logo
19 MART 2024

Demiştim demek istemem, ama demiştim…

22.04.2022 00:00:00

Çanakkale Köprüsü'nü Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 18 Martta şaşalı bir törenle açtığının ertesi günü bir arkadaşım 'biri bana feribotla 95 TL'ye geçtiğim Çanakkale'ye neden 200 TL verip köprüyü kullanarak geçeceğimi söylesin' dediğinde O'na; 'Hemen söylüyorum. Birkaç ay içerisinde o feribot ücreti 175 TL'ye yükseltecek ve herkese 'köprüden geçmek daha iyi olur' dedirtecekler' demiştim. 

Keşke yanılsaydık ama ne yazık ki yanılmadık.

Hükümetin günlük 45 bin araç geçiş garantisi verdiği Çanakkale Köprüsü'nden açılışından bugüne kadar günlük ortalama 4 bin araç geçince, köprü geçişini cazip hale getirmek için hükümet ilk hamlesini yaptı. 

Henüz benim tahmin ettiğim 175 TL'ye ulaşmadı ancak Çanakkale'de feribot geçiş ücretlerine yüzde 42 oranında zam yapıldı. 

Otomobil geçiş ücreti 95 TL'den 135 TL'ye, kamyon geçiş ücreti 136 TL'den 295 TL'ye, TIR geçiş ücreti ise 265 TL'den 400 TL'ye yükseltildi.

Şimdi vatandaşlar 135 TL verip feribotla mı, yoksa 200 TL verip köprüden mi Çanakkale'ye geçeyim diye düşünecekler.

Bu zamma rağmen vatandaşlar feribotu tercih etmeye devam ederlerse de önümüzdeki aylarda deniz ulaşımındaki fiyatlara hükümet tarafından yapılacak 'küçük bir dokunuşla' köprüyü tercih etmek cazip hale getirilecek.

Bu hep böyle oldu.

Osmangazi Köprüsü açıldığında Eskihisar'dan Yalova'ya feribotla geçiş çok uygundu. Kısa süre sonra feribot geçiş ücretlerine fahiş zam yapıldı ve köprü ücretine yakın bir seviyeye taşınmıştı.

Bunun adına hükümet 'hizmet' diyor.

Oysa ücreti ödenerek satının alınan bir şey nasıl hizmet olabilir? Hizmet vatandaşların herhangi bir ücret ödemeden erişebildiği şeylerdir.

Türkiye'de buna örnek verebilecek fazla bir şey yok… 

Nefes almak, o da belki…

Bu köprüler ve yollar gerekliyse şüphesiz inşa edilmelidir, ancak bunları vatandaşlara hayatı daha pahalı hale getirmeden yapabilmenin yolunu bulmalı hükümet.

Zira hükümet yandaşlarının zaman zaman 'bizi kıskandığını' söyledikleri ülkeler bunu başarmış.

Mesela biri Türkiye'de diğeri Norveç'te iki tünel buna güzel bir örnek.

Hükümetin 2016 yılında açtığı 5.4 kilometre uzunluğunda, 106 metre derinlikteki Avrasya Tüneli 1.3 milyar dolara mal oldu. Geçiş ücretli.

Norveç'te 2008 yılında açılan Eiskund Tüneli ise 287 metre derinlikte ve 7.7 kilometre uzunluğunda. Yapım maliyeti ise yalnızca 93 milyon dolar ve geçiş ücretsiz.

İşte hizmet budur. Vatandaşların hayatını kolaylaştırırken cebinden daha fazla para çıkmasına neden olmayan yatırımlar hizmettir.

Bu açıdan bakıldığında 20 yıllık Ak Parti iktidarı döneminin büyük oranda vatandaşa ürün pazarlama dönemi olduğu çok net anlaşılacaktır.

 
Orhan Dede / diğer yazıları
İsrail duyuru yapmadan Refah'a saldırı başlattı
Çok sayıda Filistinli hayatını kaybetti
AB'den fanatik Yahudilere yaptırım kararı
İsrailli bakandan 'genişletme' çağrısı
'Açılış' adı altındaki mitingler Meclis gündeminde
Maliyeti ne kadar?
Geçen hafta alan kaybetti
Bitcoin'de sert düşüş başladı
Davul çalan kendini başka ilçede buluyor
Bu mahallede yüz yıllardır davul çalınmıyor
Yüklü miktarda para ve külçe altınla yakalandı
FETÖ'den aranıyordu
İhracat azalıyor, ithalat katlanıyor
Sorun derinleşiyor, atölyeler kapanıyor
'Önce Atamızdan sonra Türk halkından özür dilesin'
Aytekin Şef'ten AKP'li başkana çağrı
Bir ayda 145 bin 480 emekli maaşı harcandı
Emekliye cefa, Saray'a sefa!
Rıza göstereceği tek 'darbeyi' açıkladı
'Ben o darbeye teslim olurum'
'Kazanamazsam geleceğimi düşünmem gerekir'
TİP'in Zan kararının perde arkası
MOSSAD Başkanı ve HAMAS lideri masada
Esir takası müzakereleri başladı
Filistinlilerin arazisine mahkeme el koydu
Gasp devam ediyor
Para sayılan ofisin sahibi avukatın ifadesi
'3 saat boyunca para getirdiler'
İsrail'den Refah'ta yeni katliam
En az 14 Filistinli öldürüldü
İsrail duyuru yapmadan Refah'a saldırı başlattı
Çok sayıda Filistinli hayatını kaybetti
AB'den fanatik Yahudilere yaptırım kararı
İsrailli bakandan 'genişletme' çağrısı
'Açılış' adı altındaki mitingler Meclis gündeminde
Maliyeti ne kadar?
Geçen hafta alan kaybetti
Bitcoin'de sert düşüş başladı
Davul çalan kendini başka ilçede buluyor
Bu mahallede yüz yıllardır davul çalınmıyor
Yüklü miktarda para ve külçe altınla yakalandı
FETÖ'den aranıyordu
İhracat azalıyor, ithalat katlanıyor
Sorun derinleşiyor, atölyeler kapanıyor
'Önce Atamızdan sonra Türk halkından özür dilesin'
Aytekin Şef'ten AKP'li başkana çağrı
Bir ayda 145 bin 480 emekli maaşı harcandı
Emekliye cefa, Saray'a sefa!
Rıza göstereceği tek 'darbeyi' açıkladı
'Ben o darbeye teslim olurum'
'Kazanamazsam geleceğimi düşünmem gerekir'
TİP'in Zan kararının perde arkası
MOSSAD Başkanı ve HAMAS lideri masada
Esir takası müzakereleri başladı
Filistinlilerin arazisine mahkeme el koydu
Gasp devam ediyor
Para sayılan ofisin sahibi avukatın ifadesi
'3 saat boyunca para getirdiler'
İsrail'den Refah'ta yeni katliam
En az 14 Filistinli öldürüldü
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.