logo
24 HAZİRAN 2026

Gördüklerimizi gözden geçirmek

09.11.2014 00:00:00
Çalıştığım okulla evimizin arası yaklaşık 20 dakikalık bir mesafe. Ve sahil yolu gibi sürekli, dümdüz bir cadde üzerinde yürüyorsunuz. Her gün o yolu yürürken, farklı şeylere gözüm takılıyor.Bazen, yol kenarında dilenen yaşlı teyzeye, bazen annesi dondurma almadığı için ağlayan çocuğa, bazen sakalının tipi kaymış şekil bozukluğu olan şahıslara, bazen yol kenarında dolmuş bekleyen amcaya, bazen de dolmuş parası vermemek için bir motosiklete 5 kişi binen bir çekirdek aileye?Her biri içinde bir dünya besliyor. Kimin ne hayali var, ne sorunu var, nasıl yaşıyor, iyi mi-kötü mü, Allah bilir?Küçük bir çocuk dondurma için ağlarken, ağlanacak haline gülüp geçen, yolda yürürken kendi kendine konuşan büyüklerle dolu caddeler.Bazıları limuzinde mutlu değilken, bir motosiklete 5 kişi binmenin trajikomik durumundan mutluluk elde edenler.Çok iyi hatırlıyorum; eskiden at arabaları vardı. Kardeşimle ve arkadaşlarımla birlikte at arabasının arkasına asılır, koşar adımlarla yürürdük. At arabasını süren adam bize her bağırdığında kahkahalar atarak, korkup kaçardık. O andaki dünyamda, yaşadığım mutluluk bu kadar basit ve saydamdı. Ben o dönemde, bir babanın geçinebilmek için nasıl fedakârlık yaptığını, sömürü düzeni karşısında durabilmek için, nasıl emek harcadığını, onun dünyasının zor olduğunu fark edemezdim. Ya da bir gencin istikbal diye hayal ettiği şeylere ulaşması için, nasıl bir yükün altına girdiğini ve yaşadığı hayal kırıklıklarını da fark edemezdim.Ama şimdi hem fark ediyorum, hem de görüyorum!- Biraz daha lüks yaşamak için, mazlum insanların omuzlarına acımasızca basan vicdansızları görüyorum. - Okul, iş, kariyer derken hırs yapan fakat psikolojisi alt-üst olmuş gençleri görüyorum. - Heva ve heveslerini kendilerine zaaf edinmiş, karaktersiz insanları görüyorum. - Milli ve manevi değerlerini hiçe sayan, umursamayan cahil insanları görüyorum. - Kaybolan bu değerler karşısında, sesini çıkarmayan, vurdumduymaz ve bencil insanları görüyorum.- Ve her şeye rağmen yine dondurma için ağlayan çocukları görüyorum?Acaba diyorum, onlar, içinde bulundukları bu durumu nasıl algılıyorlar! Birçoğu bu sefalete kader derken, birçoğu nasibimizde yokmuş deyip geçiştiriyor. Hem vallahi hem billahi bu kader değildir. Bu kapitalist sistemin sana çizdiği hayata teslim olmaktır. Bu milletin kader inancını gözden geçirmesi lazım. Beklide bütün sorun ve bu ısrarcı körlük, bu inancın yanlış anlaşılmasından kaynaklanıyordur. Göremediklerimizi görmek için, gördüklerimizi gözden geçirmemiz lazım?
 
Behiye Alioğlu / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.