Eski otobüslere nostaljik dokunuş
Bursa'da bir firmanın, 60-70 yaşındaki emekliye ayrılmış otobüslerde o döneme ait koltuk, kapı, perde, pencerelerine kadar yapılan araştırmanın ardından gerçekleştirilen restorasyon görenleri şaşırtıyor
05.03.2021 01:13:00





Bursa'da bir karoser firması, geçmiş dönemin izlerini barındıran ve yıllarca yolcu taşıyan hurda halindeki klasik otobüsleri ilk günkü ihtişamına kavuşturuyor.
Yolcu taşımacılığında hizmet verdikten sonra "emekliye ayrılan" ve zamanla hurdaya dönen klasik otobüslerin restorasyonuna, orijinaline sadık kalınması amacıyla yapılan araştırmanın ardından başlanıyor.
Koltukları, kapıları, perdeleri, pencerelerine kadar hangi malzemelerin kullanıldığı belirlenerek gerçekleştirilen işlemlerden sonra yaşanan nostaljik dönüşüm görenleri şaşırtıyor.
Firma sahibi Ahmet Canbaz, inşaat alanında eğitim almasına rağmen çocukluk ve gençliğinde yaz tatillerinde yanında çalıştığı babasının mesleğini seçtiğini söyledi. Karoserciliği babasının bıraktığı yerden farklı bir noktaya taşıdıklarını belirten Canbaz, "2007 yılında klasik otobüs yaptırmak isteyen, hayal eden bir firma bizimle tanıştı ve 1954 model Mercedes otobüsünü bize bıraktı. Biz onun restorasyonunu başarılı bir şekilde gerçekleştirdikten sonra müşterimiz çok memnun kaldı" dedi.
'En ince detayına kadar elimiz değiyor'
Diğer taleplere de cevap vermeye çalıştıklarını dile getiren Canbaz, klasik otobüs restorasyon işleminin en az 6 ayda meşakkatli bir süreçte yapıldığını vurgulayarak, şöyle dedi: "1950'li veya 1960'lı yılların araçlarının yeniden imali için önce kalıp çalışmalarını yapıyoruz. O yılların donelerini buluyoruz. Kumaşlarını, renklerini, tavan formikalarının renklerini buluyoruz. Araştırmalarını yapıyoruz. Her vidasında bir el emeği var. Seri üretim olmadığı için en ince detayına kadar elimiz değiyor.
Bu araçlar demir yığınından, gayet güzel bir şekilde ev haline bile gelebiliyor. Kumaştan cama, perde kumaşına, tavan formikasına kadar bize destek veren, bizim için üreten firmalar var. Yaptığımız çalışmalarla orijinallik konusunda yüzde 95 başarıyı yakalayabiliyoruz. Artık çalışmalarımızda epey yol kat ettik ve en azından tedarik konusunda ne zaman, ne konuda zorlanacağımızı biliyoruz. Onun tedbirlerini alarak en az sürede araçları üretiyoruz. 1960'lı yıllarda kullanılan bir sac vidası bile çok farklı. Bir cıvatanın cinsi bile çok önemli. Bunlara çok dikkat ediyoruz. Çalışmalarımızı titizlikle yapıyoruz." AA
Yolcu taşımacılığında hizmet verdikten sonra "emekliye ayrılan" ve zamanla hurdaya dönen klasik otobüslerin restorasyonuna, orijinaline sadık kalınması amacıyla yapılan araştırmanın ardından başlanıyor.
Koltukları, kapıları, perdeleri, pencerelerine kadar hangi malzemelerin kullanıldığı belirlenerek gerçekleştirilen işlemlerden sonra yaşanan nostaljik dönüşüm görenleri şaşırtıyor.
Firma sahibi Ahmet Canbaz, inşaat alanında eğitim almasına rağmen çocukluk ve gençliğinde yaz tatillerinde yanında çalıştığı babasının mesleğini seçtiğini söyledi. Karoserciliği babasının bıraktığı yerden farklı bir noktaya taşıdıklarını belirten Canbaz, "2007 yılında klasik otobüs yaptırmak isteyen, hayal eden bir firma bizimle tanıştı ve 1954 model Mercedes otobüsünü bize bıraktı. Biz onun restorasyonunu başarılı bir şekilde gerçekleştirdikten sonra müşterimiz çok memnun kaldı" dedi.
'En ince detayına kadar elimiz değiyor'
Diğer taleplere de cevap vermeye çalıştıklarını dile getiren Canbaz, klasik otobüs restorasyon işleminin en az 6 ayda meşakkatli bir süreçte yapıldığını vurgulayarak, şöyle dedi: "1950'li veya 1960'lı yılların araçlarının yeniden imali için önce kalıp çalışmalarını yapıyoruz. O yılların donelerini buluyoruz. Kumaşlarını, renklerini, tavan formikalarının renklerini buluyoruz. Araştırmalarını yapıyoruz. Her vidasında bir el emeği var. Seri üretim olmadığı için en ince detayına kadar elimiz değiyor.
Bu araçlar demir yığınından, gayet güzel bir şekilde ev haline bile gelebiliyor. Kumaştan cama, perde kumaşına, tavan formikasına kadar bize destek veren, bizim için üreten firmalar var. Yaptığımız çalışmalarla orijinallik konusunda yüzde 95 başarıyı yakalayabiliyoruz. Artık çalışmalarımızda epey yol kat ettik ve en azından tedarik konusunda ne zaman, ne konuda zorlanacağımızı biliyoruz. Onun tedbirlerini alarak en az sürede araçları üretiyoruz. 1960'lı yıllarda kullanılan bir sac vidası bile çok farklı. Bir cıvatanın cinsi bile çok önemli. Bunlara çok dikkat ediyoruz. Çalışmalarımızı titizlikle yapıyoruz." AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.