Doktorlar yeniden greve hazırlanıyor
Türkiye'de doktorlar geçtiğimiz aylarda dile getirdikleri taleplerin karşılanmadığı gerekçesiyle bu ay yeniden eylem yapmaya hazırlanıyor





İş bırakmanın eylemi işe yaramıyor
Türk Tabipleri Birliği ise Şubat ve Mart aylarının aksine iş bırakma eylemi yapmayacak. TTB Genel Sekreteri Vedat Bulut, "İş bırakmanın şu an için çok geçerli olmadığını görüyoruz. Daha önceki bir günlük, iki günlük iş bırakmalar yeterliydi. Birinci, ikinci, üçüncü basamağın katılmadığı, katılımın yüzde 60'ın altına düştüğü bir ortamda iş bırakma işe yaramıyor. Toplum mağdur oluyor. 29 Mayıs Beyaz Miting'imiz sesimizi duyurmak için yeterli olacaktır" dedi. Bulut, TTB'nin Mart ayında yaptığı iş bırakma eylemine Türkiye genelindeki doktorların yüzde 70'inin katıldığını ifade etti. Hükümetin bir buçuk milyon sağlık çalışanının talepleri için er ya da geç bir adım atmak zorunda kalacağını savunan Bulut, "İki temel sorun var. Birincisi, Bağ-Kur ve SSK emeklileri sağlık çalışanları açlık sınırının altında maaş alıyorlar. İkincisi ise doktorların satın alma gücü 2003'e göre üçte bire düşmüş. Şu anki maaşı üçe katlamak gerekiyor, yüzde 200 zam istiyoruz" dedi. Bunların yanında TTB bir süredir "10 acil talebin" yer aldığı bir imza kampanyası düzenliyor. İçerisinde etkili bir sağlıkta şiddet yasası çıkarılmasından sağlığa ayrılan bütçenin artırılmasına kadar çeşitli maddeler öne çıkıyor. TTB bunları 29 Mayıs'ta, Ankara Kolej Meydanı'nda, "Emek Bizim, Söz Bizim, Sağlık Hepimizin" sloganıyla dile getirecek.














































































