'Erdoğan ile Esad Eylül'de görüşebilir'
Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu’nun “Muhalefetle Suriye’deki rejimi bizim bir şekilde anlaştırmamız lazım” sözleriyle başlayan Ankara ile Şam arasındaki normalleşme iddiaları gündemde yerini korurken, İran basınında çarpıcı bir iddia ortaya atıldı. Rusya lideri Putin, Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Suriye lideri Esad arasında 15 Eylül'de üçlü bir görüşme yapabileceği öne sürüldü





Normalleşme mesajları sıklaştı
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu'nun 13. Büyükelçiler Toplantısı'nın kapanış oturumunda yaptığı, "Muhalefetle Suriye'deki rejimi bizim bir şekilde anlaştırmamız lazım" açıklaması, akıllara "Ankara ile Şam 11 yılın ardından yeniden masaya mı oturacak?" sorusunu gündeme getirmişti. Hükümetten gelen normalleşme mesajları Çavuşoğlu'nun bu açıklamasıyla sınırlı değil. Cumhurbaşkanı Erdoğan da artık sık sık Suriye'yle normalleşme mesajları veriyor. 18 Ağustos'taki Lviv ziyaretinin ardından uçakta gazetecilerin sorularını yanıtlayan Erdoğan, ilk kez Şam ile normalleşme iddialarına değinmiş ve Suriye ile ileri seviye adımlarının temin edilmesi gerektiğini, "Bizim Esed'i yenmek, yenmemek gibi bir derdimiz yok ki. Biz istiyoruz ki buradaki süreci daha fazla uzatmayalım. Bizim Suriye'nin topraklarında gözümüz yok. Çünkü Suriye'nin halkı bizim kardeşlerimiz. Orada bizim öyle bir derdimiz yok. Onların topraklarının bütünlüğü bizim için önem arz ediyor. Rejim bunun idraki içinde olmalı. Bunları da yine aynı şekilde Sayın Putin'le Soçi ziyaretimizde görüştük. Temennim odur ki inşallah önümüzdeki dönemle ilgili Suriye'de hem anayasa bir an önce yapılır, bu iş sağlama bağlanır hem de halkın bütün bu noktadaki sıkıntılarını giderecek adımlar atılır" sözleriyle dile getirmişti.















































































