Geri dönüşüm o kadar da masum değil
Çevre dostu olduğu gerekçesiyle üretimi hızla artan geri dönüştürülmüş plastik (rPET) şişeler hakkında korkutan araştırma. Bilim insanları, yenilenmiş şişelerin gıdaya ve suya normal plastiklerden çok daha fazla kimyasal sızdırdığını ortaya çıkardı. İşte her gün tükettiğimiz o içeceklerdeki gizli tehdit...
Eyüp Kabil





Normal plastikten daha fazla kimyasal sızıyor
Laboratuvar ortamında yapılan son incelemeler, geri dönüşüm sürecinde plastiklerin maruz kaldığı yüksek ısı ve kimyasal işlemlerin, malzemenin yapısını bozduğunu ortaya koydu. Yenilenmiş plastik şişeler, içerdikleri içeceklere normal (orijinal) plastiklere oranla çok daha yüksek miktarda kimyasal madde sızdırıyor. Bu maddelerin başında ise hormon sistemini bozan fitalatlar ve ağır metaller geliyor. Uzmanlar, özellikle sıcak havalarda veya güneşte bekleyen rPET şişelerdeki sızıntı oranının katlanarak arttığı konusunda uyarıyor.
"Geri dönüşüm sağlıklı ambalaj anlamına gelmez"
Konuyla ilgili görüş bildiren uzmanlar, çevre sağlığı ile insan sağlığı arasındaki dengenin iyi kurulması gerektiğini vurguluyor. Gıda mühendisleri, plastik ambalajların geri dönüştürülürken önceki kullanım atıklarından tam olarak arındırılamama riski taşıdığını belirtiyor. Tüketicilerin "geri dönüştürülmüş" ibaresini görerek bu ürünleri tamamen sağlıklı algılamaması gerektiği, ambalajlı gıda tüketiminin her halükarda sınırlandırılmasının en güvenli yol olduğu ifade ediliyor.











































































