'Güneş ve rüzgar 4 Türkiye'ye bakar'
Türkiye'nin yenilenebilir enerji kaynakları açısından çok büyük potansiyele sahip olduğunu ancak bunu değerlendirme konusunda henüz yolun başında olduğunu söyleyen ENSİA Başkanı Alper Kalaycı, "Sadece rüzgâr ve güneş ile 4 tane Türkiye’nin enerjisini üretebiliriz" dedi





Jeotermal enerjide dünyada dördüncüyüz
Türkiye'nin dünyada temiz enerji kaynaklarının tümüne ve en yüksek seviyede sahip olan ülke olduğuna işaret eden ENSİA Başkanı Alper Kalaycı, şu değerlendirmeyi yaptı: "Jeotermal enerjide dünyanın dördüncü ülkesiyiz ama uygun yatırım ve teşvik iklimi sağlanması ile birkaç sene içinde dünya lideri olmamız kolaylıkla mümkün. Benzer bir durum Biyokütle için de geçerli. ABD ve Çin gibi kıta büyüklüğündeki ülkeleri dışarıda bırakırsak, bu özelliğimiz ile dünyada tekiz. Bazı ülkelerin güneşi var ama rüzgârı yok. Rüzgâr olan ülkelerde jeotermal enerji yok. Biyokütlede güçlü olan ülkelerde güneş enerjisinin verimi son derece düşük. Bizde bu kaynakların hepsi var ve en yüksek potansiyel seviyesinde var."













































































