Hani dumansız hayat olacaktı
Sakarya Büyükşehir Belediyesi Tıp Merkezi Başhekimi Dr. Ayhan Ak, sigaranın zararları hakkında bilgi vererek, önlem alınmadığı takdirde yılda 250 bin kişinin daha sigaradan öleceğini söyledi
Sigaranın akciğere büyük zararı var
Kullanılan sigaranın akciğere çok büyük bir zararı olduğunu da söyleyen Başhekim Ak, "Bilindiği gibi sigara akciğere çok büyük zararları vardır. Nikotin ve diğer zararlı maddeler akciğer bronşlarında birikmektedir. Sigara bırakıldıktan sonra bile uzun yıllar kalıcı etkileri görülmektedir. Dolayısıyla sigara zararları üzerinden bir farkındalık oluşturmak, toplumda bunun zararlarını önleme açısından bir farkındalık oluşturmak çok küçük yaşlarda başlanmalıdır. Bu noktada da ailelere çok büyük görev düşmektedir. Sigaranın zararları böylesine biliniyorken, dünyada 7 milyar nüfusa karşın 1 milyar 300 milyon insanın sigara içmesi çok büyük ve korkunç bir rakamdır. 100 bin kişinin öldüğünü tahmin ediyoruz. Önümüzdeki yıllarda 250 bin belki de daha fazla insanın öleceği sigaradan söylenmektedir. Bu konuda acil önlemler alınması, önleyici tedbirlerin, koruyucu hekimliklerin yapılması gerekmektedir. Ben burada, aileye çok büyük görev düştüğünü söylemek durumundayım. Şöyle ki, sigara büyük oranda dış çevrenin etkisi ile arkadaş ortamında başlamaktadır. Beraber gezmeler, oturmalar veya dertleşmeler diyelim, karşılıklı fikir alışverişleri sırasında sigara gelip gitmekte ve çok çabuk başlama vasıtası olmaktadır. Kişinin kendi arkadaşları tarafından teşvik edici bir alet durumuna gelmektedir. Dolayısıyla evde her ne kadar anne baba sigara alıyorsa da çevre bundan çok daha büyük etken olmaktadır" ifadelerini kullandı.













































































