Fabrikadan halka direkt otomobil satışları artacak
Danışmanlık şirketi KPMG'nin raporuna göre, sektör yöneticileri 2030 yılına kadar yeni otomobillerin en az yüzde 60'ının doğrudan otomobil üreticileri tarafından tüketicilere yani fabrikadan halka direkt olarak satılacağına inanıyor.
08.04.2022 12:50:00





OSMAN BAŞ / İSTANBUL
KPMG'nin 22.'sini bu yıl yayınladığı yıllık 2021 Küresel Otomotiv Yöneticileri Anketi, otomotiv sektörünün geleceğine ışık tutuyor. Ankete göre 2030 yılına kadar otomotiv dünyasını; pazardaki her iki otomobilden birisinin elektrikli araç olacağı, araç alımlarının internet üzerinden gerçekleşeceği ve abonelik sistemi ile otomobil modellerinin değiştirilebileceği yeni bir gelecek bekliyor. Yöneticiler, elektrikli araçların pazar payının 2030 yılına kadar çarpıcı bir şekilde artacağını tahmin ediyor. Anket, elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasının kısmen hızlı şarj altyapısına yapılacak yatırımlara bağlı olacağını da ortaya koyuyor. Zira yöneticilerin yüzde 77'si tüketicilerin seyahat ederken 30 dakikanın altında şarj süreleri beklediğini belirtirken, buna karşın günümüzde hizmet veren şarj istasyonlarının büyük çoğunluğunda harcanan zaman üç saatten fazla sürüyor. Öte yandan katılımcıların yarıya yakını (yüzde 47), 2030 yılına kadar yeni otomobillerin en az yüzde 60'ının doğrudan otomobil üreticileri tarafından tüketicilere yani fabrikadan halka direkt olarak satılacağına inanıyor. Otomobil üreticilerinin hâkim olacağı online satış modeline geçiş, otomotiv sektörünün geneline yayılan etkileri de beraberinde getirecek.
Otomobil aboneliği nasıl bir şey!
Yöneticiler, araç sahipliği modellerinde de büyük değişiklikler bekliyor. Katılımcıların yüzde 84'ü, otomobil aboneliklerinin 2030 yılına kadar satış ve kiralamalarla rekabet edeceğini tahmin ediyor. Bu da otomobil üreticilerine yeni bir iş fırsat sunacak çünkü katılımcıların yarıya yakını (yüzde 45), aboneliklerde başarılı olmak için otomobil üreticilerinin bayiler veya diğer oyunculara kıyasla en iyi konumda olacağını söylüyor. Otomobil üreticilerinin yüzde 60'ı ise 2030 yılına kadar bireysel müşterilerin, bir otomobil modelinden diğer modele geçiş yapmalarını sağlayacak abonelik için otomobil üreticilerine ödeme yapabileceğini düşünüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.