Fındık fiyatlarına üreticiden tepki
Serbest piyasada fındık fiyatı bu yılki maliyetin altında işlem görmesine tepki gösteren Giresun Ziraat Odası Başkanı Nurittin Karan, "Fındıkta akşamdan sabaha fiyat düşüyor. Eylül ayı ihracat rakamlarına bakıldığında ihracatçı ve tekelci firmaların fındıkta oyunları devam ediyor" dedi.
Akşamdan sabaha fiyat düşüyor
Bu maliyet rakamlarına karşılık serbest piyasada ise fındık fiyatının en yüksek 12.50 lira civarında işlem gördüğünü vurgulayan Karan, fındık fiyatının maliyetin altında olduğunu belirtti. Karan, üreticiden bu fiyattan ürün satmasını hiç kimsenin beklememesi gerektiğini ifade etti. Karan, piyasada oluşturulmaya çalışılan fiyat baskısına karşı üreticilerin pazara ürün getirmeyerek, üretimden gelen gücünü kullandığını belirtti. Anlam verilemeyen bir şekilde fındık fiyatının çok kısa süre içerisinde düştüğüne değinen Karan, şunları kaydetti: "Eylül ayı ihracat rakamlarına bakıldığında ihracatçı ve tekelci firmaların fındıkta oyunları devam ediyor. Yapmış oldukları kontratları bir ay öteleyen ve Avrupalı alıcılara 'siz bir ay yeni kontrat yapmayın ve yüksek fiyat teklif etmeyin, fiyatları düşürelim ondan sonra yeni alım yaparsınız' şeklinde söylemde bulundukları yönünde duyumlar almaktayız. Bu da açıkça piyasada bir baskı unsuru oluşturulduğunu doğruluyor. Yeni sezona 12 lira bandından başlayan ve 15 liranın üzerine kadar çıkan fındık fiyatı ne oldu, son 15-20 gün içerisinde 2.5-3 lira birden geri geldi. Fındıkta akşamdan sabaha fiyat düşüyor. Belki de Cumhuriyet tarihinin en düşük rekoltesinin yaşandığı bir sezonda bu yapılanlar üreticilere Allah'tan reva mıdır?."AA



















































































