Sağ olasın İsmail Hakkı.
Bunca yoğunluktan sonra stres atmak için birebirsin.
Ben demiyorum, okuyucular öyle diyor.
İşte gelen faks;
Hikaye Maslak Oto Sanayi'de bir tamirci ile faks makinesi satış ve teknik servis hizmeti veren firmanın elemanı arasında geçiyor (bi hayli sene evvel).
Şahıslar:
T: Tamirci
F: Fax makinesi satıcısı
S: Teknik servis elemanı
T: Aluu... xx büro makineleri mi?
F: Evet... Buyrun... Nasıl yardımcı olabilirim?
T: Geçenlerde sizden bi faks makinesi almıştık...
F: Evet Efendim... Sorun neydi?
T: Bizim fakslar gitmiyor...
F: Nasıl yani?
T: Numarayı çeviriyoruz... Cız cuz... bi takım cırıltı oluyor... faturayı çekiyor makine, öbür taraftan çıkartıyor arkasından yazan bi kağıt veriyor...
F: Tamam efendim bu doğal. İletim raporu bu... Tam olarak neler yazdığını okuyabilir misiniz lütfen?
T: Tarih ve saat yazıyor burada... bi de bizim nümero... sonra tıransmit komplit gibisinden bişey... Ama karşı tarafta sadece tarih felan yazılı bi kaat çıkıyormuş... 5 kere denedik... müşteri sinirlendi kaadımı bitiriyorsunuz diye...
F: Hemen servis elemanlarımızı yolluyorum efendim... Akşam üzeri gelip bakar arkadaşlar.
T: Sağol koç... geç kalmasınlar ama...
F: Kalmazlar efendim...
Servis elemanı söz konusu tamirhaneye gider... oradan firmaya bir deneme faksı çeker... bir sorun yoktur...
Ertesi gün...
T: Aluuu!... xx büro makineleri mi?
F: Evet buyrun...
T: Kardeşim gelin alın bu faks makinesini, paramı da geri verin! Bozuk bu makina!
F: Ama efendim!!
T: Aması maması yoh! Bozuk! Bi b.. göndermiyo...
F: Efendim dün gelen servis elemanımız makinede bi sorun olmadığını söylüyor... Hem deneme olarak gönderdiği faxta da sorun yok... Acaba karşı tarafta sorun olmasın...
T: Hayır kardeşim! Herkesin makinası mı bozuk? Bi sizinki mi çalışıyo? Kime gönderdiysek alamadı faturayı. Faturayı almadan para da ödemiyo ...ler. Gelin alın şunu yoksa ben getirip kafanızda kırıcam.
F: Lütfen sinirlenmeyin efendim... Bir kere daha deneyelim lütfen... Bakın bizim şirketin faks numarası xxx xx xx... şimdi bu numaraya gönderin...
T: Ne göndericem?
F: En son gönderdiğiniz faturayı mesela...
T: Peki... gönderiyorum... (fonda telefon çevirme efekti)
F: Evet çalıyor bizim faks... Evrağı yerleştirdiniz mi makinaya...
T: Yerleştirdim tabi... (fonda handshaking efekti)
F: Tamam geliyor...
T: İnşallah... Yoksa ben gelicem oraya...
F: Kem küm (zira eleman fakstan üzerinde sadece caller ID ve tarih yazılı bi kağıt çıkmaktadır)
T: Evet geliyor muymuş?
F: Bir dakika ayrılmayın efendim... Teknik destek elemanımızı çağırıyorum...
T: Bozukmuş di mi? Ben dediydim... Yalan mı söylicez...
F: Bir dakika lütfen.. (beklemeye alır ve servis elemanını arar...) Dün arıza için gittiğin filanca var ya... telefonda... ve faksı harbiden bozuk
S: Olamaz deneme için şirkete fax çektim sorun yoktu...
F: Gel de gör boş kağıt çıktı...
S koşarak gelir F'den fax'ı alır...
S: Abi bi dakka... bu nedir?
F ile S dikkatlice bakarlar boş gibi görünen fax kağıdına... S telefonu F'den alır
S: Alo... merhaba... ben dün bakım için gelen falanca...
