Hem kolay, hem de ucuz
Deprem mühendisliğiyle ilgili araştırmaların çoğunlukla betonarme binalar üzerinde yoğunlaştığını, yığma yapılarla ilgili deprem güçlendirme çalışmalarının hem masraflı, hem de uzun uğraş gerektirdiğini ifade eden Türer, projeyi bu verilerden yola çıkarak hazırladığını söyledi. Projenin, kullanılmış araba lastiğiyle yığma yapıların güçlendirilmesini amaçladığını anlatan Türer, araba lastiklerinin içinde çelik bulunduğuna işaret etti. Bu lastiklerle duvarların sıkıştırılabileceğini, böylece depremde çökmesinin önlenebileceğini anlatan Türer, araba lastiği bulmanın da çok kolay ve ucuz olduğunu kaydetti. Türer, lastiklerin inşaat sektöründe kullanımının yeni olmadığını,daha önce Kanada'da Ottawa Üniversitesi'nde görev yapan Prof. Dr. Murat Saatçioğlu tarafından köprü ayaklarında denendiğini ve başarı elde edildiğini anlattı.
Vatandaşlara anlatılacak
Proje kapsamında geliştirilecek teknikler konusunda yığma evlerde yaşayan vatandaşlara bilgi verilmesinin önem taşıdığını vurgulayan Türer, uygulamanın nasıl yapılacağının grafiklerle anlatıldığı afişler hazırlanarak mahalle ve köylere ulaştırmayı planladıklarını kaydetti.
Lastik firmalarıyla da görüşüleceğini belirten Türer, şunları söyledi: "Türkiye, bu projeden büyük fayda sağlayabilir. Çünkü, yoksul halka ucuz yoldan güçlendirme tekniği sunulmaktadır. Halihazırdaki evler ve yeni yapılacaklar bu tekniğe uygun inşa edilirse, depremlerde can kayıpları büyük oranda azalır. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı bu projeye destek verirse, uygulamada başarıya ulaşılır. Biz bir adım attık, belirli bir bütçe aldık ama bu projenin başarıyla tamamlanması herkesin ortak katılımıyla olacak."