Fabrika değil, lise: yılda 7 milyon ciro yaptılar
Elazığ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, bir yılda 7 milyon ciro yaptı
İhlas Haber Ajansı





Elazığ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, öğrencilerine verdiği kaliteli mesleki eğitimin yanında üretimi ve yüksek ciroları ile fabrikaları aratmıyor. İleri teknoloji ile birçok alanda eğitim verilen lisede, mobilya ve iç tasarım ile metal teknolojisi alanında üretim yapıyor. Teorik eğitimlerini bu atölyelerde pratiğe dönüştüren öğrenciler, Elazığ başta olmak üzere çevre illere de hizmet veriyor. Başta okullar ve devlet kurumları olmak üzere birçok işletmeye malzeme üreten lise, geçen sene 5 milyon bu yıl ise 7 milyon lira ciroya ulaştı. Öğrenciler bir yandan eğitim alıp el becerilerini geliştirirken bir yandan da döner sermayeden aldıkları ücretle kendi ve aile ekonomilerine katkı sağlıyor.
Çalışmalar hakkında bilgi veren okul müdürü Tarık Tuncay Türkmen, 'Okulumuz 1945'ten bugüne kadar eğitim-öğretime devam ediyor. Okulumuzda mevcut altı tane alanımız var. İçerisinden döner sermayemizde var burada. Döner sermayede 2023 yılı için bizim ciromuz 5 milyondu. Bu sen hedefimiz 8 milyondu ama bu yıl 7 milyonu tutturduk. Bir dahaki yılda inşallah hedefimize daha fazlasıyla ulaşırız. Okulumuzda özellikle metal işleri alanında, mobilya ve iç tasarım alanında yoğun bir şekilde döner sermaye çalışmaları var. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün yeni açtığı okulların ihtiyaçlarını karşılamaktayız. Bunun dışında yine İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve okullarımızdaki büro malzemelerini yapıyoruz. Bunun yanında kamu kurum ve kuruluşlarının da mobilya ihtiyaçlarını karşılamaktayız. Genelde mobilya ve metal bölümü ortak olarak çalışmaktadır. Elektrik bölümümüzde yine aynı şekilde ocak ayına kadar bizim etkileşim tahtalarının bakımları vardı. Yine elektrik bölümünde okullarımızın kompanzasyon işlemlerini yapıyoruz, yıllık bakımlarını yapıyoruz. Kurulumlarını bizim okulumuz yapıyor' dedi.















































