T: Kardeşim uzatmayın... gel al bi b..a yaramaz makinayı... bi de servis mervis diye geçiniyosun, sen de bi halttan anlamıyosun... keriz mi sandınız lan beni...
S: Bir dakika efendim... sakin olun lütfen.
Bu arada sinirli bir takım konuşmalar geçer
S: (Israrla) Sakin olun lütfen... şimdi adım adım ne yaptığınızı anlatarak xxx nolu faksa tekrar gönderir misiniz.
T: Demin de denedik olmadı işte... bozmayın adamın asabını...
S: Lütfen... son bir deneme... yoksa hemen gelip alıyorum cihazı...
T: La havle... hadi bakalım... numarayı çeviriyom... sıtart mıdır nedir ona basmadan da zarfı koyuyom makinaya...
S: Zarf mı? Ne zarfı?
T: Fatura zarfı...
S: Zarfı nerden çıkardınız yahu?
T: E faturayı zarfa koyup yollardık...
S: Olur mu efendim? Zarfa konur mu?
T: Sizin arkadaş öyle dediydi...
S: Hangi arkadaş?
T: Tanıtıma gelen arkadaş... aleti de o getirdiydi zaten... kazıkladı bizi, bozuk makinayı kakaladı bize...
S: Nasıl?!
T: Postaya vericenize faxlarsınız faturayı dediydi...
S: ehe!!??? (eleman telefonu elinden düşürür ve ufak bi baygınlık geçirir. Gülmekten...)
Bunca yoğunluktan sonra stres atmak için birebirsin.
Ben demiyorum, okuyucular öyle diyor.
İşte gelen faks;
Hikaye Maslak Oto Sanayi'de bir tamirci ile faks makinesi satış ve teknik servis hizmeti veren firmanın elemanı arasında geçiyor (bi hayli sene evvel).
Şahıslar:
T: Tamirci
F: Fax makinesi satıcısı
S: Teknik servis elemanı
T: Aluu... xx büro makineleri mi?
F: Evet... Buyrun... Nasıl yardımcı olabilirim?
T: Geçenlerde sizden bi faks makinesi almıştık...
F: Evet Efendim... Sorun neydi?
T: Bizim fakslar gitmiyor...
F: Nasıl yani?
T: Numarayı çeviriyoruz... Cız cuz... bi takım cırıltı oluyor... faturayı çekiyor makine, öbür taraftan çıkartıyor arkasından yazan bi kağıt veriyor...
F: Tamam efendim bu doğal. İletim raporu bu... Tam olarak neler yazdığını okuyabilir misiniz lütfen?
T: Tarih ve saat yazıyor burada... bi de bizim nümero... sonra tıransmit komplit gibisinden bişey... Ama karşı tarafta sadece tarih felan yazılı bi kaat çıkıyormuş... 5 kere denedik... müşteri sinirlendi kaadımı bitiriyorsunuz diye...
F: Hemen servis elemanlarımızı yolluyorum efendim... Akşam üzeri gelip bakar arkadaşlar.
T: Sağol koç... geç kalmasınlar ama...
F: Kalmazlar efendim...
Servis elemanı söz konusu tamirhaneye gider... oradan firmaya bir deneme faksı çeker... bir sorun yoktur...
Ertesi gün...
T: Aluuu!... xx büro makineleri mi?
F: Evet buyrun...
T: Kardeşim gelin alın bu faks makinesini, paramı da geri verin! Bozuk bu makina!
F: Ama efendim!!
T: Aması maması yoh! Bozuk! Bi b.. göndermiyo...
F: Efendim dün gelen servis elemanımız makinede bi sorun olmadığını söylüyor... Hem deneme olarak gönderdiği faxta da sorun yok... Acaba karşı tarafta sorun olmasın...
T: Hayır kardeşim! Herkesin makinası mı bozuk? Bi sizinki mi çalışıyo? Kime gönderdiysek alamadı faturayı. Faturayı almadan para da ödemiyo ...ler. Gelin alın şunu yoksa ben getirip kafanızda kırıcam.
F: Lütfen sinirlenmeyin efendim... Bir kere daha deneyelim lütfen... Bakın bizim şirketin faks numarası xxx xx xx... şimdi bu numaraya gönderin...
T: Ne göndericem?
