Milyonlarca öğrencinin üniversite hayallerinin önünde geçilmesi zor bir engel olarak duran Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları önceki gün açıklandı.
Bu sınavın verileri ülkemizde ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere 3 kademe 4'er yıl olarak 12 yıl eğitimden sonra liseyi bitiren bir öğrenciye verilen eğitim kalitesinin karnesi mesabesinde.
ÖSYM tarafından açıklanan bu yılki sınav sonuçlarından derlenen verilere göre fen bilimlerinde 20 soruya verilen ortalama doğru cevap sayısı 3.2 oldu.
10 tarih sorusunda 2.6, 40 matematik sorusuna 6.9, 20 sosyal bilimler sorusuna 7.9, 40 Türkçe sorusuna 17.7, 13 kimya sorusuna 1.6, 13 biyoloji sorusuna 2 doğru cevap verilebilmiş.
Yani, liseyi bitiren öğrencilerin çoğu fen bilmiyor, tarih öğrenemiyor, matematikten anlamıyor, sosyal bilimlere çok çok uzak, Türkçeye yabancı, kimya ve biyolojiye ise fazlasıyla Fransız.
96 binden fazla öğrenci de tek bir doğru cevap bile veremeyerek sınavda sıfır çekmiş.
YKS'deki bu veriler Dünya Ekonomik Forum'un hazırladığı raporu da doğruluyor.
Bu rapora göre matematik ve fen bilimleri eğitiminde kalite sıralamasında ilk üçteki ülkeler Singapur, Finlandiya ve İsviçre.
İlk üçteki ülkeler şaşırtıcı değil.
Bu sıralamada İran 47'nci, Suudi Arabistan 63'üncü, Cezayir 92'nci, Pakistan ise 96'ncı.
Bu ülkelerin sıralamasına da şaşırmıyoruz.
Dünya Ekonomik Forum'un hazırladığı rapora göre Türkiye olarak biz ise 104'üncü sıradayız.
Kolombiya'nın arkasında Bangladeş'in önündeyiz.
Peki, Türkiye'nin sıralaması şaşırtıcı mı?
Keşke şaşırabilseydik, ama şaşırmadık.
Zira son 20 yıldaki hükümetlerin politik yanlışlarından dolayı ülkemizde ekonomi, iç ve dış politika gibi eğitim de darbe üstüne darbe aldı.
Dolayısıyla da kalite yerlerde sürünüyor.
Sonra da 'Türkiye neden bu halde' diye sorup duruyoruz.
Belli değil mi?
Eğitim kalitemiz Bangladeş ve Kolombiya seviyesindeyken, ekonomide ve dış politikada gelişmiş ülkeler kategorisinde olduğumuzu iddia etmek, kargalar için bile komik bir tiyatro oluyor.
Eğitimde ilerleyen ülkeler kaliteye odaklanırken Türkiye olarak –özellikle son 20 yılda- biz ne yaptık?
Eğitim sektörünü rant sektörüne çevirdik.
Eğitimi özel sektörü açan ülkeler devlet okullarındaki kaliteyi geriletmek şöyle dursun daha da yükselterek, özel okulların devlet okullarıyla yarışarak daha kaliteli bir eğitim vermeyi hedeflemesini sağladı. Bu sayede eğitimin niteliği her geçen yıl daha da kaliteli bir hale geldi.
Bizde ise son 20 yılda devlet okullarındaki eğitim giderek kalitesizleştiği için parası olanın açtığı çoğu özel okullar da eğitimin kalitesini artırmayı hedefleme gereği dahi duymadı/durmuyor.
Bırakalım ortaöğretimi alt tarafı dükkân, yukarısı üniversite olan okullar açıldı. İçerisine girdiğinizde AVM zannedeceğiniz sözde üniversitelerle doldu her yer.
Eee başta oy vererek seçilen politikacılar olmak üzere yıllardır her aldığınız karar kalitesiz olunca eğitim sisteminizden çıkan sonuç kaliteli olur mu söyleyin Allah aşkına?
- Siyasette devrimi millet yapmalı / 22.03.2024
- İslam ülkeleri Endülüs’ün hâline düştü / 19.03.2024
- İktidardakiler sazan avına mı çıktı? / 14.03.2024
- Değişim istiyorsan önce sen değişmelisin! / 11.03.2024
- Hiçbir şey yapamıyorsanız ABD’nin istemediğini yapın / 20.09.2023
- Türkiye’ye göç etmek çok kolay! / 29.08.2023
- AKP beceremedi diye nas yok olmaz! / 26.08.2023
- Gerçek itibar ormanı yanmaktan korumaktır / 24.08.2023
- Aynı insanlarla değişim olmaz / 22.08.2023