logo
25 NİSAN 2024

Demiştim demek istemem, ama demiştim…

22.04.2022 00:00:00

Çanakkale Köprüsü'nü Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 18 Martta şaşalı bir törenle açtığının ertesi günü bir arkadaşım 'biri bana feribotla 95 TL'ye geçtiğim Çanakkale'ye neden 200 TL verip köprüyü kullanarak geçeceğimi söylesin' dediğinde O'na; 'Hemen söylüyorum. Birkaç ay içerisinde o feribot ücreti 175 TL'ye yükseltecek ve herkese 'köprüden geçmek daha iyi olur' dedirtecekler' demiştim. 

Keşke yanılsaydık ama ne yazık ki yanılmadık.

Hükümetin günlük 45 bin araç geçiş garantisi verdiği Çanakkale Köprüsü'nden açılışından bugüne kadar günlük ortalama 4 bin araç geçince, köprü geçişini cazip hale getirmek için hükümet ilk hamlesini yaptı. 

Henüz benim tahmin ettiğim 175 TL'ye ulaşmadı ancak Çanakkale'de feribot geçiş ücretlerine yüzde 42 oranında zam yapıldı. 

Otomobil geçiş ücreti 95 TL'den 135 TL'ye, kamyon geçiş ücreti 136 TL'den 295 TL'ye, TIR geçiş ücreti ise 265 TL'den 400 TL'ye yükseltildi.

Şimdi vatandaşlar 135 TL verip feribotla mı, yoksa 200 TL verip köprüden mi Çanakkale'ye geçeyim diye düşünecekler.

Bu zamma rağmen vatandaşlar feribotu tercih etmeye devam ederlerse de önümüzdeki aylarda deniz ulaşımındaki fiyatlara hükümet tarafından yapılacak 'küçük bir dokunuşla' köprüyü tercih etmek cazip hale getirilecek.

Bu hep böyle oldu.

Osmangazi Köprüsü açıldığında Eskihisar'dan Yalova'ya feribotla geçiş çok uygundu. Kısa süre sonra feribot geçiş ücretlerine fahiş zam yapıldı ve köprü ücretine yakın bir seviyeye taşınmıştı.

Bunun adına hükümet 'hizmet' diyor.

Oysa ücreti ödenerek satının alınan bir şey nasıl hizmet olabilir? Hizmet vatandaşların herhangi bir ücret ödemeden erişebildiği şeylerdir.

Türkiye'de buna örnek verebilecek fazla bir şey yok… 

Nefes almak, o da belki…

Bu köprüler ve yollar gerekliyse şüphesiz inşa edilmelidir, ancak bunları vatandaşlara hayatı daha pahalı hale getirmeden yapabilmenin yolunu bulmalı hükümet.

Zira hükümet yandaşlarının zaman zaman 'bizi kıskandığını' söyledikleri ülkeler bunu başarmış.

Mesela biri Türkiye'de diğeri Norveç'te iki tünel buna güzel bir örnek.

Hükümetin 2016 yılında açtığı 5.4 kilometre uzunluğunda, 106 metre derinlikteki Avrasya Tüneli 1.3 milyar dolara mal oldu. Geçiş ücretli.

Norveç'te 2008 yılında açılan Eiskund Tüneli ise 287 metre derinlikte ve 7.7 kilometre uzunluğunda. Yapım maliyeti ise yalnızca 93 milyon dolar ve geçiş ücretsiz.

İşte hizmet budur. Vatandaşların hayatını kolaylaştırırken cebinden daha fazla para çıkmasına neden olmayan yatırımlar hizmettir.

Bu açıdan bakıldığında 20 yıllık Ak Parti iktidarı döneminin büyük oranda vatandaşa ürün pazarlama dönemi olduğu çok net anlaşılacaktır.

 
Orhan Dede / diğer yazıları
İmam nikahlı eş anneden şikayetçi oldu
7 aylık bebeğini yola bıraktı!
AKP'li belediyeden o görüntü hakkında açıklama
'Takdir halkımızındır'
Ankara'da konuşulan Akşener senaryosu
Hedefi 2028 mi?
Piyasalar merakla bekliyordu
TCMB faiz kararını açıkladı
İddia üzerine DMM'den açıklama geldi
Ehliyetlerine el konulmayacak!
Projeyi öğrenciler geliştirdi
8 şiddetindeki depreme dayanıklı
Özel'den 'Çorlu' kararı hakkında açıklama
'Siyasi sorumluluk unutulmamalı'
AK Partili meclis üyesinin dikkat çeken şovu
Başkanın önünde kendini yere attı
Irak'tan atılan adım hakkında MSB'den açıklama
PKK 'yasaklı örgüt' ilan edildi
Çorlu tren kazasının cezaları belli oldu
6 sene sonra karar açıklandı
İYİ Parti'de istifalar devam ediyor
Kongre öncesi üst düzey istifa
Şehirde göz gözü görmüyor
Çöl tozu İzmir'i teslim aldı
57. Alay Vefa Yürüyüşü düzenlendi
Her şey 109 yıl önceki gibi
31 Mart sonrası anketi
CHP yine birinci parti mi?
14 yaşındaki katil zanlısı tutuklandı
4 yaşındaki Sultan vahşice öldürüldü
İmam nikahlı eş anneden şikayetçi oldu
7 aylık bebeğini yola bıraktı!
AKP'li belediyeden o görüntü hakkında açıklama
'Takdir halkımızındır'
Ankara'da konuşulan Akşener senaryosu
Hedefi 2028 mi?
Piyasalar merakla bekliyordu
TCMB faiz kararını açıkladı
İddia üzerine DMM'den açıklama geldi
Ehliyetlerine el konulmayacak!
Projeyi öğrenciler geliştirdi
8 şiddetindeki depreme dayanıklı
Özel'den 'Çorlu' kararı hakkında açıklama
'Siyasi sorumluluk unutulmamalı'
AK Partili meclis üyesinin dikkat çeken şovu
Başkanın önünde kendini yere attı
Irak'tan atılan adım hakkında MSB'den açıklama
PKK 'yasaklı örgüt' ilan edildi
Çorlu tren kazasının cezaları belli oldu
6 sene sonra karar açıklandı
İYİ Parti'de istifalar devam ediyor
Kongre öncesi üst düzey istifa
Şehirde göz gözü görmüyor
Çöl tozu İzmir'i teslim aldı
57. Alay Vefa Yürüyüşü düzenlendi
Her şey 109 yıl önceki gibi
31 Mart sonrası anketi
CHP yine birinci parti mi?
14 yaşındaki katil zanlısı tutuklandı
4 yaşındaki Sultan vahşice öldürüldü
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.