F: En son gönderdiğiniz faturayı mesela...
T: Peki... gönderiyorum... (fonda telefon çevirme efekti)
F: Evet çalıyor bizim faks... Evrağı yerleştirdiniz mi makinaya...
T: Yerleştirdim tabi... (fonda handshaking efekti)
F: Tamam geliyor...
T: İnşallah... Yoksa ben gelicem oraya...
F: Kem küm (zira eleman fakstan üzerinde sadece caller ID ve tarih yazılı bi kağıt çıkmaktadır)
T: Evet geliyor muymuş?
F: Bir dakika ayrılmayın efendim... Teknik destek elemanımızı çağırıyorum...
T: Bozukmuş di mi? Ben dediydim... Yalan mı söylicez...
F: Bir dakika lütfen.. (beklemeye alır ve servis elemanını arar...) Dün arıza için gittiğin filanca var ya... telefonda... ve faksı harbiden bozuk
S: Olamaz deneme için şirkete fax çektim sorun yoktu...
F: Gel de gör boş kağıt çıktı...
S koşarak gelir F'den fax'ı alır...
S: Abi bi dakka... bu nedir?
F ile S dikkatlice bakarlar boş gibi görünen fax kağıdına... S telefonu F'den alır
S: Alo... merhaba... ben dün bakım için gelen falanca...
T: Kardeşim uzatmayın... gel al bi b..a yaramaz makinayı... bi de servis mervis diye geçiniyosun, sen de bi halttan anlamıyosun... keriz mi sandınız lan beni...
S: Bir dakika efendim... sakin olun lütfen.
Bu arada sinirli bir takım konuşmalar geçer
S: (Israrla) Sakin olun lütfen... şimdi adım adım ne yaptığınızı anlatarak xxx nolu faksa tekrar gönderir misiniz.
T: Demin de denedik olmadı işte... bozmayın adamın asabını...
S: Lütfen... son bir deneme... yoksa hemen gelip alıyorum cihazı...
T: La havle... hadi bakalım... numarayı çeviriyom... sıtart mıdır nedir ona basmadan da zarfı koyuyom makinaya...
S: Zarf mı? Ne zarfı?
T: Fatura zarfı...
S: Zarfı nerden çıkardınız yahu?
T: E faturayı zarfa koyup yollardık...
S: Olur mu efendim? Zarfa konur mu?
T: Sizin arkadaş öyle dediydi...
S: Hangi arkadaş?
T: Tanıtıma gelen arkadaş... aleti de o getirdiydi zaten... kazıkladı bizi, bozuk makinayı kakaladı bize...
S: Nasıl?!
T: Postaya vericenize faxlarsınız faturayı dediydi...
S: ehe!!??? (eleman telefonu elinden düşürür ve ufak bi baygınlık geçirir. Gülmekten...)
Müslim Karabacak / diğer yazıları
- Hz. Muhammed'den (saa) kim niye rahatsız olur? / 17.03.2024
- Metro Entelijansiyasi / 14.03.2024
- Aşık Neyanî'ce... / 10.03.2024
- Müslümanın Allah'ı "zengin" Ehl-i Kitab'ın tanrısı fakirdir ve Milli Ekonomi Modeli de "zengin Allah" inancının üründür / 09.03.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 29.02.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 28.02.2024
- Bir Kerbela mersiyesi... (Ahmed Edib Harâbî) / 23.02.2024
- Bohem hayat Necip Fazıl / 20.02.2024
- Kelimelerin ahenkle dansı / 17.02.2024
- Çok şeye tercüman, hayatımıza dair... / 16.02.2024
- Metro Entelijansiyasi / 14.03.2024
- Aşık Neyanî'ce... / 10.03.2024
- Müslümanın Allah'ı "zengin" Ehl-i Kitab'ın tanrısı fakirdir ve Milli Ekonomi Modeli de "zengin Allah" inancının üründür / 09.03.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 29.02.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 28.02.2024
- Bir Kerbela mersiyesi... (Ahmed Edib Harâbî) / 23.02.2024
- Bohem hayat Necip Fazıl / 20.02.2024
- Kelimelerin ahenkle dansı / 17.02.2024
- Çok şeye tercüman, hayatımıza dair... / 16.02.2024