Elektrikli otomobil işsiz bırakacak
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği Genel Direktörü Eric-Mark Huitema, elektrikli otomobilin neredeyse yarısını pillerin oluşturduğuna işaret ederek, "Bu durum Avrupa’da önemli bir iş kaybına yol açacak. Tahminlerimiz elektrikli araçların üretiminin yaygınlaşmasıyla 300 bin ila 330 bin arasında kişinin işsiz kalacağı yönünde" dedi.
21.12.2019 20:56:00





SELİM AYANOĞLU / İSTANBUL
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) Genel Direktörü Eric-Mark Huitema, Otomotiv Sanayii Derneği'nin (OSD) İstanbul'da düzenlediği etkinlikte yaptığı konuşmada, elektrikli araçlarla birlikte otomobili oluşturan bileşen sayısının azalacağına dikkat çekti. Huitema, "Elektrikli otomobilin neredeyse yarısını piller oluşturacak. Bu durum Avrupa'da önemli bir iş kaybına yol açacak. Tahminlerimiz elektrikli araçların üretiminin yaygınlaşmasıyla 300 bin ila 330 bin arasında kişinin işsiz kalacağı yönünde. Tabi ki, yazılım ve yapay zekâ alanında yeni istihdamlar ortaya çıkacaktır ancak buna rağmen minimum 250 bin kişinin işinden olabileceğini tahmin ediyoruz" dedi.
Türkiye'de elektrikliye geçiş yavaş olacak
Avrupa'da 2025 yılında elektrikli ve hibrit araçların yüzde 15, 2030 yılında yüzde 35 pazar payına sahip olmasının hedeflendiğini dile getiren Huitema, şunları söyledi: "Türkiye'de LPG ve CNG gibi çözümler yaygın olarak sunuluyor. Bunlar da elektrikli ve hibrit araçların tercih edilmesini biraz daha yavaşlatıyor. Avrupa'da ise elektrikli araçların pazar payı yüzde 1. Bu aşamada teşvikler çok önemli. Otopark, ücretsiz şarj, geçiş üstünlüğü ve vergi teşvikleri elektrikli araçları daha cazip kılıyor.
Benzer teşvikler Türkiye'de uygulanırsa, elektrikli araçlar Türkiye'de de hızla yayılacaktır. Elektrikli araçlar için, devletlerin yapması gereken öncelikle gerçekçi bir yol haritası çizmek. Çin ve ABD planlarını oluşturdu ama bunu diğer ülkelerde göremiyoruz. Teşviklerle desteklenirken, makul fiyatlarla da pazarın dengelenmesi gerekiyor. Öte yandan, elektrikli araçlarda maliyetin yarısına kadar olan kısmını pil teknolojisi oluşturuyor. Peki, bu piller nerede üretilecek? Her şeyi Asya'dan almaya devam mı edeceğiz? Hem AB hem de Türkiye için geçerli, iç pazarda böyle bir piyasa oluşturmazsak rekabetçi gücümüzü kaybedebiliriz."
Benzer teşvikler Türkiye'de uygulanırsa, elektrikli araçlar Türkiye'de de hızla yayılacaktır. Elektrikli araçlar için, devletlerin yapması gereken öncelikle gerçekçi bir yol haritası çizmek. Çin ve ABD planlarını oluşturdu ama bunu diğer ülkelerde göremiyoruz. Teşviklerle desteklenirken, makul fiyatlarla da pazarın dengelenmesi gerekiyor. Öte yandan, elektrikli araçlarda maliyetin yarısına kadar olan kısmını pil teknolojisi oluşturuyor. Peki, bu piller nerede üretilecek? Her şeyi Asya'dan almaya devam mı edeceğiz? Hem AB hem de Türkiye için geçerli, iç pazarda böyle bir piyasa oluşturmazsak rekabetçi gücümüzü kaybedebiliriz."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.

































































































