Doğu Karadeniz'de yaylalardan dönüşler hızlandı
Doğu Karadeniz'de Kasım ayının yaklaştığı şu günlerde yaylalardan dönüşler sürüyor
İHA






Yayladan dönüş yolculuğu ile ilgili bilgi veren Şalpazarı'nın Sinlice mahallesi sakinlerinden 49 yaşındaki Salih Usta "Yaylaya hareket ederken ineklerimizde bizde bir başka huzur ve neşe ile yola çıkarız. Yaylaya gidecek olan ineklerimiz süslediğimiz zaman o hayvanlar yaylaya gideceklerini anlarlar bize hiç zahmet etmeden konaklayacak olduğumuz yaylamıza giderler. Giderken içimizdeki neşe geriye dönüşte bir yakınımız kaybetmiş gibi hüzne dönüşür. Yaylada vargit çiçekleri açınca biz artık yayla zamanının sona erdiğini anlarız. Eşim, komşularım, akrabalarımız hepimiz gözlerimiz doldu dönüşte. Gelmek istemedik ancak havalar soğumaya başlayınca mecbur yaylalardan dönüşe geçtik" dedi.

"Bu yıl kış çok sert geçecek gibi" diyen Usta "Hayvanlarımızın ot ve saman ihtiyaçlarının bir bölümünü yaylacılık yaptığımız yaylardan temin ettik. Bir kısmını da il dışındaki saman ve ot satışı yapan satıcılardan temin ederek Sinlice mahallemize getirdik. Havalar güzel olunca ineklerimizi dışarıda otlaklarda otlatmaya devam ediyoruz" şeklinde konuştu.

















































































