Güneydoğu'da vaka sayısı hız kesmiyor
Gaziantep, Şanlıurfa ve Diyarbakır; Temmuz ayı başından itibaren Türkiye'de koronavirüs vaka sayısının en çok arttığı beş il arasında.





Gaziantep'te ipin ucu kaçtı
Salgının başlangıcından bu yana 300 hastanın yaşamını yitirdiği Gaziantep'te, günde 300-400 pozitif tanı konduğu belirten doktor Tarla, Temmuz ortası itibariyle tüm yoğun bakım yatak servislerinin dolduğunu söyledi. Dr. Ayşegül Ateş Tarla, "Haziran'da Suriyeli sığınmacılar arasında da hastalık oranı arttı. Yatan hastaların yüzde 25'inin Suriyeli sığınmacı olduğu tahmin ediliyor'' dedi. Salgının hızla yayıldığı Şanlıurfa'da da Tabip Odası Başkanı Doktor Osman Yüksekyayla, her gün en az 300 evin karantinaya alındığını söyledi. İldeki hastanelerin Covid 19 tedavisine ayrılan bölümlerinin tamamının dolduğunu belirten Yüksekyayla'ya göre kesin olmamakla beraber günde 400-500 arasında vaka tespitinin yapıldığını öne sürdü. Haziran'dan önceki dönemde yaklaşık 40 sağlık çalışanın test sonucunun pozitif çıktığını söyleyen Şanlıurfa Tabip Odası Başkanı, bu rakamın şu anda 400'e yükselmiş olduğunu söyledi. Türk Tabipler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Doktor Halis Yerlikaya, ''Diyarbakır, Gaziantep ve Şanlıurfa'da yoğun bakımlar dolu ve ancak bir hasta vefat ederse yeni bir hastaya yer açılabiliyor'' diye konuştu.
Diyarbakır'da durum ciddi













































































