Faiz lobisi milletin ümüğünü sıkıyor
AKP Hükümetinin ‘kâr rekorları kırdırdığı bankalar’ resmi yöntemlerle milletin ümüğünü sıkıyor. Bunalan vatandaşların Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine yaptıkları şikâyetlerin yüzde 70’i bankalara yönelik olması dikkat çekiyor
18.06.2013 00:00:00
Tüketiciler banka kredilerinde alınan dosya masrafı, yüksek ekspertiz ve yeniden yapılandırma ücreti gibi şikayetlerle Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvuruyor. Son yıllarda özellikle konut kredi kullanım oranının yükselmesi ile kredi kullanımında yapılan işlemlerden dolayı Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvurular arttı. Tüketiciler özellikle konut kredilerinde alınan dosya masrafı, yüksek ekspertiz ve yeniden yapılandırma ücreti gibi şikayetlerle Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvurdu. Diyarbakır'da son 6 ayda Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine yapılan 14 bin başvurunun yüzde 70'ten fazlasını bankalara dair şikayetler oluşturdu.Tüketici Hakları Derneği Diyarbakır Şube Başkanı Niyazi Kavar, geçen yıl Diyarbakır'da faaliyet gösteren Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine 10 bin 294 kişinin başvurduğunu, bunlardan yaklaşık 8 bin başvurunun sonuçlandığını söyledi. Yoğun başvuru varBaşvuruların 3 ayda sonuçlanması gerektiğini ancak çok yoğun başvuru nedeniyle kararların bazen 7-8 ayı alabildiğini aktaran Kavar, sonuçlanan kararların yüzde 89'unun da tüketici lehine sonuçlandığını belirtti.Geçen yıl ve son 6 ayda özellikle bankacılık işlemleriyle ilgili yoğun başvurular olduğunu ifade eden Kavar, "Tüketici, bankadan ya tüketici ya konut kredisi almıştır. Dosya masrafı, ekspertiz ücreti veya kredi kartıyla ilgili sorunlardır. Geçen yıl 10 bin 294 başvurunun yüzde 77'si bankacılık ile ilgili sorunlardı. Türkiye genelinde de bu oran yüzde 59'dur" diye konuştu. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.