzeni din alanında resmi olarak yetkili tek kurum olan Diyanet İşleri Başkanlığına, '1096518 Evrak Kayıt Numaralı başvuru ile hükümetin açıkladığı yeni sistem helal midir değil midir' diye sordu. Cevabın takipçisi olacağını, açıkladı.
Diyanet bu soruya ne cevap verdi, verdi mi henüz öğrenemedik. Ama 26 Aralık 2021 tarihinde Diyanet İşleri Başkanlığı ALO 190 Fetva Hattına, 'kur korumalı mevduat' uygulaması için sorulan soruya; "Vadeli mevduatta da faiz geçerli kur korumalıda da. Sonuçta banka fazlalık veriyor, yani faiz tahakkuk ediyor. Bu yüzden sakıncalı, haram" cevabını verdi.
Aynı gün 'Saray'ın fetvacısı' olarak tanımlanan Yeni Şafak Gazetesi yazarı Hayrettin Karaman; 'Ben bu kanaatte değilim, "Devletin ödemesi hibedir" diyorum' açıklamasını yaptı.
Yine aynı gün (26 Aralık 2021) Cübbeli Ahmet Hoca olarak bilinen Ahmet Mahmut Ünlü, "Kur Korumalı TL Mevduat hesabı caiz midir?" sorusuna; 'faizle işlem yapan bankalardan 'kur korumalı mavduat' hesabı açmak haramdır' dedi.
Aradan 11 gün geçti ve 2021 yılı, 2022 olarak değişti. Değişen başka ne var, sorusunun soruyorduk ki, Cübbeli efendinin de değiştiğini gördük.
6 Ocak'ta ekranlara çıkan Cübbeli Ahmet Bey, 'kur korumalı mevduatta devletin verdiği miktar hibedir, faz değildir. Bunu gönül rahatlığıyla alabilirsiniz' dedi.
Ee! Ocak soğuğu ve paranın dayanılmaz sıcaklığı.
BTP Genel Başkan Yardımcısı İbrahim Berk sosyal medyadan anında tepkisini dile getirdi:
"Cübbeli Ahmet Hoca, faizli hesaba kur garantisi vermek, faiz değil hibedir diye, zırvalamış.
Şaşırdık mı? Hayır. Dün hoca kılıklı papazları, 'Müslüman' diye yutturanlar için tesettürlü faizi, helal göstermek zor değil. Öp beni, şap beni, şup beni hocasından daha ne bekliyordunuz" derken BTP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Erimhan ise adeta İslam tarihini özetliyordu:
Bu maslahat ateşi;
1) Sakife'de Efendimiz Ali'nin hilafetini çaldı.
2) Kerbela'da, Hüseyni'mizi katletti.
3) Bağdat'ta, hadis uydurdu.
4) Osmanlı sarayında kundaktaki bebeği öldürttü.
5) Şimdi de faizi, helal yapıyor.
Bu çark çok zalim be arkadaş!" diyordu.
BTP Genel Başkan Yardımcısı Harun Kayacı ise kitap yüklü kişilere bilgi veriyordu:
"Hibe, bireyin karşılıksız olarak malını başkasına temlik etmesidir. Hibe ile ilgili fetva üç gerekçeyle batıldır.
1. Hibe, bankada parası olan daha fazla faiz alsın diye verilmez.
2. Hibe, bir menfaat beklentisi içinde verilmez.
3. Hibe, Fakirden alıp zengine verilmez."
Dilerseniz faiz hakkındaki nas'lardan bir kaçını tekrar hatırlayalım
"Ey iman edenler! Kat kat arttırılmış olarak faiz yemeyin. Allah'tan sakının ki kurtuluşa eresiniz." Âl-i İmran 130
"Faiz yiyenler (kabirlerinden), şeytan çarpmış kimse gibi kalkarlar. (Bakara, 275)
"Eğer faizcilikten vazgeçmezseniz artık Allah ve Resulü'ne karşı savaş açtığınızı, onların da size savaş açtığını bilin" (Bakara 279)
"Men edildikleri halde faizi almalarından ve haksız (yollar) ile insanların mallarını yemelerinden dolayı içlerinden inkâra sapanlara acı bir azap hazırladık. (Nisa 161).
Hadisler
"Bir menfaat sağlayan her ödünç (karz) faizdir." (İbn Hacer, Metalib, I, 411)
"Faiz yetmiş üç bölümdür." ( Sahihu'l-Câmî: 3533, Mecmau'z-zevaid, Heysemî)
"Faizin her çeşidi kaldırılmıştır; ayağımın altındadır." (Vedâ Hutbesinde)
"Menfaat içeren her borç verme, riba çeşitlerinden bir çeşittir." (Beyhaki)
"Kim, bir kardeşinin işini yapmak için aracı olur, o da buna karşılık bir hediye verirse, hediyeyi kabul ettiği takdirde, faiz kapılarından büyük bir kapıya girmiş olur." (Ebû Dâvûd, Büyû, 82/3541)
"Bir satışta, iki satış muamelesini yasaklamıştır." (Nesâî, Büyü: 73, Tırmızı)
"Faizi yiyene, yedirene, yazana ve buna şahitlik eden iki kimseye lanet etti ve 'Hepsi (günahta) eşittir.' buyurdu." (Müslim, Müsakat, 106)
"Onlara 'yeryüzünde düzeni bozmayın' denildiğinde, "hayır, biz yalnızca ıslah edenleriz" derler." (Bakara 11)
Akın Aydın / diğer yazıları
- Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor / 19.03.2024
- Hüseyin Baş’tan, Ebu Zer duruşu / 18.03.2024
- Ne yereli! Genel seçim bu genel! / 17.03.2024
- Erdoğan ‘bırakıyorum’… ‘Valla bırakmayız’ / 16.03.2024
- Ehli Beyt’e imanımız, Hz Muhammed’e imandır / 15.03.2024
- CHP’nin kimlik arayışı İsmet İnönü ile başladı / 14.03.2024
- Erdoğan’ın dilinde bu sefer ‘kul hakkı’ var / 13.03.2024
- İnsan kıymetini bildiği şeye sahiplenir / 11.03.2024
- Ramazan’da ahir zaman siyasetçilerine ve hocalarına dikkat / 10.03.2024
- Erdoğan’ın korku ve açlıkla terbiye siyaseti / 09.03.2024
- Hüseyin Baş’tan, Ebu Zer duruşu / 18.03.2024
- Ne yereli! Genel seçim bu genel! / 17.03.2024
- Erdoğan ‘bırakıyorum’… ‘Valla bırakmayız’ / 16.03.2024
- Ehli Beyt’e imanımız, Hz Muhammed’e imandır / 15.03.2024
- CHP’nin kimlik arayışı İsmet İnönü ile başladı / 14.03.2024
- Erdoğan’ın dilinde bu sefer ‘kul hakkı’ var / 13.03.2024
- İnsan kıymetini bildiği şeye sahiplenir / 11.03.2024
- Ramazan’da ahir zaman siyasetçilerine ve hocalarına dikkat / 10.03.2024
- Erdoğan’ın korku ve açlıkla terbiye siyaseti / 09.03.2024