Geçtiğimiz Pazar günü yapılan 9. Milli Ekonomi Modeli Kongresini takip etmek için salondaydım. Oturduk bir koltuğa. Yanıma tanımadığım iki "yağız" delikanlı oturdu. Selamlaştık ve sohbete başladık. O iki kardeşim, Diyarbakırlı, ben Artvinli. Sorunlarımız, şikâyetlerimiz aynı. Hedeflerimizde aynı; "Milli ve manevi bütünlüğümüzü muhafaza ederek, onurlu, insanca bir hayat yaşamak?"Ertesi gün telefonumdaki sorun üzerine bir telefon tamircisine gittim. Selam verdim. Aynıyla mukabele etti. Biraz sohbet ettik. Mardinli. Bu kardeşimin de şikâyetleri ekonomi, adalet ve sosyal eşitsizlikler üzerine. Oturduğum sokaktaki manavda doğulu. Aramızda herhangi bir sıkıntı da yok. O halde bu vatan çatısı altında bir olduğumuz, beraber olduğumuz, aynı dine inandığımız, ortak dili konuştuğumuz kardeşlerimizle bu ayrı gayriliği çıkarmak isteyen kim? Siyasi iktidar, hukuka rağmen, devlet geleneklerine rağmen "açılım" adında bir yola girdi ve geldiğimiz noktada yolun sonu görünüyor. Bu görüntü, bu yolu açanları, durmak yok, yola devam, diyenleri de korkutmuş vaziyette. Geride dönemiyorlar. Çünkü terör örgütüne hem verdikleri tavizler, hem de geri döndüklerinde yapışacakları ekonomik ve sosyal projeleri yok. Ne yapacaklarını şaşırmış vaziyetteler. Prof. Dr. Haydar Baş geçen hafta ki, "Diyalog Özel" canlı yayınında yaptığı açıklamalarla siyasi iktidara ve milletimize bir kez daha doğuda ve ülkemizde yaşanılan gerçeklerin tespit, tahlil ve tedavisini, çözümünü anlattı. Tespit-1"Doğudaki kardeşlerimizin problemi Türkiye Cumhuriyeti ve Türk vatandaşıyla kavga etmek değil... Mesela İstanbul'da çok sayıda Kürt arkadaşımız var. Hiçbir zaman sen, Türk olduğun için seninle kavga edeni gördün mü? 'Ben sizi kabul etmiyorum, başımızın belası mısınız' diyen bir Allah'ın kulunu gördünüz mü? Veya bir Türk'ün, bir Kürt'e böyle davrandığını gördünüz mü? Yok... Yani halkların birbirine karşı bir tavrı bulunmuyor. Birilerinin talimatıyla Türkiye'de işler 40 yıl evvel karıştı hala bu karışıklık devam ediyor"Tespit-2"Güneydoğulu, Karadenizli, Orta Anadolulu kardeşlerimizin sorunları var. Bu problem bugün Avrupa'da da var. Bu sorun aş, iş, eğitim, sağlık sorunudur. Vatandaş diyor ki, "Benim karnımı doyur, bana iş bul, çocuğumu okut, hasta olduğumda tedavi et, cebim para görsün." Güneydoğu'ya ne verirsen ver, cebine para koymadıktan, hastasına şifa bulmadıktan, çocuğunu okutmadıktan sonra hepsi hikâye... Güneydoğu'da petrol çıkıyor, yabancı şirketler orada para kazanıyor. Kürt kardeşlerim, karnını ovuşturuyor..." TahlilHükümetin girdiği yol Anayasa'ya, kanunlara aykırıdır. Öcalan, "Biz 40 yıldan bu yana Türkiye Cumhuriyeti ile savaştık" diyor. Gizlemiyor, bilakis aleni olarak yaptığı eylemleri itiraf ediyor? Hukuki olmayan bir mücadelenin reisi olan kişi, 40 yıldan beri bunu yaptığını itiraf etti. Suç itiraf ve ispat edilmiştir. Peki, bu arkadaşların istedikleri verilirse, Kürt kardeşlerimizi mutlu edecekler mi, etmeyecekler mi? Kesinlikle edemeyecekler. Niye? Apo gelsin, orada hükümran olsun. Ne yapacak? O petrolü alıp da, yöre halkına mı dağıtacak? Biraz sıkar. Zaten oradaki yeraltı kaynaklarını ele geçirebilmek için maalesef onları kullandılar, onlar da bu oyuna geldiler. HDP'nin bölgede "okullar, hastaneler, iş yerleri açacağım, batının iş imkânlarını oraya getireceğim, asgari ücreti 4-5 bin TL yapacağım" şeklinde bir tezini duydunuz mu? Bugünkü hükümetin yaptığı ile onların arasında ne fark olacak? Lacivert elbiseyi çıkarıp, toprak rengi elbise giyecek? Ayrılık sadece bundan ibaret... Bununla birlikte Türkiye bir yere gidemez."Tedavi"Güneydoğu'da meseleyi bölerek, kavga gürültü çıkartarak değil bölge insanına iş bularak, tahsil imkânı vererek, sağlık hizmetlerini ayağına kadar getirerek, halledeceğiz. Bunlar yapıldığında Güneydoğu senindir, başkasının değil"
Akın Aydın / diğer yazıları
- Selam olsun Kerbela şehitlerine ve şahitlerine / 24.06.2026
- G7 zirvesi ve Mandacılar / 22.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026
- Devlet Bahçeli ile Bay Kemal’in üst aklı aynı / 11.06.2026
- G7 zirvesi ve Mandacılar / 22.06.2026
- Maarif modeli ve yeni anayasa / 21.06.2026
- BOP genişliyor mu? / 19.06.2026
- Kudüs, Şam ve Bursa / 18.06.2026
- Bu savaş bitmez, ta ki! / 17.06.2026
- Fakir değiliz, fakir bırakıldık / 15.06.2026
- ‘Alo adalet’ ve Arz-ı Mevut / 14.06.2026
- Dünya kupasında insanlık aşağılanıyor / 12.06.2026
- Devlet Bahçeli ile Bay Kemal’in üst aklı aynı / 11.06.2026

























































