logo
24 HAZİRAN 2026

Erdoğan'a göre terörist Davutoğlu'na göre değil

04.10.2015 00:00:00
Şimdiki Eset'in, Esat ve dost olduğu günlerde BOP kapsamında "Büyük İsrail" hazırlığı yapılıyordu. Zamanın Erdoğan hükümeti, Suriye sınırındaki mayınlı arazileri temizletmek istiyordu. Bu işi İsrailli bir şirket ısrarla almak istiyor, hükümette bu şirkete vermekte ısrar ediyordu. Tabi kamuoyundan "hayır, veremezsin" sesleri yükseldi. Sayın Erdoğan, halkın bu sesini, "Yahudi düşmanlığı" olarak yorumladı.Ve Suriye'de, Haçlı destekli bir iç savaş çıkartıldı. Suriye'nin kuzey sınırı terörist örgütlerin karargâhı haline getirildi. Bu teröristlerin katliamlarından kaçan 2 milyon mülteci ülkemize giriş yaptı. Bir başka giriş yapan, tedavi olup, silah temin edip tekrar Suriye'ye kan akıtmaya dönenler ise teröristlerdi.  Ve Kobani! Kobani'nin en önemli özelliği Alevi Kürtlerin yoğun olarak yaşadığı bir bölge olmasıydı. Bölgeden katliamların yanında halk göçe zorlanıyordu.O günlerde BTP Lideri Prof. Dr. Haydar Baş, hükümet ve milletimize oynanan oyunun ve ortaya çıkan ve çıkacak vahameti bir kez daha hatırlattı; "Kobani'deki Alevi Kürt kardeşlerimiz topraklarından kovularak yerlerine Barzani güçleri ve Yahudi Kürtler yerleştiriliyor. Bu adımlar Büyük İsrail" için atılıyor?" diyordu.Kobani olayları esnasında AKP hükümeti güvenli bölge ve PYD-YPG güçlerine nasıl destek olunabileceğini, Barzani güçlerinin, Suriye'ye geçirilmesi gibi konuları konuşuyordu.   Diğer taraftan ise birileri Kobani olaylarını bahane edilerek Diyarbakır ve çevre illerde resmen bir ayaklanma başlatmıştı. Sokaklara dökülen insanlar yakıyor, yıkıyordu. Bankalar, marketler yağmalanıyordu. 50 vatandaş öldürülerek olaylar durduruldu. Ama bu olayları kim çıkardı, sorusu faili meçhule terk edildi. Ve tarih 29 Ekim 2014. Cumhuriyetimizin ilanının 91. Yıl dönümü. Hükümet karar almış, Yahudi Barzani milisleri, ülkemizden geçiş yapacak. Yaptılar. Üzerlerinde Amerikan üniformaları, dillerinde "biji Kürdistan" sloganları ile ülkemize giriş yaptılar. Eskortluklarını asker ve polisimiz yapıyordu. Habur'daki yakıt masraflarını kaymakamlık, Urfa'daki yemek masraflarını ise valilik ödüyordu. PKK yandaşları ise T.C adına yaşanan bu utanç tablosunu karnavala çevirmişti. Polis ve askerimize alenen hakaret ediliyor, taşlanıyor, molotoflar atılıyordu. 10 ay geçti aradan. Şimdi ülkemiz yanıyor, analar ağlıyor. Sebepler aşikar, düşman belli. Ama Sayın Başbakan gerçeği görmemekte ısrar ediyor. Sayın Davutoğlu 27 Temmuz'da yaptığı açıklamada Barzani ve PYD'ye bir kez daha sahiplendi; "Hem Kürt koridorundan, hem de PYD'nin, Suriye'deki kazanımlarından "rahatsız değiliz" dedi. Davutoğlu, Suriye'nin Kuzeyinde oluşacak yapıya da "saygı göstereceklerini" ifade etti.  İşte bu siyaset mantığı 2 ayda 160 asker ve polisimizin katledilmesine sebep oldu. Sayın Cumhurbaşkanı Erdoğan gerçeği görmüş (!) olacak ki, "PKK bizim için neyse PYD'de odur," deyiverdi. Ama kadim dostu, "hayır, PYD terörist örgüt değildir" postasını koyunca hepsi sus, pus oldu.Düşünsenize! Bu teröristlere daha 10 ay önce askerimize eskortluk yaptıranlar, ülkemizden geçen bu katillere, o gün özgürlük savaşçısı, diyenler, bu gün  "onlar terörist," diyor. Böyle bir mantığı, böyle bir duruşu bırak siyaseti, sokakta oyun oynarken kavga eden çocuklar arasında bile görmezsiniz.Ama söylemek zorundayım ki, bu duruş ve mantığın sebebi sensin. Çünkü bu iktidar ve Sayın Cumhurbaşkanı her defasında, "bizi halk seçti. Biz, gücümüzü milletten alıyoruz" diyor. Yani hükümet, seni kendine ortak etti. Razı mısın?  
 
Akın Aydın / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.