Hamsi fiyatlarında yükseliş sürüyor
Balık sezonun başlaması ile tezgâhlarında yerini alan Karadeniz hamsisinin fiyatlarında sürekli yükseliş-iniş yaşanırken, en son 20 liraya satılan hamsinin kilosu yeniden 30 liraya çıktı





'İsteriz ki daha düşsün, ama gidişat yükseleceği gösteriyor'
Hamsi fiyatları hakkında konuşan balıkçı Samim Yarıcı, fiyatlar artık pek inmeyeceği belirtti. Yarıcı, 'Hamsi fiyatlarında yaşanan yükselişin sebebi denizden az çıkmasından kaynaklı. Balık denizden çok çıktığı zaman fiyatlar düşer, tersine yükselir. Son 2-3 gündür balık çıkmıyor. Hamsi soğuğu seven bir balık, ancak kayıkçılarımız denize gidip çoğu boş dönüyor. Bu nedenle fiyatlar şimdi yükseldi. Genel olarak da bu yıl hamsi beklediğimizden az çıktı. Fiyatı en düşük 20 liraya sattık. Önceki senelerde 5-10 liraya hamsi satıyorduk. Denizdeki durum bu sezon artık pek değişmeyeceği düşünüyorum. Fiyatlar düşmekten daha çok pahalılaşabilir. İsteriz ki daha düşsün, vatandaş alabilsin. Ama gidişat yükseleceği gösteriyor. Düşerse en fazla 3-5 liraya kadar düşer. Ama tahminim artık pek düşmeyecek' diye anlattı.
'Bence fiyat düşecek'
Öte yandan Çarşı Balık Pazarında balık işletmecisi Selahattin Arslanbenzer, hamsinin fiyatı birkaç gün içinde yine yarı yarıya düşeceği tahmin etti. Arslanbenzer, 'Hamsinin fiyatı şimdi yüksek. Doğrudur. Kilosu 30 liraya satıyoruz. Kaç gün öncesine kadar 20-25 liraya sattık. Ancak balığın çıkışı az, otomatik fiyatı pahalılaştırdı. Ama böyle devam edeceği düşünmüyorum. Önümüzdeki kaç gün içeresinde düşeceği tahmin ediyorum. Birde dolarla kıyaslayanlar var hamsi fiyatını. Ancak hamsi dolarla almıyoruz ve satmıyoruz. Bu nedenle dolar indi veya çıktı diye fiyatta da oynama olmaması gerekiyor. Ancak yapanlar fırsatçılık yapıyor' Şeklinde konuştu.İHA
















































































