Freni boşalan kamyon, haberlerini izlemişsinizdir. Neticeyi de biliyorsunuz. Ülkemiz ekonomisinin de freni boşaldı. Direksiyondaki hükümet bir taraftan vatandaşa 'sıkıntı yok her şey kontrolümüz altında' derken, diğer taraftan da 'bakın nasıl da hız yapıyoruz' diyerek bir övüntü-avuntu içerisinde.
Fay hattı üzerinde olan İstanbul'un konut sorununa sırt dönenler, vatandaşa, 'her şeyi devletten beklemeyin' diyenler sanki, İstanbul'un diğer sorunlarını da halletmişler gibi Atatürk Havalimanı'na dozerleri sokup, yıkmaya başladılar.
Neden? Millete, bahçe yapacaklarmış! Millet, sizden bahçe mi istiyor?
İktidarın niyeti de, hedefi de çok başka ve herkes bir şeyler söylüyor.
Noktayı ise BTP basın sözcüsü Emre Polat koydu:
"11 milyon 650 bin m2'lik Atatürk Havalimanı'nda ağaç dikmek için yıkıma pistten başlamak ne kadar akıl dışıysa, oraya bahçe yapılacağına inanmak da öyledir.
Savaşta olsak, düşman güçleri İstanbul'a saldırsa, onların da ilk bombayı atacakları yer Atatürk Havalimanı pistleri olurdu!"
Havadan başladık, havadan gidelim.
Malumunuz Karadeniz'i doldurarak yapılan Rize-Artvin havalimanı açıldı. Açılışta ilginç vurgular vardı.
Geçen yıl Dereli'yi vuran selde, 'doğa, kendinden alınanı illaki geri alır' diyenler Rize'de, 'bu eser ne dağların, ne denizlerin bizim hizmet azmimizin önünde duramayacağının işaretidir' dedi.
Umarım Karadeniz bu sözlerle galeyana gelip çırpınmaya başlamaz!
Sayın Erdoğan açılışta; 'Eksikliklerimiz yok mudur? Elbette vardır. Hatta hatalarımız olmamış mıdır, elbette olmuştur. Ama Türkiye'ye yaşattığımız asırlık atılımların yanında bunlar devede kulak misalidir' deyip yaptıkları betonlaşmayı uzun uzun anlattı, küresel örnekler verdi.
Ben, o devenin kulaklarını merak ettim.
Örneğin Rize-Artvin Havalimanı'nın yıllık 3 milyon yolcu garantili açıldığı iddiası medyada yer aldı.
Bu iddialara Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu verdiği cevap, Erdoğan'ın bahsettiği devenin büyüklüğünün itirafı şeklindeydi.
Bakan Bey: "Rize-Artvin Havalimanı'nda yolcu garantisi yoktur. İleri mühendislik teknolojileri kullanılarak Türk mühendis ve çalışanları tarafından inşa edilen dünyadaki sayılı yapılardan biridir. Sizleri yalanlarınızla baş başa bırakıyoruz. Sizin veliniz kim' diye sordu.
Şimdi biz soralım: Hazine'yi vakumlayan malum projelerinizde, Türk mühendisleri ve ileri teknoloji yetersiz mi kaldı?
Samsun, Ordu-Giresun, Trabzon şimdi Rize-Artvin havalimanları açıldı. Yakında da Türkiye'nin en az nüfuslu ili Bayburt'ta da (82 bin) havalimanı açılacak.
Sayın Erdoğan diyor ki: "Bu uçaklar boş gidip gelirse bu ne Rize'ye, ne de Artvin'e yakışır. Bu uçakları doldurun ki bu gidip gelişler çok daha farklı bir şekilde devam etsin".
Asgari ücreti, fakirlik sınırı (14 bin 700 TL) üzerine çıkar, söz bu uçaklar dolacak, deyip devenin kulaklarına geçelim.
Devenin kulakları
Sayın Erdoğan, 'hatalarımız devede kulak misali' dedi. Şimdi kulağın büyüklüğüne bir bakalım. Devenin ebatları zaten kendiliğinden ortaya çıkar.
CHP Zonguldak Milletvekili ve TBMM KİT Komisyonu Üyesi Deniz Yavuzyılmaz, Sözcü gazetesine yaptığı açıklamada, "Sayıştay raporlarındaki saptamalar, 8 projenin yüzde 169 ve 2.69 kat daha pahalı olduğunu gösterdi. Bu para ile 8 yerine toplam 24 otoyol, köprü ve tünel inşa edilirdi' diyor ve rakamları açıklıyor.
1- 1915 Çanakkale Köprüsü dahil Çanakkale-Malkara Otoyolu'nun maliyeti 3 milyar 159 milyon 721 bin 36 Euro. Araç garantisi 45 bin. Devir yılı 2034. Köprüden geçen araç sayısı 6 bin.
2- Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu'nun günlük araç geçiş garantisi 35 bin. Batık.
3-Avrasya Tüneli. Kamuya devri 2042. Araç garantisi 68 bin. Bir gün bile bu rakama ulaşılamadı.
4- Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu. 2036'da kamuya geçecek. Hazine'den ödenen garanti bedeli ile 2 tane daha aynı köprüden yapılacağı matematik olarak ortaya konuldu.
5- Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Odayeri-Paşaköy Otoyolu. Yıllık araç garantisi 49 milyon. Yarısına dahi ulaşılamıyor.
5-Zafer havalimanı. 1 milyon 300 bin yolcu garantisi var. Geçen yıl 11 bin kişi bu havalimanını kullanmış. 1 milyon 200 bin kişinin parası devenin kulağı.
6-Balıkesi havalimanı. 1 milyon yolcu garantisi ile yaptırılmış. Yaklaşık 2 yıldır tek bir uçak dahi inmemiş.
7-Şehir hastaneleri. Rakamlar çift haneli milyarlara ulaşınca bakanlık verileri kaldırdı.
Liste uzayıp gidiyor ama sanırım ki develerin büyüklüğünü ve kulakların hacmini anlamışsınızdır.
Bu projelere, 'asrın projeleri' denilebilir. 'Avrupalıların hayran kaldıkları da' iddia edilebilir.
Ama ortadaki zarar nettir, ödeyen millettir. Haliyle biz, 'dişi deveye, erkektir', demeyeceğiz.
- Sözde ‘Terörsüz Türkiye’ye’ feda edilen değerlerimiz / 28.06.2025
- NATO toplantısı öncesi ve sonrası / 27.06.2025
- İsrail, ABD-İran savaşından 15 ders / 26.06.2025
- Türkiye, BOP’un neresinde? / 24.06.2025
- TBMM’deki rezalet BOP’un parçasıdır / 23.06.2025
- Çay, buğday derken sıra zeytinde / 22.06.2025
- 10 kez fullemek için önce bir araba lazım / 21.06.2025
- Allah'ın dininde renkten renge girip kaypaklık etmeyin / 20.06.2025
- Bizim ünlülerin vicdanı yok mu? / 19.06.2025