Dolandırıcılara dikkat!
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, bankaların haksız tahsil ettiği paraları geri alabileceklerini söyleyen dolandırıcıların, tüketicilere 20 kuruşluk başvuru formlarını 100 liraya sattıklarını belirterek, tüketicilere dolandırıcıların tuzağına düşmemeleri uyarısında bulundu.
01.12.2016 00:00:00
Türkiye'de yeni yeni çağrı merkezleri aracılığıyla dolandırıcılığın başladığını söyleyen Şahin şu uyarıda bulundu: "Çok basit bir dolandırıcılık yöntemi. Bankalarda 4 yıl 1 aylık dönemde 33 milyon işlem yapılmış. Dolayısıyla aradıkları telefon numarasındaki kişinin bu tarz bir işlem yapma ihtimali çok yüksektir. Arıyorlar, 'bu konuyu biliyorsunuz' diyorlar. 'Biz bunu alacağız, size iade ettireceğiz' diyorlar. 'Ne kadar kredi kullandınız' diye soruyorlar. 30 bin lira kredi kullanmışsa 'size 9 bin lira geri ödeyecekler' diyor. Tüketici 'ne yapmam gerek' diyor. Söyledikleri çok basit. 'Size bir evrak göndereceğiz, onu doldurup bize geri gönderin' diyorlar. Evrak geliyor, tüketici 9 bin lira alacağım diye 100 lira ödeme yapıyor. Zarfı açtığında boş bir kağıtla karşılaşıyor. Tekrar arıyor bu çağrı merkezini. Bu defa da 'O kağıdı doldurup tüketici hakem heyetlerine vereceksiniz' diyorlar. Daha önce de dosya masraflarının iadesi konusunda bu tür dolandırıcılıklar olmuştu.
Hatta bu dolandırıcılığın reklamlarında mankenler, artistler oynamıştı. Ciddi bir dolandırıcılık çünkü. 20 kuruşluk kağıdı 100 liraya satıyorsunuz. Kargoyla ilgili bir işlem yapamıyorsunuz. Çünkü kargo şirketinin anlaşması var, anlaşmaya uygun olarak işlem yapıyor." AA
Hatta bu dolandırıcılığın reklamlarında mankenler, artistler oynamıştı. Ciddi bir dolandırıcılık çünkü. 20 kuruşluk kağıdı 100 liraya satıyorsunuz. Kargoyla ilgili bir işlem yapamıyorsunuz. Çünkü kargo şirketinin anlaşması var, anlaşmaya uygun olarak işlem yapıyor." AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.